Page 11 of 17

Posted: Wed 02 May 2007, 21:10
by clio-tuning
sam66 wrote:ah oké bedankt :wink:

die c3 bij skf lagers waar vind je dat ergens
maat heeft nog massas skf lagers liggen
Waar dat geschreven staat bedoelt ge?
Op de verpakking (kartonnen doosje) en op de lager zelf staat het ook nog eens int klein erop.

Een voorbeeld:
Image
dit is GEEN krukaslager voor de duidelijkheid... :wink:

Posted: Wed 02 May 2007, 21:15
by sam66
azo kzal is gaan zien, mss heeft ie dat liggen

zou mooi meegenomen zijn, 5 euro voor 2 lagers ofzo 8)

Posted: Thu 03 May 2007, 19:13
by snowblow2
waar moeten de oliekeringen ??
kan je het een beetje duidelijker maken (i'm a noobie) :oops:  :wink: 

Posted: Sun 06 May 2007, 12:48
by sarko
Geeft dat als de keeringen niet perfect recht zitten?

Posted: Sun 06 May 2007, 12:56
by Br3cht
sarko wrote:Geeft dat als de keeringen niet perfect recht zitten?
ja je moet ze zo recht mogelijk erin zetten
pak een buis en klop ze er zo in dan ben je al redelijk recht

Posted: Mon 07 May 2007, 22:31
by dennis100
waar hebben jullie je oliekeerringen gekocht?

Posted: Mon 07 May 2007, 22:33
by sarko
by quartzsp van hier op het forum

Posted: Tue 15 May 2007, 22:06
by yanneske1
honda dealer

Posted: Tue 15 May 2007, 22:17
by Martin
yanneske1 wrote:honda dealer
FELIX EN JOS DUS :-D :twisted:

Posted: Tue 15 May 2007, 22:40
by sarko
is dat nu erg als mijn oliekeering niet perfect recht zit met de rand?
Want nu terug mooi rechttrekken zal tog moeilijk gaan

Posted: Tue 15 May 2007, 23:33
by Martin
sarko wrote:is dat nu erg als mijn oliekeering niet perfect recht zit met de rand?
Want nu terug mooi rechttrekken zal tog moeilijk gaan
Jah deze is erg, zorg dat hij recht zit :wink:

Posted: Sun 03 Jun 2007, 17:02
by djcrimson
@clio:Haal het motorblok vanonder het kader. Haal nu de vario/mono poullie van de krukas. Dit doe je als volgt: Neem een schroevendraaier en steek die door het vliegwiel zodat hij tussen de 2 spoelen zit (zie foto 1) Nu draai je met een rakkenjak met dop 14 de moer van de vario/mono poullie los.

en wat als je um niet los gedraait krijgt?

Posted: Sun 03 Jun 2007, 17:18
by clio-tuning
Dan gebruik je een luchttol :wink:

Als je dat niet hebt dan ga je met uw blokje naar een garage, die mensen hebben wel een luchttol en het duurt maar 5 seconden om dit los te maken daarmee.

Posted: Sun 03 Jun 2007, 17:18
by sam66
bolloneur gebruiken dat heb ik ook moeten doen
als hij indertijd vast gezet is met een bolloneur krijg je die zonder brokken niet los met een schroevendraaier :wink:

bolloneur = slagmoersleutel op luchtdruk

Posted: Tue 19 Jun 2007, 17:13
by Robbert
clio-tuning wrote:Er zijn 2 soorten oliekeeringen voor camino omdat er ook verschillende soorten krukassen zijn voor camino.
Je hebt:
15 x 15.5 x 7
17 x 15.5 x7
Hoe kan dat nou?? 15 binnen maat en 15,5 buiten maat?
Dan heb je dus een wanddikte van 0,25mm dat is niks.
De buitenmaat moet 25,5 zijn

Dus krijg je
15 x 25,5 x 7
17 x 25,5 x 7

En volgens mij is de dmp krukas wel 2x 17 binnenmaat, maar dat ga ik vanavond is checken.