Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

algemeen elektriciteitstopic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
djcrimson
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 665
Joined: Fri 07 Apr 2006, 15:41
Location: geleen
Contact:

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by djcrimson »

http://www.circuitsonline.net/circuits/view/104
als ik zo'n alles etende led maak, en led is dan gewoon mijn achterlicht..
zou als ik het goed begrijp goed moeten werken toch?
of geld dit enkel bij 1 led..
en dan remlicht gewoon apart houden...

of als ik nu een kleine accu pak, die ergens plaats, en dan een ladder maak op de groene kabel*-)
is dan het beste toch? en wat voor en lader kun je het beste gebruike? en zijn die kant en klaar te krijge?
born as a racer dies like a racer
User avatar
Niellez
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1103
Joined: Sat 29 Jul 2006, 17:08
Location: Koersel-Beringen
Contact:

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Niellez »

je kan er ook ng voor zorgen dat je spoelen je batterij gaan opladen.. Hebben ze mij toch altij gezegt..

hoe weet ik natuurlijk niet
Wait for it, Wait for it... LEGENDARY!

Prestige? Anyone?
User avatar
djcrimson
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 665
Joined: Fri 07 Apr 2006, 15:41
Location: geleen
Contact:

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by djcrimson »

de voedingsbron, hoeveel stroom en spanning kunnen deze max leveren?
of is het zo van, hoe harder je rijd, hoe meer stroom e.d.?
dus als je 90 rijd heb je bv 8a ofzo?
of is toch ergens een grens?
born as a racer dies like a racer
lowfi
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 8
Joined: Tue 20 May 2008, 19:55

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by lowfi »

Hey

Heb dernet iets raar gehad. Mijn beide lichten ging plots uit, voor en achter, kreeg ze niet meer aan. Het remlicht doet het uitstekend. De lampjes zijn niet gesprongen en heb ook al even de schakelaar er van tussen gehaald, dacht die kapot was ofzo. Maar ook zonder schakelaar geven ze niks meer. heeft de camino ergens een zekering ? en zo ja waar?

groeten
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by alex4421 »

met welk schema zit je ? custom of een gewoon ? custom = is met pinkers en batterij
contoleer echt elke draad , indien je een meter hebt meet ze dan uit voor t ekijken of er ergens een onderbreking ofzo is...
lowfi
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 8
Joined: Tue 20 May 2008, 19:55

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by lowfi »

een gewoon. Ik heb doorgemeten, maar met zo een brolmeter maar ik krijg wel continuity, dus er vloeit iets door.
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by alex4421 »

let wel op dat je met een schema zit dat als je bv op 2 draden meet dat je ook een ander circuit kan aan het meten zijn omdat bv je massa draad met meerde dingen verbonden is...
lowfi
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 8
Joined: Tue 20 May 2008, 19:55

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by lowfi »

hoe los ik dit dan op?

Ik weet er echt de ballen van. Het is gekomen omdat ik hem niet goed ingang kreeg, choke open en trappen. Het lukte maar hij ging niet volluit en ik trapte een beetje bij. niet echt veel maar toch. Wat kan het dan zijn?
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by alex4421 »

op afstand zeggen wat er zscheelt is natuurlijk wel niet echt gemakkelijk he , ken je misschien niemand in de buurt die er iets van weet in welke prov woon je misschien ? kan zijn dat ik er dicht tegen zit :)
lowfi
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 8
Joined: Tue 20 May 2008, 19:55

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by lowfi »

gent oostvlaanderen dus, ja ik ken wel iemand die hem heeft opgeknapt ook. Zal maar bij hem eens te raden gaan, is wel balen natuurlijk midden in de examens. toch al merci. Er zit zeker geen zekering in zo een gewoon schema he?
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by alex4421 »

volgens mij zitten er geen zekeringen in neen, vaak is het maar iet stom hoor maar elektronica is gwn gevoelig in het algemeen , mijn licht ging altijd aan en uit ver bv 5 min uit en dan 3 uur aan ofzo , en was gwn een slecht contact dat veranderde naar gelang ik over een bult reed ofzo
User avatar
djcrimson
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 665
Joined: Fri 07 Apr 2006, 15:41
Location: geleen
Contact:

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by djcrimson »

zet je meter eens op de diode stand
zet eentje bij de lamp en de ander bij de spoel.
als hij op 1 blijft staan, is de draad kapot, veranderdt dit getal, maakt niet uit in welk getal, dan is de draad in orde
en dan niet vanuit spoel naar massa, want dan kan je kortsluiting meten
born as a racer dies like a racer
michiel
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 353
Joined: Sat 28 Oct 2006, 14:27
Location: Hamont, Limburg

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by michiel »

Hallo,

Ik heb dus 3 kleine vraagjes:
- geeft een mino wissel ac of gelijkstroom dc?
- Kan het zijn dat mijn mino als ik volgas geef dat die 55 volt of meer geeft?
- Hoe kan ik dit het beste oplossen? Het is nog een volledig originele kabelboom. Dus de rode draad naar
de schakelaar van het neuslichtje, dan de bruine bij de schakelaar naar het licht vanvoor, dan blauw das massa en er
vertrekt ook nog een bruine naar het achterlicht.
- En dan staat er zo een groen staafje met een wit draadje aan, is dit de weerstand, zoja hoe moet ik die aansluiten en op wat?

Alvast bedankt voor jullie hulp
Groeten
Michiel
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by alex4421 »

een brommer geeft altijd ac maar bij modernere word dat omgezet naar dc vaak omdat die batterijen hebben en led toestanden.
onbelast kan het heel goed dat je camino 55 levert , spoelen zijn niet een gewone vaste bron bv 6 volt lampjes werken goed op een mino omdat die ook nog steeds dat amperage kan leveeren 12 v lampjes va, 20 watt branden direct al minder omdat de spoelen niet genoeg leveren op een bepaald vlak ofzo

normaal gezien als je de bron belast met een 6 v lamp zal da lampje 6 trekken , in een multimeter zit een weerstand van 1m ohmù vaak dus daarom trekt die bv veel volt maar weinig amperes
ac mete is drm ook niet altijd zo nauwkeurig met een multimeter (digitale toch)aangezien dat netstroom contstant word gehouden maar die van je bromemr niet

een analoge meter die nog steeds worden geproduceerd !! heb hier weinig tot geen last van
michiel
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 353
Joined: Sat 28 Oct 2006, 14:27
Location: Hamont, Limburg

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by michiel »

UUhm maar bij mijn camino smelten de gloeidraden van de lampjes van 6v en van 12v gewoon door.
Waar ligt dit aan?
Merci voor de snelle reactie
Post Reply