Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
jan L wrote:Hoe kan je eigenlijk de moer waarmee de achterpoulie vast zit losdraaien? (want de poulie draait toch mee)
Ik beschik niet over een slagmoersleutel.
Als je hem niet op fietsstand hebt staan en je neemt een dikke (metalen) staaf (gewikkeld in een doek ter bescherming van de lak) die je spaken steekt, dan voorkomt dit het meedraaien van de achterklok-as (en dus de poeli) en krijg je de bout zonder problemen los
Best wel niet bij een spaakwiel doen denk ik...
Een amerikaans of gewoon sterwiel zal het idd wel overleven op een 'gezonde' manier.
Twister wrote: Als je hem niet op fietsstand hebt staan en je neemt een dikke (metalen) staaf (gewikkeld in een doek ter bescherming van de lak) die je spaken steekt, dan voorkomt dit het meedraaien van de achterklok-as (en dus de poeli) en krijg je de bout zonder problemen los
Best wel niet bij een spaakwiel doen denk ik...
Een amerikaans of gewoon sterwiel zal het idd wel overleven op een 'gezonde' manier.
Klopt ja, bij een gewoon spaakwiel zou ik dit idd niet doen Voor sterwielen is het een prima methode.
smurfke wrote:dit is wel een heel goede uitleg maar hoe krijg ik het oude tandwiel van de as af?
daar heb ik problemen mee.
greetz
Complete wiel los maken van achterbrug. Tandwiel vooraf evt even inspuiten met een fatsoenlijke (kruip)olie. Tandwiel in een bankschroef vast zetten en vervolgens (voorzichtig) aan je wiel draaien om m los te krijgen...
Grtz. en succes ermee!
Doebie wrote:Dat tandwieltje dat geperst moet worden (het kleinste tandwiel hoeveel tanden heeft deze?) weet iemand dit toevalig? thx
Standaard vertanding: 35 * 11 tanden
Malossi vertanding: 35 * 13 tanden (het tandwiel van 35 tanden wordt geperst, het tandwiel van 11 tanden is de uitgaande as waar de poellie op zit)
Is niet te bestellen, beter niet vervangen bij revisie. Indien je het toch wilt, moet ge maar eens tot skf in Eeklo gaan ... zij kunnen je aan de hand van t origineel mss een nieuwe bestellen
Santa Cruz wrote:Is niet te bestellen, beter niet vervangen bij revisie. Indien je het toch wilt, moet ge maar eens tot skf in Eeklo gaan ... zij kunnen je aan de hand van t origineel mss een nieuwe bestellen
oeie, heb het er wel uit gekregen maar moest in stuk slaan om er uit te krijgen, zu kunnen ze dat niet opmeten zeker?
Maar ik denk dat er 2 in zitten, is het niet.
Kunnen ze het ook opmeten als het er nog inzit?
Jep, in een achterklok zitten zo'n 2 naaldlagertjes.
Met asdiameter en lagerzitting(diameter) moeten ze volgens mij wel een geschikt lager kunnen geven.
wat doet die achterklok eiglijk?
en hoe kuis je die op bij mono?
juist hetzelfde?
en hoe kan je de olie vervangen zonder hem volledig open te leggen?
en waar moet je de olie vervangen?