Page 7 of 14

Posted: Fri 17 Feb 2006, 13:28
by duf
malossifreak wrote:naarmijn wete moet ge het best roderen met de setup die je werkelijk gaat hebben

is te zien welke stukken je hebt... als je bv voor de eerste maal je cilinder rodeerd laat je die best op het gemak roderen, steek je direkt al andere stukken gaat i meer toeren draaien etc... bij grotere carbu krijgt i meer mengsel dus ontsteekt i harder etc :)

maar het is niet verboden om met andere stukken te roderen he :)

alleen moet je je dan kunnen inhouden ;)

met sterkere koppeling veren mag je ook roderen, maar als je wil aanzetten bv maar halfgas geven, dat hij niet snel in toeren stijgt... :) kan ook geen kwaad dan ;)

Posted: Sun 19 Feb 2006, 11:23
by caminolover001
hoeveel km's moeje dan rijden om en alu cilinder te roderen?

Posted: Sun 19 Feb 2006, 11:29
by caminolover001
vo kzou graag ne 70 cc alu mo kweetnie oeveel km 's daje da moe laatn rodeern

Posted: Sun 19 Feb 2006, 11:30
by Adidax
caminolover001 wrote:vo kzou graag ne 70 cc alu mo kweetnie oeveel km 's daje da moe laatn rodeern
Zoals het op de eerste pagina staat é...

Posted: Sun 19 Feb 2006, 11:37
by caminolover001
oeveel km 's is 5km ofwa

Posted: Sun 19 Feb 2006, 11:45
by Sprutte
laat die gewoon 2 maal 15 minuten in ralenti draaien, en dan VOLLEDIG afkoelen tussen de 2 maal.
Endan zou ik nog een naftebak leegrijden opt gemak en aventoe ne keer opentrekken..

Posted: Sun 19 Feb 2006, 11:55
by caminolover001
aja ok

Posted: Sun 19 Feb 2006, 23:38
by spruyzie
an hoeveel per uur zou je best roderen met een splinternieuwe 65 van malossi?

Posted: Sun 19 Feb 2006, 23:42
by Stalker
spruyzie wrote:an hoeveel per uur zou je best roderen met een splinternieuwe 65 van malossi?
ja uur, da hangt er vanaf he. ge moet tellen in km's, niet in uren :wink: het gaat erom hoeveel stress er op je cilinder wordt gezet, niet voor hoe lang

Posted: Mon 20 Feb 2006, 00:05
by Sprutte
Stalker wrote:
spruyzie wrote:an hoeveel per uur zou je best roderen met een splinternieuwe 65 van malossi?
ja uur, da hangt er vanaf he. ge moet tellen in km's, niet in uren :wink: het gaat erom hoeveel stress er op je cilinder wordt gezet, niet voor hoe lang
hij bedoelt km/u :wink: gewoon km per uur zei hij :P en kzou gewoon aan 35 ofzo gaan (gewoon niet veel toeren maken eigenlijk) en aventoe ne keer voor een paar seconden opentrekken :wink:

Posted: Mon 20 Feb 2006, 11:06
by spruyzie
Sprutte wrote:
Stalker wrote:
spruyzie wrote:an hoeveel per uur zou je best roderen met een splinternieuwe 65 van malossi?
ja uur, da hangt er vanaf he. ge moet tellen in km's, niet in uren :wink: het gaat erom hoeveel stress er op je cilinder wordt gezet, niet voor hoe lang
hij bedoelt km/u :wink: gewoon km per uur zei hij :P en kzou gewoon aan 35 ofzo gaan (gewoon niet veel toeren maken eigenlijk) en aventoe ne keer voor een paar seconden opentrekken :wink:


kwa zelf rodeern weet ik wat ik moet doen en beste is maar na 500km opentrekken moa kwist gewoon nie an hoeveel je moest rijden sommige zeggen 50 en andere dan 20 tot 35 :wink:

Posted: Mon 20 Feb 2006, 12:26
by clio-tuning
@ spruyzie: niemand kan zeggen: je moet roderen aan die snelheid.
De ene brommer maakt meer toeren dan de andere. Dus je moet zelf wat weten/ondervinden hoe snel je kan rijden zonder niet enorm veel toeren te draaien. En af en toe mag je eens ietsje rapper rijden. Hoe verder je in rodage zit, hoe meer en langer je hem eens mag 'opentrekken' maar zeker niet in overdrijven.

Posted: Thu 23 Mar 2006, 13:21
by Enzo
mag je om alu te roderen straffere trekveren steken?

Posted: Thu 23 Mar 2006, 14:50
by dolfke4333
waarom zou je dat niet mogen doen mss best om ze pas later te steken als je hem gerodeerd hebt zou het mss wel beter zijn als je ze steekt  :wink: 

Posted: Thu 23 Mar 2006, 16:13
by clio-tuning
Roderen met originele trekveren.