Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

algemeen elektriciteitstopic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by alex4421 »

te lage watt lampen ? ik heb vooraan een 12 v 20 watt steken en vanachter zo een met twee gloeidraden ineen van stand en stop ook 20 watt en 12 v
let wel op als je 12 v en 6 v gaat mengen aangezien die werken op elkaar , als mijn voorlicht uitstaat gaat men achterlicht harder branden bij gas geven bv
michiel
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 353
Joined: Sat 28 Oct 2006, 14:27
Location: Hamont, Limburg

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by michiel »

Ik had vanvoor 12v 20 watt en vanachter 12v 5watt, maar ik had ze niet samen laten branden.
Hier kan het misschien aan liggen?
mvg
michiel
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 353
Joined: Sat 28 Oct 2006, 14:27
Location: Hamont, Limburg

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by michiel »

?
En hoe moet ik dat groen busje aansluiten?
Daar zit een wit kabelke aan.
mvg
Lethal
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 48
Joined: Mon 25 Feb 2008, 18:31

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Lethal »

heey is het mogelijk om enkel een de kabel van men spoelen naar mijn bobijn te laten gaan
ik zoek eigelijk gewoon welke kabels ik moet gebruiken om mijn moteur goed te laten draaien
dus zonder al de kabels voor de verlichting... kan iemand mij helpen
btw zoals ik ze nu heb aangesloten is er iets niet juist want ik kan hem starten maar het is alsof mijn vario niet wil werken (maakt zo een klik geluid) kan wel rijden maar niet sneller dan 10km/uur en hij slaat na een tijdje af kan dit dit kan in ieder geval enkel liggen aan iets van mijn elek. want dat is het enige waar ik ben aangeweest...
bobijn.GIF
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Lethal on Sun 21 Sep 2008, 14:18, edited 1 time in total.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by clio-tuning »

Lethal wrote:heey is het mogelijk om enkel een de kabel van men spoelen naar mijn bobijn te laten gaan
ik zoek eigelijk gewoon welke kabels ik moet gebruiken om mijn moteur goed te laten draaien
dus zonder al de kabels voor de verlichting... kan iemand mij helpen
btw zoals ik ze nu heb aangesloten is er iets niet juist want ik kan hem starten maar het is alsof mijn vario niet wil werken (maakt zo een klik geluid) kan wel rijden maar niet sneller dan 10km/uur en hij slaat na een tijdje af kan dit dit kan in ieder geval enkel liggen aan iets van mijn elek. want dat is het enige waar ik ben aangeweest...
Uit het motorblok komen 4 draden van de spoelen: rood, roos, groen en zwart/wit
Rood, roos en groen mag je afkoppelen, deze zijn voor de verlichting.

De zwart/witte draad, moet je verbinden met de zwart/witte draad van de bobijn.
Lethal
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 48
Joined: Mon 25 Feb 2008, 18:31

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Lethal »

clio-tuning wrote:
Lethal wrote:heey is het mogelijk om enkel een de kabel van men spoelen naar mijn bobijn te laten gaan
ik zoek eigelijk gewoon welke kabels ik moet gebruiken om mijn moteur goed te laten draaien
dus zonder al de kabels voor de verlichting... kan iemand mij helpen
btw zoals ik ze nu heb aangesloten is er iets niet juist want ik kan hem starten maar het is alsof mijn vario niet wil werken (maakt zo een klik geluid) kan wel rijden maar niet sneller dan 10km/uur en hij slaat na een tijdje af kan dit dit kan in ieder geval enkel liggen aan iets van mijn elek. want dat is het enige waar ik ben aangeweest...
Uit het motorblok komen 4 draden van de spoelen: rood, roos, groen en zwart/wit
Rood, roos en groen mag je afkoppelen, deze zijn voor de verlichting.

De zwart/witte draad, moet je verbinden met de zwart/witte draad van de bobijn.
ja dat heb ik gedaan maar dan heb je aan de condensator boven de bobijn ook een draad die gaat normaal ook naar mijn bobijn volgens de tekening in het handboek van camino maar die zit bij niet meer aan mijn bobijn zie bijlage anders zo is het nu bij mij maar zou ik dan dat draadje dat van de condensator komt ook op die zwart/witte draad moeten aansluiten of ergens anders aan mijn bobijn ?
Lethal
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 48
Joined: Mon 25 Feb 2008, 18:31

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Lethal »

oke ik weet al wat het probleem is mijn bobijn is naar de haaien
zal dan maar eens zoeken achter een ori bobijn fzo kan mij daar iem mss een richtprijs voor geven alvast bedankt
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by clio-tuning »

Lethal wrote:oke ik weet al wat het probleem is mijn bobijn is naar de haaien
zal dan maar eens zoeken achter een ori bobijn fzo kan mij daar iem mss een richtprijs voor geven alvast bedankt
www.espower.nl (nieuw verkrijgbaar)
User avatar
Drekes
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 67
Joined: Sun 06 Jul 2008, 22:17
Location: Ninove

Re:

Post by Drekes »

Stalker wrote:een tip: als u bougie ni vonkt, ma ge zijt ni zeker of er wel elentriek door ga (kapotte bougie, versleten platines, ...) hou dan de bougie vast ipv ze tegen de cilinder te houden :wink:
Ik de slimste van de hoop heb dit geprobeerd omdat mijn lichten branden maar mijn brommer niet werkt als ik duw. Nu voelde ik niks tot ik bij mijn andere camino probeerde.

DIE WERKTE WEL!!!!
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by alex4421 »

dat je ligten weken is logisch aan gezien jij manueel de kruk doet draaien en die dan stroom opwekt

ik zou beginnen met u stekkertjes van u verlichting allemaal mooi los te maken u draden van u ontstekingssysteem te controlere ? bobijn uitmeten (de weerstand ervan )eens een andere probere ? zien of hij nergens kortsluit voor hij aan de bobijn komt ?
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Twister »

Ik gebruik de volgende draden van mijn (originele) AC-generator (elektriciteitsspoelen):

Rood voor de verlichting (voor én achter);
Groen voor remlicht en claxon;
Zwart-wit voor ontsteking (verrassend :shock: );
Roze is ongebruikt.

Nu wil ik graag gebruik maken de aansluiting voor groot licht (in het bloklicht kan ik een extra 'buis'-lampje plaatsen).

Vraag: kan iemand mij vertellen of ik zonder problemen gebruik kan maken van de roze draad om het groot licht aan te sluiten?
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Twister »

Twister wrote:Ik gebruik de volgende draden van mijn (originele) AC-generator (elektriciteitsspoelen):

Rood voor de verlichting (voor én achter);
Groen voor remlicht en claxon;
Zwart-wit voor ontsteking (verrassend :shock: );
Roze is ongebruikt.

Nu wil ik graag gebruik maken de aansluiting voor groot licht (in het bloklicht kan ik een extra 'buis'-lampje plaatsen).

Vraag: kan iemand mij vertellen of ik zonder problemen gebruik kan maken van de roze draad om het groot licht aan te sluiten?
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Alvast bedankt!
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Twister »

Twister wrote:Ik gebruik de volgende draden van mijn (originele) AC-generator (elektriciteitsspoelen):

Rood voor de verlichting (voor én achter);
Groen voor remlicht en claxon;
Zwart-wit voor ontsteking (verrassend :shock: );
Roze is ongebruikt.

Nu wil ik graag gebruik maken de aansluiting voor groot licht (in het bloklicht kan ik een extra 'buis'-lampje plaatsen).

Vraag: kan iemand mij vertellen of ik zonder problemen gebruik kan maken van de roze draad om het groot licht aan te sluiten?
Heeft hier echt niemand een antwoord op ??? :?
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
User avatar
Drekes
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 67
Joined: Sun 06 Jul 2008, 22:17
Location: Ninove

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Drekes »

Twister wrote:
Twister wrote:Ik gebruik de volgende draden van mijn (originele) AC-generator (elektriciteitsspoelen):

Rood voor de verlichting (voor én achter);
Groen voor remlicht en claxon;
Zwart-wit voor ontsteking (verrassend :shock: );
Roze is ongebruikt.

Nu wil ik graag gebruik maken de aansluiting voor groot licht (in het bloklicht kan ik een extra 'buis'-lampje plaatsen).

Vraag: kan iemand mij vertellen of ik zonder problemen gebruik kan maken van de roze draad om het groot licht aan te sluiten?
Heeft hier echt niemand een antwoord op ??? :?
Bij mij hangt die rose aangesloten op mijn voorlicht en ik heb hier toch geen problemen mee. K denk dat da ook gewoon een kabel is gelijk die rode.
lange
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 3
Joined: Sat 04 Mar 2006, 10:34

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by lange »

hey ,

heb juist mijn oude camino met mijn neef terug aan de praat gekregen, maar het ondekt dat mijn lichten alleen maar werken als ik gas geef... Zou iemand mij raad kunnen geven... ervan uit gaan dak ni al teveel ken over electriciteit.

dank bij voorbaat
Post Reply