Page 32 of 41

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Thu 17 Feb 2011, 16:18
by oldie
kan hem ni zien zonder in te loggen :oops:

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Thu 17 Feb 2011, 16:47
by clio-tuning
oldie wrote:kan hem ni zien zonder in te loggen :oops:
Vreemd, ik kan het wel zien zonder in te loggen.
Dit is hetgeen Twister bedoeld:
Image

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Fri 18 Feb 2011, 01:38
by oldie
mijn duits is niet zo goed als google vertaler zen werk heeft gedaan kan ik afleiden dat :

dit geen spanningsgelijkrichter is maar een systeem om 6v van de mino naar 12v te brengen

ze gaan er vanuit dat de 6v reeds gelijkgericht is

gelieve voor jouw bestelling door te voeren contact met ze op te nemen en de vraag te stellen en vraag of hij een contactverbreker heeft om de batterijspanning af te sluiten bij het uitstaan van de motor :wink:

ik denk dat je beter af bent met een okkasie Honda dan met deze

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Fri 18 Feb 2011, 09:21
by Twister
oldie wrote:mijn duits is niet zo goed als google vertaler zen werk heeft gedaan kan ik afleiden dat :

dit geen spanningsgelijkrichter is maar een systeem om 6v van de mino naar 12v te brengen

ze gaan er vanuit dat de 6v reeds gelijkgericht is

gelieve voor jouw bestelling door te voeren contact met ze op te nemen en de vraag te stellen en vraag of hij een contactverbreker heeft om de batterijspanning af te sluiten bij het uitstaan van de motor :wink:

ik denk dat je beter af bent met een okkasie Honda dan met deze
Deze 'spannings-verhoger' of een zelfde soort zou ik dan achter een gelijkrichter plaatsen (want dit kastje zet de wisselstroom inderdaad niet om in gelijkstroom). Als die gelijkrichter een contactverbreker heeft om de batterijspanning af te sluiten bij het uitstaan van de motor zou het allemaal weer moeten kunnen.

Weet jij of Honda ook dergelijke 'spannings-verhogers' heeft?

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Fri 18 Feb 2011, 10:08
by oldie
ik denk niet dat honda dat gebruikt maar waarom zet je geen ori spanningsgelijkrichter?

die zal de spanning lang genoeg afsnijden die jappanerkes denken na voor ze iet zetten ?

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Fri 18 Feb 2011, 10:13
by Twister
Ik zou graag een 12V accu willen gebruiken, vandaar dat ik die 6V van de spoel zou willen opwerken naar 12V. Maar als ik erover nadenk, lijkt het mij dat de stroomsterkte (A) afneemt op het moment dat de spanning (V) wordt 'opgewerkt'. En met een lagere stroomsterkte laadt de accu ook langzamer op...

Of is dit een rare gedachte kronkel van een elektro-leek? :lol:

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Fri 18 Feb 2011, 19:53
by oldie
je kan dit gerust gebruiken om je batterij te laden maar dan zou ik het alsvolgt aansluiten

de ori silic rec van de camino behouden dan de groene draad (die naar de batterij gaat op het schema) naar een 6v spanningsbegrenzer laten gaan en dan naar het bakje vanop mopshop en vandaar naar de fusebox en dan de batterij :wink:

het enige dat je zou moeten kunnen meten is de stroomsterkte van de spoel die ontwikkeld word door de motor en de stroomsterkte dat het bakje van Mopshop kan verdragen want het zou kunnen dat het bakje doorbrand door een te grote stroomsterkte van de spoel het zou kunnen dat die 6v spanningsbegrenzer dat je gaat kopen ook de stroom afroomt

ik heb geen ervaring met het aankopen van die dingen ik weet ook niet wat er beschikbaar is als je enkele dingen vind wil ik je gerust helpen kiezen van de onderdelen :wink:

als ik vant weekend tijd heb zal ik ook eens zoeken

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Wed 23 Feb 2011, 20:55
by camino_expert
schema's bedrading
1/modellen belgie
2/modellen nederland
3/modellen duitsland

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Thu 10 Mar 2011, 16:56
by FlamingProma
alex4421 wrote:een brommer geeft altijd ac maar bij modernere word dat omgezet naar dc vaak omdat die batterijen hebben en led toestanden.
onbelast kan het heel goed dat je camino 55 levert , spoelen zijn niet een gewone vaste bron bv 6 volt lampjes werken goed op een mino omdat die ook nog steeds dat amperage kan leveeren 12 v lampjes va, 20 watt branden direct al minder omdat de spoelen niet genoeg leveren op een bepaald vlak ofzo

normaal gezien als je de bron belast met een 6 v lamp zal da lampje 6 trekken , in een multimeter zit een weerstand van 1m ohmù vaak dus daarom trekt die bv veel volt maar weinig amperes
ac mete is drm ook niet altijd zo nauwkeurig met een multimeter (digitale toch)aangezien dat netstroom contstant word gehouden maar die van je bromemr niet

een analoge meter die nog steeds worden geproduceerd !! heb hier weinig tot geen last van
Niet zomaar een analoge meter, het moet een weekijzer zijn voor RMS te meten.
Mijnen truuc was altijd, alles aansluiten tussen rood en rose, en de massa niet gebruiken :wink:

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Thu 10 Mar 2011, 20:45
by jasper wauters
ik sluit alles aan zoals het hoort, en het klopt :p

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Sat 09 Apr 2011, 11:28
by CaminoTime
vraagje
zo een spanningsregelaar;
hoe sluit je die aan op je voorlicht en achterlicht?
je hebt er met 3, 4 pootjes?
kostprijs?

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Sat 09 Apr 2011, 14:34
by CaminoTime
en verder
een stoplicht op een brommer is dat eigenlijk verplicht?

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Sat 09 Apr 2011, 19:53
by Sander
CaminoTime wrote:en verder
een stoplicht op een brommer is dat eigenlijk verplicht?
Ik heb dat eens onderzocht, is niet verplicht voor Camino omdat deze ouder zijn dan 25 jaar, op praktijkexamen vroegen ze me dat en heb dat geantwoord en ze zwegen :P

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Sat 09 Apr 2011, 22:38
by CaminoTime
vraagje
zo een spanningsregelaar;
hoe sluit je die aan op je voorlicht en achterlicht?
je hebt er met 3, 4 pootjes?
kostprijs?

Re: algemeen elektriciteitstopic

Posted: Sun 10 Apr 2011, 12:43
by metsinsons
spanningsregelaar moet je een 3polige pakken. 4polige heb je een speciale spoel nodig zoals op scooters.
bij de 3polige ist heel simpel. je komt binnen met uw spanning, ge sluit de massa aan en der komt gereguleerde wissel uit uw kaske :) de prijs vo ne regelaar is denkik 17euro :wink: