Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Achterbrug verstevigen (deel I)
Moderator: -Camino Crew-
- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]
Achterbrug verstevigen (deel I)
Iedereen weet dat als je snel wilt rijden, je best uw achterbrug deftig verstevigd ... Er komt niet alleen meer power op uw achterbrug, maar ook de flexibiliteit kan beter dan bij originele achter bruggen. Daarom dat je beter voorkomt, dan geneest.
Benodigdheden :
-Achter brug
-Ijzeren staafjes 10x10 of 8x8, dikte maakt weinig uit ... Ik heb 8x8mm gebruikt.
Mits wat las ervaring of indien je iemand kent, is dit makkelijk doenbaar ... hier volgt de uitleg aan de hand van foto's:
1) Hier zie je de originele achterbrug aan de linkse zijde, hier een daar heb ik wat roest afgewreven. Op plaatsen waar je moeilijk aan kunt wrijven, kan je roest omvormer gebruiken !
De rechtse zijde :
2) Ik heb m'n achterbrug laten ontlakken om een nog beter resultaat te hebben maar, da hoeft niet. Dan zaag je de staafkes op maat zodat ze op uw achterbrug passen, hoe dunner de staafjes, hoe makkelijker je ze kan plooien om t verloop van uw achterbrug te volgen. Op bepaalde plaatsen kan je beter stukken weg slijpen, zodat ze niet in de weg van uw riem zitten. Ook slijp je een stuk weg om uw bobijn bescherming te kunnen steken. Het is allemaal te zien, wat ge ervan wilt maken ... Keuze genoeg ! K heb met volgende 2 foto's aangetoond hoe de versteviging gaat gebeuren, ze zijn nog niet gelast
Op maat gezaagde & afgewerkte staafkes :
Linkse zijde :
Rechtse zijde :
3) Dan las je er uw staafkes aan, kan op verschillende manieren. Hier is het gedaan met staal bagetten, kan even goed op een andere manier.
Linkse zijde :
Rechtse zijde :
4) Dan zet je alles in de primer/grondlaag & ge laat t een paar uur drogen
Linkse zijde :
Rechtse zijde :
5) Dan overspuit je alles met zwarte verf, ik heb hoogglans gebruikt ... das naar ieders smaak
Linkse zijde :
Rechtse zijde :
The End
Benodigdheden :
-Achter brug
-Ijzeren staafjes 10x10 of 8x8, dikte maakt weinig uit ... Ik heb 8x8mm gebruikt.
Mits wat las ervaring of indien je iemand kent, is dit makkelijk doenbaar ... hier volgt de uitleg aan de hand van foto's:
1) Hier zie je de originele achterbrug aan de linkse zijde, hier een daar heb ik wat roest afgewreven. Op plaatsen waar je moeilijk aan kunt wrijven, kan je roest omvormer gebruiken !
De rechtse zijde :
2) Ik heb m'n achterbrug laten ontlakken om een nog beter resultaat te hebben maar, da hoeft niet. Dan zaag je de staafkes op maat zodat ze op uw achterbrug passen, hoe dunner de staafjes, hoe makkelijker je ze kan plooien om t verloop van uw achterbrug te volgen. Op bepaalde plaatsen kan je beter stukken weg slijpen, zodat ze niet in de weg van uw riem zitten. Ook slijp je een stuk weg om uw bobijn bescherming te kunnen steken. Het is allemaal te zien, wat ge ervan wilt maken ... Keuze genoeg ! K heb met volgende 2 foto's aangetoond hoe de versteviging gaat gebeuren, ze zijn nog niet gelast
Op maat gezaagde & afgewerkte staafkes :
Linkse zijde :
Rechtse zijde :
3) Dan las je er uw staafkes aan, kan op verschillende manieren. Hier is het gedaan met staal bagetten, kan even goed op een andere manier.
Linkse zijde :
Rechtse zijde :
4) Dan zet je alles in de primer/grondlaag & ge laat t een paar uur drogen
Linkse zijde :
Rechtse zijde :
5) Dan overspuit je alles met zwarte verf, ik heb hoogglans gebruikt ... das naar ieders smaak
Linkse zijde :
Rechtse zijde :
The End
-
- -= Member =-
- Posts: 135
- Joined: Fri 04 Nov 2005, 20:04
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Sticky
Ze zal al veel steviger zijn maar echt 'perfect' is het nog niet. Maar goed genoeg hoor
Ze zal al veel steviger zijn maar echt 'perfect' is het nog niet. Maar goed genoeg hoor
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]
K ben er tijdje met bezig geweest, mr t was t wel waard. De ideale achterbrugversteviging bestaat niet, k heb gwn aangetoond dat t makkelijk is ...
Bij een originele kan je hem achteraan opentrekken, bij die van mij lukt t toch ni meer! K hoop gwn da k m'n achterwiel er nog makkelijk in krijg  ÂÂ
Bij een originele kan je hem achteraan opentrekken, bij die van mij lukt t toch ni meer! K hoop gwn da k m'n achterwiel er nog makkelijk in krijg  ÂÂ
- .:Riddick:.
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1459
- Joined: Mon 27 Jun 2005, 23:31
- Location: Kortrijk
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Idd, kwou er foto's van u bijplaatsen maar kvond geen duidelijke van de verstevigde achterbrug. Dus als je voor goeie foto's kan zorgen plaats ik ze bijn in de 1ste post.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- !3art Carlito
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3031
- Joined: Sun 24 Apr 2005, 23:07
- Location: Vlaanderen
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Vandaag of morgen post ik de foto's van martins achterbrug. Die achterburg is echt extreem verstevigd. (niet dat u werk slecht is hé santa, alles behalve! )
@ Santa: vind je het erg dat ik wat foto's verwijder van u foto's? Anders als ik Martin zijn foto's er nog bij post gaat het echt een vrij lange post zijn.
@ Santa: vind je het erg dat ik wat foto's verwijder van u foto's? Anders als ik Martin zijn foto's er nog bij post gaat het echt een vrij lange post zijn.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- Santa Cruz
- -= Moderator =-
- Posts: 3678
- Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
- Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]
@ Clio : ge kunt ook 2 sticky's aanmaken ... ik heb m'n achterbrug 'eenvoudig' verstevigd. K denk dat da vo iedereen makkelijk doenbaar is. Martins achterbrug is ni zo makkelijk te maken & vergt veel meer ervaring!
Ge doet mr wa u t beste lijkt ... de ideale versteviging bestaat toch niet
@ Bart : k heb es een originele en m'n verstevigde achterbrug gewogen, de verstevigde weegt 600 gram meer ... dus da valt goe mee
Ge doet mr wa u t beste lijkt ... de ideale versteviging bestaat toch niet
@ Bart : k heb es een originele en m'n verstevigde achterbrug gewogen, de verstevigde weegt 600 gram meer ... dus da valt goe mee