Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

motorblok revisie (engine overhaul)

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply

Is dit een nuttige/goede handleiding ?

Ja
198
96%
Nee
9
4%
 
Total votes: 207

User avatar
mustang
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 533
Joined: Wed 12 Jan 2005, 13:10
Location: temse

Post by mustang »

nice job man 8) 
Image
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

hornymoose wrote:eerlijk gezegd ga ik DEELS mee met riddick,
ik vind dit eigenlijk niet een how to,
wel mooi gedaan enz, maar het voegt nisk toe aan het reviseren he.
paar foto's verschillend maar die hetzelfde voorstellen.

niks van lagers erin zetten, het splitsen zelf,
is nog wel wat werk aan dus

dit alles no offence he ;)
Voor ik de 2de keer mijn blokje ging reviseren poste ik hier nog, moet ik nog van iets foto's posten. Nooit reactie op dat bericht gedacht dus ik dacht dat het OK was.
Als mensen hun blokje openhalen of het willen ophalen voor de sticky aan te vullen, hier zal niemand iets op tegen hebben. :)
User avatar
hornymoose
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3286
Joined: Sun 10 Oct 2004, 19:59
Location: dilsen-stokkem

Post by hornymoose »

maja, twas maar een tip he,
en nee mocht ge dat denken ik heb niet op nee gestemd ofzo op deze poll
User avatar
Mr. Breezer
-= Elite Member =-
-= Elite Member =-
Posts: 3319
Joined: Sun 23 May 2004, 20:47
Location: kontich
Contact:

Post by Mr. Breezer »

clio-tuning wrote:
hornymoose wrote:eerlijk gezegd ga ik DEELS mee met riddick,
ik vind dit eigenlijk niet een how to,
wel mooi gedaan enz, maar het voegt nisk toe aan het reviseren he.
paar foto's verschillend maar die hetzelfde voorstellen.

niks van lagers erin zetten, het splitsen zelf,
is nog wel wat werk aan dus

dit alles no offence he ;)
Voor ik de 2de keer mijn blokje ging reviseren poste ik hier nog, moet ik nog van iets foto's posten. Nooit reactie op dat bericht gedacht dus ik dacht dat het OK was.
Als mensen hun blokje openhalen of het willen ophalen voor de sticky aan te vullen, hier zal niemand iets op tegen hebben. :)
ik haal morge of overmorge menne blok uiteen, zal proberen wat pics te maken ;) maar heb probleem met iets los te krijgen kga er nu gwn een topic over maken grtz
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Als je dat zou willen doen breezer :wink:

@ hornymoose: wat valt er te fotograferen aan een lager die geplaatst wordt? Als je zegt dat hij er gewoon invalt...
Het splitsen zelf staat toch op een foto met poullietrekker (GOEDE manier!)

Ok, er is veel tekst, maar ge kunt onmogelijk van elke beweging een foto gaan nemen, dan maak je er beter een film van :)
User avatar
hornymoose
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3286
Joined: Sun 10 Oct 2004, 19:59
Location: dilsen-stokkem

Post by hornymoose »

alle,
ge weet toch zelf ook dat er geneog te fotograferen is:
foto normaal carter
foto carter terwijl verhit wordt
foto van plaatsing lager
foto van lager erin kloppen mocht die neit goed erin gaan
enz enz enz
User avatar
hosten
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 806
Joined: Thu 10 Feb 2005, 14:25
Location: ichtegem

Post by hosten »

kan je lagers eraf halen zonder een lagertrekker / gasbrander?
ik ben johnny die camino is van mij
hij is opgefokt en alles hoort erbij
op hoge veringen zn stureke gedraaid
zo kom ik altijd aan de fitness aangezwaaid
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Post by Santa Cruz »

hosten wrote:kan je lagers eraf halen zonder een lagertrekker / gasbrander?
Hangt er vanaf, soms wel soms ni ...

Ik heb al gehad dat de lagers makkelijk van de krukas kwamen, mr k heb ook al meegemaakt dat k ze moest verwarmen en met 2 schroevedraaiers eraf moest halen
User avatar
hosten
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 806
Joined: Thu 10 Feb 2005, 14:25
Location: ichtegem

Post by hosten »

valt het te doen om een motorblok te reviseren als je dit nog nooit gedaan hebt?
ik ben johnny die camino is van mij
hij is opgefokt en alles hoort erbij
op hoge veringen zn stureke gedraaid
zo kom ik altijd aan de fitness aangezwaaid
User avatar
T.G.T.
-= Forum Slet =-
-= Forum Slet =-
Posts: 4619
Joined: Thu 19 Jan 2006, 12:00
Location: 100% Mechelen
Contact:

Post by T.G.T. »

kzou het niet riskeren,maar voor alles is nen eerste keer, kzou aanraden dat je iemand het laat doen, maar zelf zeer goed oplet, zodat je het zelf kan doen de volgende keer, binnen een jaar of 10,hehe
User avatar
hosten
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 806
Joined: Thu 10 Feb 2005, 14:25
Location: ichtegem

Post by hosten »

kent er iemand de grote/dikte van en de +- prijs van elk stuk

- 2 skf 6004 c3 OPEN lagers
- Dichting voor tussen de 2 carterhelften
- 2 nieuwe oliekeerringen
ik ben johnny die camino is van mij
hij is opgefokt en alles hoort erbij
op hoge veringen zn stureke gedraaid
zo kom ik altijd aan de fitness aangezwaaid
User avatar
backerken
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 32
Joined: Fri 03 Nov 2006, 00:22
Location: denderleeuw;belgie

Post by backerken »

dees is echt goed et heeft goed gehopen bij mijn revisie merci
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

@ hosten: srry voor de hééél late reactie:
Prijs van:
SKF 6004 C3 open lagers: 6-7€/stuk
Dichting voor tussen de 2 carterhelften: 0.5 - 2€
2 nieuwe oliekeerringen betaal ik 10€ (voor de 2), duurder ga je zéker niet vinden.


Er zijn 2 soorten oliekeeringen voor camino omdat er ook verschillende soorten krukassen zijn voor camino.
Je hebt:
15 x 15.5 x 7
17 x 15.5 x7

Op de plaats waar de keerring komt op de krukas moet je dus eens meten met een schuifmaat. Ofwel is het diameter 15mm of 17mm.
Je kan een krukas hebben met:
2x 15mm
1x 15mm en 1x 17mm
(2x 17mm bestaat niet denk ik)

@ backerken: thx

De handleiding is trouwens een beetje uitgebreid met meer foto's.

Oliekeerringen kan je niet bij SKF kopen want die hebben niet de juiste maat.



 :wink: 
User avatar
Br3cht
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1390
Joined: Sat 21 Jan 2006, 15:27
Location: Kessel-Lo

Post by Br3cht »

clio-tuning wrote:
Er zijn 2 soorten oliekeeringen voor camino omdat er ook verschillende soorten krukassen zijn voor camino.
Je hebt:
15 x 15.5 x 7
17 x 15.5 x7

Op de plaats waar de keerring komt op de krukas moet je dus eens meten met een schuifmaat. Ofwel is het diameter 15mm of 17mm.
Je kan een krukas hebben met:
2x 15mm
1x 15mm en 1x 17mm
(2x 17mm bestaat niet denk ik)
de binnediameter van het gat in de carter waar de krukas doormoet of de diameter van de krukas?
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Je moet de diameter meten van de krukas op de plaats waar de oliekeerring komt.
Post Reply