Page 5 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Tue 18 May 2010, 19:08
by jasper wauters
kon je sander zien op je gps?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Tue 18 May 2010, 20:20
by killingsnake
Manee, gewoon door achter mij te zien he :d

Reed ik de hele tijd 50, keek ik dan na een tijd achter mij reed hij vlak achter mij aan. Reed ik sneller, nam de afstand steeds meer en meer toe elke keer dat ik achterop keek..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Tue 18 May 2010, 20:31
by metsinsons
weet er iemand een tip om de achterste variopoulie er af te krijgen , ik heb al met een poulietrekker gedaan maar mijn loopvlakken zijn scheef, de multitool van honda heb ik ook niet.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Tue 18 May 2010, 21:42
by killingsnake
Met de koppelingstrekker genoeg kracht op zetten, en slaan op de moer van de trekken met een ijzeren hammer en niet denken dat het porselein is.. Grote kans dat het losschiet..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Tue 18 May 2010, 22:36
by metsinsons
heb geen koppelingstrekker. ik heb met een 3punts trekker mijn poulie zo strak gezet dat ze begon te plooien, dan ferm met een hamer op liggen motten en ze kwam niet los, eens met een 2punts proberen in de 2 ronde gaten.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Tue 18 May 2010, 22:46
by killingsnake
Dat zou wel eens kunnen lukken..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Tue 18 May 2010, 22:48
by killingsnake
Mss beter koppelingstrekker-poullie trekker in 1 zoeken... Kost niet zoveel (heb mss 5 euro voor de mijne betaald) en je hebt er nog zoveel geniet van..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Tue 18 May 2010, 23:05
by jasper wauters
mijn monopoelie doe ik er altijd af met een steenbeitel.
Hem onder de poelie schuiven en op kloppen en van plaats wisselen, zo duw je hem omhoog

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Tue 18 May 2010, 23:22
by metsinsons
ja dat gaat niet omdat je met een veer zit die je gewoon indrukt.
ik heb een koppelingstrekker maar dat is enkel voor de koppeling.
dus jij hebt een tool waaraan een koppeling én een poulietrekker zit voor 5euro?
dat is dan toch de multitool van honda?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Tue 18 May 2010, 23:33
by killingsnake
Tis alleszins niet origineel. Is waarschijnlijk een replica. Daarom dat ik ook zei dat je het met de koppelingstrekker moest doen, omdat ik verwachte dat die buitendraad er ook op zat..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Wed 19 May 2010, 13:32
by jasper wauters
ik had in de tijd 15 euro voor de trekker van honda betaald bij quartzsp.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Wed 19 May 2010, 21:20
by metsinsons
ik had er beter ook een gekocht. maar soit, ik ben naar mijn dealer gegaan en die kreeg hem er ook niet af met een honda trekker, zelfs mijn as is kromgeslagen zat trouwens ook geen vertandingolie in, vandaar het gezoem van mijn kast :lol: , dus met andere woorden ben ik op zoek naar een nieuwe(occasie) achterklok :roll:
heeft er iemand eentje liggen?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Thu 20 May 2010, 19:21
by camino cheezer!!!
mag ik de zwart/gele draad onderbreken dmc een contactslot :? om zo een anti start module te bouwen hoeveel volt zit daarop ??? iemm die me kan helpen ?? graag! thx en bedankt bij voor baat:) :lol:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Thu 20 May 2010, 20:29
by jasper wauters
zwart/gele draad?
Wss de draad van de bobine.
Die mag je onderbeken ja :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: Thu 20 May 2010, 21:26
by killingsnake
Zou eerder een parallelle verbinding leggen met uw massa. Dus uw draad maakt altijd contact met uw bobijn. Staat uw contact 'af', maakt uw splitsing OOK contact met de massa. Uw spoel wordt dan gekortsluit met de massa en geeft geen energie meer door aan een bobijn met 20k windingen maar kiest de makkelijke weg, rechtstreeks terug naar de spoel. Staat uw contact op 'aan', maakt deze geen contact meer met het frame en gaat de elektriciteit enkel maar naar de bobijn. Zo wordt het bij elke ontsteking gedaan enkel wordt dit gedaan met de draad van de ontsteking naar de cdi. Aangezien een camino geen cdi heeft moet je het zo doen.

Waarom op deze manier? Het verhinderd dat er continu terwijl je bent aan het rijden stroom door je contactslot heengaat. Er gaat enkel stroom door wanneer het contact op 'af' staat, en dat is niet veel natuurlijk. Enkel wat bij het stoppen van de motor of wanneer je bij contact af probeert te starten.

Je voorgestelde manier zou ook werken, maar bovenstaande wordt eigenlijk altijd gebruikt bij contacten.