Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply

Is dit een nuttige/goede handleiding ?

Ja
108
100%
Nee
0
No votes
 
Total votes: 108

User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by Twister »

clio-tuning wrote:Metalen ring moet je niet vervangen... :wink:
Tis die grote oliekeerring en het o-ringetje dat errond zitten dat verslijten.
Bedankt voor de tip! Jouw berichten kom ik toch wel het meeste tegen op deze site geloof ik... :-D Maar jij bent mede beheerder begrijp ik?
Gezien de grote hoeveelheid en diversiteit onderdelen die jij via de site aanbiedt, is het niet gek om te denken dat jij nog zo'n achterklokdichting en eventueel van die oliekeerringen en o-ringetjes hebt liggen... Heb jij die nog? Of kan ik beter een oproep via "gezocht" plaatsen?
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by clio-tuning »

Twister wrote:
clio-tuning wrote:Metalen ring moet je niet vervangen... :wink:
Tis die grote oliekeerring en het o-ringetje dat errond zitten dat verslijten.
Bedankt voor de tip! Jouw berichten kom ik toch wel het meeste tegen op deze site geloof ik... :-D Maar jij bent mede beheerder begrijp ik?
Gezien de grote hoeveelheid en diversiteit onderdelen die jij via de site aanbiedt, is het niet gek om te denken dat jij nog zo'n achterklokdichting en eventueel van die oliekeerringen en o-ringetjes hebt liggen... Heb jij die nog? Of kan ik beter een oproep via "gezocht" plaatsen?
Ik ben één van de moderators, net zoals Clubber, Santa Cruz, Flaming Proma,... :P

Achterklokdichting kan ik hier in de Honda winkel nog krijgen. Is wel neit zo'n goedkope winkel... dacht dat het ergens 5 - 7euro voor zo'n dichting was.
Het kleinste oliekeerringetje heb ik nog nieuw liggen (zie http://www.camino-tuning.be/phpBB3/view ... =5&t=22146 )
Grote oliekeering kan ik hier in dezelfde Honda winkel normaalgezien ook nog krijgen.
De 2 o-ringetjes kan je denk ik wel in een goede doe het zelf zaak vinden.

Moest je intresse hebben, stuur je mij maar een PB :wink:
publie
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 141
Joined: Wed 09 Nov 2005, 14:13
Location: buggenhout

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by publie »

kzal mee gaan mss krijgde het gdan goedkoper gelijk vorige keer voor die dichting van de carters :wink: :lol:
mathii
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 199
Joined: Thu 14 Feb 2008, 20:33
Location: Paal-Beringen

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by mathii »

hoeveel kost dit alles nieuwe dichting enzo alles wat jij hebt gestoken behalve de klok zelf dan :p
mathii
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 199
Joined: Thu 14 Feb 2008, 20:33
Location: Paal-Beringen

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by mathii »

er zitten tog ook nog een soort van naaldlagers in moet je die niet vervangen dan ?
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by clio-tuning »

mathii wrote:er zitten tog ook nog een soort van naaldlagers in moet je die niet vervangen dan ?
Die mogen ook inderdaad vervangen worden, maar dan heb je er wel gereedschap voor nodig om ze er uit te krijgen... :)
mathii
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 199
Joined: Thu 14 Feb 2008, 20:33
Location: Paal-Beringen

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by mathii »

weet jij welke dat zijn kwil ze bestellen ..:p
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by Santa Cruz »

Daar heb je speciaal gereedschap voor nodig om deze uit de achterklok te krijgen.

Als je ze er dan toch uitkrijgt, moet ge ze maar meenemen naar skf. Zij meten deze en bestellen deze dan wel voor je.
mathii
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 199
Joined: Thu 14 Feb 2008, 20:33
Location: Paal-Beringen

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by mathii »

kheb nu ook een probleem als ik nu met m'n originiele vertanding rij en kom dichter bij topsnelheid dan schiet hij trug op fietsstand ??

greetz
User avatar
Sand0r
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 308
Joined: Fri 23 Feb 2007, 10:12

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by Sand0r »

Santa Cruz wrote:Daar heb je speciaal gereedschap voor nodig om deze uit de achterklok te krijgen.

Als je ze er dan toch uitkrijgt, moet ge ze maar meenemen naar skf. Zij meten deze en bestellen deze dan wel voor je.
Hamer en een beitel en ge komt al ver, en zo speciaal is dat gereedschap niet :tetten:
User avatar
jandl
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 323
Joined: Tue 15 Jan 2008, 18:23

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by jandl »

kan er iemand mij de link geven voor zo'n vertanding want ik vin die nergens op mobshop :S
en kan er mij iemand zeggen hoeveel da scheelt in snelheid ?
mvg
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by clio-tuning »

jandl wrote:kan er iemand mij de link geven voor zo'n vertanding want ik vin die nergens op mobshop :S
en kan er mij iemand zeggen hoeveel da scheelt in snelheid ?
mvg
Is niet meer verkrijgbaar op mopshop.

Snelheid dat je bijwint met het plaatsen van een lange vertanding, hangt af van je setup...
Je motor moet de vertanding ook aankunnen hé!

Eigenlijk dient in mijn ogen een lange vertanding gewoon om het voorwiel aan de grond te kunnen houden :)
jan L
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 337
Joined: Fri 22 Feb 2008, 21:48

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by jan L »

Hoe kan je eigenlijk de moer waarmee de achterpoulie vast zit losdraaien? (want de poulie draait toch mee)
Ik beschik niet over een slagmoersleutel.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by clio-tuning »

jan L wrote:Hoe kan je eigenlijk de moer waarmee de achterpoulie vast zit losdraaien? (want de poulie draait toch mee)
Ik beschik niet over een slagmoersleutel.
Effe naar de garage gaan waar de auto altijd wordt binnengedaan voor onderhoud ofzo... ze zullen daar normaal wel geen probleem van maken om ff die moer los te maken met hun slagmoersleutel.

Of op ongezonde manier, bvb wanneer je de poullie niet meer zou gebruiken: een platte (stevige!) schroevendraaier door het gat (waardoor je uw drukveer ziet zitten) steken en hiermee dan de poullie tegenhouden. Lukt ook... maar is zoals ik al zei geen al te gezonde manier.
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Post by Twister »

jan L wrote:Hoe kan je eigenlijk de moer waarmee de achterpoulie vast zit losdraaien? (want de poulie draait toch mee)
Ik beschik niet over een slagmoersleutel.
Als je hem niet op fietsstand hebt staan en je neemt een dikke (metalen) staaf (gewikkeld in een doek ter bescherming van de lak) die je spaken steekt, dan voorkomt dit het meedraaien van de achterklok-as (en dus de poeli) en krijg je de bout zonder problemen los :-D
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
Post Reply