Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

motorblok revisie (engine overhaul)

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply

Is dit een nuttige/goede handleiding ?

Ja
198
96%
Nee
9
4%
 
Total votes: 207

vario@max

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by vario@max »

hallo carters van de eerste generatie en 2 generatie zijn verschillend ...
eerste generatie heeft een kleine ruimte waar er ruimte is voor de rollementen extra smering te geven,dat zie als je de 2 generaties zou vergelijken ... en deze bocht ''flens'' in de kamer heeft een andere ''bocht en positie'' waardoor de brandstof een andere weg vind naar de cilinder ... de onderdruk is dus verschillend en de prestaties gaan bij de eerste generatie motorblok anders zijn dan bij 2de generatie ,ondanks de set-up hetzelfde zou zijn ...
louter informatief maar mischien een weetje :P :wink:
User avatar
tunigmath
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 88
Joined: Mon 03 Jun 2013, 21:58
Location: België

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by tunigmath »

Bedankt boys!

En voor mijn keringen moet ik dus gewoon meten met een schuifmaat? Op de as van mijn krukas?
Volg mijn project, 3 Camino's in 1 keer maken

http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 31635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
rockaB
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 209
Joined: Fri 20 Jul 2012, 00:22
Location: hasselt

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by rockaB »

jup maar wel meten ter hoogte van waar u keeringen horen te zitten eh.
maar als ge op keeringen kijkt daar staan de afmetingen ook op gedrukt :wink:
Live fast, die young, leave a good looking corpse
User avatar
tunigmath
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 88
Joined: Mon 03 Jun 2013, 21:58
Location: België

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by tunigmath »

Oke, bedankt

En nog 1 vraagje, waar kan je er goedkoop aan geraken aan lagers en keringen?
Want ik heb hier 4 blokjes liggen die ik eens wil aanpakken :-D
Volg mijn project, 3 Camino's in 1 keer maken

http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 31635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
rockaB
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 209
Joined: Fri 20 Jul 2012, 00:22
Location: hasselt

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by rockaB »

tunigmath wrote:Oke, bedankt

En nog 1 vraagje, waar kan je er goedkoop aan geraken aan lagers en keringen?
Want ik heb hier 4 blokjes liggen die ik eens wil aanpakken :-D
ik weet niet van waar jij bent, maar deze zijn te verkrijgen bij iedere skf dealer(te vinden via gouden gids) normaal zijn ze niet heel duur ik gok op een euro of 5 a 6 (al ben ik er niet zeker van )
de keeringen zijn te verkrijgen bij QUARTP of kurtcamps en die kosten u rond de 5 euro per stuk.
niet vergeten dat je ook nog een pakking nodig hebt en als je u piston gaat verwijderen nieuwe circlipsen.
Live fast, die young, leave a good looking corpse
User avatar
tunigmath
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 88
Joined: Mon 03 Jun 2013, 21:58
Location: België

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by tunigmath »

RockaB,

Ik bedoelde online eigenlijk. Moest je een goede site weten mag je het mij altijd zeggen.
Aan de lagers kan ik gemakkelijk geraken via die site ( Is een site van landbouw materiaal).
Dat is bestellen en de volgende dag kan ik het gaan halen.
Ik ga daar ook eens vragen of ze niet aan de keringen kunnen geraken.

En wat betreft de circlipsen. Ik ga de 4 blokjes laten uitboren en holen. En dan heb ik zoizo de nieuwe circlipsen.
De pakking kan je gemakkelijk op e-bay ofzo kopen heb ik al gemerkt.

PS. kan het zijn dat het voor je blokje uit te boren en nieuwe zuiger zo een 70€ zal zijn?

mvg
Volg mijn project, 3 Camino's in 1 keer maken

http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 31635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
tunigmath
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 88
Joined: Mon 03 Jun 2013, 21:58
Location: België

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by tunigmath »

Beste,

Mijn lager zit vast op mijn krukas. En met de poulie-trekker kan ik er niet aan. Heeft iemand een tip? of iemand die dit ook al heeft voorgehad?
Volg mijn project, 3 Camino's in 1 keer maken

http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 31635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
tunigmath
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 88
Joined: Mon 03 Jun 2013, 21:58
Location: België

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by tunigmath »

ik ben mijn blokje aan het reviseren. En dus om nieuwe keringen geweest normaal is dit 15x25.5x7 maar ik heb van de brommerwinkel 15.6x25.5x7 gekregen. is dit een probleem als ik deze steek?
Volg mijn project, 3 Camino's in 1 keer maken

http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 31635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by clio-tuning »

NIET gebruiken want die dichten niet af!
Je moet echt de juiste afmetingen respecteren voor deze oliekeerringen.
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4021
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by camino_expert »

ik zou die schroevendraaier niet tussen de spoelen steken
om de vliegwielbout los te maken
neem een pistonstop
en je kan pefect zowel het vliegwiel
de vario of monokop demonteren

succes ;)
Attachments
howtopistonstop020.jpg
howtopistonstop021.jpg
howtopistonstop022.jpg
honda camino forever
Post Reply