Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

motorblok revisie (engine overhaul)

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply

Is dit een nuttige/goede handleiding ?

Ja
198
96%
Nee
9
4%
 
Total votes: 207

User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Wat ik betaald heb:
5€/oliekeerring (10€ dus) het waren er geen van Honda zelf
Net geen 7€ per SKF 6004 C3 lager (14€ dus)
carterdichting 2of 3€

Voor 26-27€ heb ik dus mijn blokje gereviseerd.
Keerringen heb ik wel véél te duur betaald volgens mij, kdenk dat je die ook beter in een winkel van skf koopt. (in antwerpen is er 1 dacht ik)
usha
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 504
Joined: Sun 11 Sep 2005, 20:52
Location: antwerpen, duffel

Post by usha »

clio-tuning wrote:Wat ik betaald heb:
5€/oliekeerring (10€ dus) het waren er geen van Honda zelf
Net geen 7€ per SKF 6004 C3 lager (14€ dus)
carterdichting 2of 3€

Voor 26-27€ heb ik dus mijn blokje gereviseerd.
Keerringen heb ik wel véél te duur betaald volgens mij, kdenk dat je die ook beter in een winkel van skf koopt. (in antwerpen is er 1 dacht ik)
k mercie weet je soms ook oeevl het kost om blok telate zandstrale en waar ik dit kan late doen in de gebure van antwerpen?
as ek da ier ni mag vrage verwijdert mar dan ze :wink:
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Oei nee da weet ik niet.
Hornymoose heeft ook een zandstraalcabine en die zal dat wel willen stralen voor een prijsje. PB hem anders eens :wink:
willem m
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 338
Joined: Sat 03 Dec 2005, 13:57
Location: maldegem

Post by willem m »

clio-tuning wrote:
Dj_equinoxe wrote:ja, dan gaat u krukas weer mooi en zonder spel enzo ronddraaien.
als u lagers echt versleten zijn zit ge precies op ne vibrator zonder tzeveren....

da kittelkt enzo in u voeten, nie nbormaal en ambetant
Ervaring met ne vibrator ofzo? :lmao:

Ofja, op nen dag knallen u lagers vast en zulde het ook wel voelen :d en dan moogde u minoke voor de zoveelste keer duwen :d
ik heb nu mn blok gistrn open gedaan,en had de krukas ,uit 1 carterhelft geklopt,en het lager zat scheef(door eerst scheef te hebben geklopt)dus hij zat echt klem,dan opnieuw de hele krukas in die carter helft geklopt,opnieuw eruit geklopt(deze keer recht) ik heb alles gekuist,en stak alles in elkaar,en krijg geen beweging int blok,heel soms als ik hard aant vliegwiel draai,krijg ik beetje beweging erin.ps mn maat had die lagers in de carterhelfte GEKLOPT.
kan het aan de lagers liggen,DAT ZE ECHT KAPOT ZIJN(ze zaten al heel het leven van het minootje erin) en waren verbrand.
of heb ik iets verkeerd gedaan?(kan niet hoor,want heb alles rustig gedaan en heb ervaring)wel zijn mn koppelingschoentjes beetje scheef,steke ze naar buiten.maar dat kan het toch niet zijn he?
hopelijk mag dit blijven staan van jullie.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Alles rustig gedaan?
Lagers kunnen niet tegen een zijdelingse kracht, die kunnen alleen maar op de diameter een kracht opvangen. Als er dus langs opzij hard op geklopt is dan verneuk je de lager al...

En als ze er al heel hun leven inzitten kan het wel eens zijn dat ze stuk gaan hé.
User avatar
hornymoose
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3286
Joined: Sun 10 Oct 2004, 19:59
Location: dilsen-stokkem

Post by hornymoose »

een blok is niet gereviseerd als ge de oude lagers hergebruikt he  :roll: 

nieuwe lagers moeten erin,
en ge verwamrd u carter altidj dan vallen u lagers daarin dan laat ge dat afkoelen palt u krukas stopt die erin carters toeschroeven krukas centreren klaar,
zoveel ervaring hebt ge dan precies ook niet
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Post by Santa Cruz »

Willem, als ge dan toch zoveel ervaring hebt dan weet ge toch da ge nieuwe lagers & keerringen moet steken als ge een blok openhaalt !
User avatar
jonie88
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 222
Joined: Sun 12 Jun 2005, 17:50

Post by jonie88 »

eerder tjoeeening ervaring zeker dat merk je wel aan u post (eerst zeg je k klopte het lager scheef ,da kan da lagerke al ni verdragen)dan doe je nog alsof je nix fout kan doen met je ervaring man man man mensne zoals u zijn tjoeeeeners net zoals een krukasje tunen met kurk man man man
User avatar
Dj_equinoxe
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1266
Joined: Sat 22 May 2004, 10:51
Location: Halle en Oetingen(Gooik)

Post by Dj_equinoxe »

jaj, precies wel veel ervaring..
ten eerste een krukas klopte er niet uit..
maar trekte eruit met nen poulie trekker
een lager moede in diepvries steken en carters licht opwarmen en wat vet aandoen en ze vallen er bij wijze in...

en die ervaring is ver tezoeken..
wss open je binnen de kortste keren een topic:
"ik kan mijn camino niet meer starten."

Logisch als alles kkrom en scheef staat..
+ dan nog eens dat je zelf zegd dat de strtshoeen gwn krom staan

ge zijt echt nen tuner ma dan : nen TJOENER.. :roll:
tssss
willem m
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 338
Joined: Sat 03 Dec 2005, 13:57
Location: maldegem

Post by willem m »

ale vollenbak tegen mij,er zitten nu (dus 27 feb snacht)nieuwe c3 lagers in
en ja ,kijk maar bij mn topic mn krukas van mn puc,die is opgevuld met kurk en we"rkt PERFECT,vraag maar aan vele puch rijders,het werkt gwn goed,maar in mn camino zit al een volronde krukas.dat jullie zo uitschieten ha di kniet verwacht,maar kom er zitten c3 lagers in,het blok start en draait PERFECT,dus vergeet alles maar en zand erover :-D :-D
ps over ervaring,de blokken die ik al gereviseerd heb: puch maxi,honda 4takt frees,yamaha ty 175 yamaha dt 50 , yamaha yz 125,peugeot 103 en nu de camino,dus heb ik wel al wat van ervaring he.dus vergeet gwn alles :-D
ik ga verder beestig doen,merci en salu :-D
willem m
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 338
Joined: Sat 03 Dec 2005, 13:57
Location: maldegem

Post by willem m »

is al gelukt,ik heb de carterhelften gewoon gelijk matig laten naar elkaar toe gaan met lange bouten
en neen puch is belang niet hetzelfde,en zulke reacties oms :p chill toch even. :-D dit is toch een relaxed forum ofniet soms
Last edited by willem m on Sun 05 Mar 2006, 00:19, edited 1 time in total.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Het gat in de carter waar de lager inkomt moet je opwarmen (gasbrandertje)
Krukas en lagers zelf zou koud mogenlijk houden.

Als u blokje ineenzit, neem je u carters en duw je ze erin. Je zoekt een buisje dat je over u krukas kan zetten en daarop kan tikken met een hamer.
User avatar
hornymoose
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3286
Joined: Sun 10 Oct 2004, 19:59
Location: dilsen-stokkem

Post by hornymoose »

clio laat het toch,
het blok draaide toch  :lol: 

manneke toch,
puch is precies hetzelfde,
alleen andere carters,
hoe plaatst ge keeringen :roll:
met zoveel ervaring.....

u antwoord:
met een bus of de vingers er lichtjes intikken/duwen
willem m
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 338
Joined: Sat 03 Dec 2005, 13:57
Location: maldegem

Post by willem m »

hornymoose wrote:clio laat het toch,
het blok draaide toch  :lol: 

manneke toch,
puch is precies hetzelfde,
alleen andere carters,
hoe plaatst ge keeringen :roll:
met zoveel ervaring.....

u antwoord:
met een bus of de vingers er lichtjes intikken/duwen
het princiepe om de lagers over de krukas te doen is hetzelfde,maar de rest belange niet ,verre van ;)
maarja ,jij je zin he :-D ,en die keering bedoelde ik de kant,maar het was me duidelijk als ik keek
User avatar
hornymoose
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3286
Joined: Sun 10 Oct 2004, 19:59
Location: dilsen-stokkem

Post by hornymoose »

neenee,
geef mij eenmotorblok van een
brommer scooter motor
en ik kan nu zeggen hoe dat erin moet
hetzelfde principe,
aangezien er 2 gaten zijn,
vazrio en ontstekingkant,
maar dat wee tjij ook hé  :wink: 
Post Reply