Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply

Is dit een nuttige/goede handleiding ?

Ja
108
100%
Nee
0
No votes
 
Total votes: 108

edel
-= Elite Member =-
-= Elite Member =-
Posts: 2958
Joined: Sat 09 Oct 2004, 20:09
Location: roeselare

Post by edel »

Camino is the best wrote:en waarom is da dan wel zoveel beter als ik vragen mag
simpeler. Niet iedereen heeft 2de frietpot enzo denk ik? Duurt 2 seconden om te persen en zit er mooi op. Ook is je vertanding gehard en bros dus, kan niet echt tegen hoge stotende belasting.
edel
-= Elite Member =-
-= Elite Member =-
Posts: 2958
Joined: Sat 09 Oct 2004, 20:09
Location: roeselare

Post by edel »

edel wrote:
Camino is the best wrote:en waarom is da dan wel zoveel beter als ik vragen mag
simpeler. Niet iedereen heeft 2de frietpot enzo denk ik? Duurt 2 seconden om te persen en zit er mooi op. Ook is je vertanding gehard en bros dus, kan niet echt tegen hoge stotende belasting.
stotende belasting bedoel ik dus slag van hamer :wink:
User avatar
yokke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 332
Joined: Sun 10 Jul 2005, 11:10
Location: Neerlinter (kort bij Tienen)

Post by yokke »

wa kost da zo die rollementen en alles wa ge best nieuw steekt tesamen? buiten de tandwielen eh ;)
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Post by Santa Cruz »

yokke wrote:wa kost da zo die rollementen en alles wa ge best nieuw steekt tesamen? buiten de tandwielen eh ;)
Kan da ni precies zeggen, mr ergens tssn de 30 en de 35 euro
User avatar
yokke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 332
Joined: Sun 10 Jul 2005, 11:10
Location: Neerlinter (kort bij Tienen)

Post by yokke »

30/35 euro voor 2 rollemente en e paar keerringen? :shock:

dan laat ik dees der in ligge zelle, ma mag ik die rollemente ook late weke in benzine of uitblazen ofzo want ik zen nie van plan om die dar uit te doen

ik vraag da mda daar nu van die donkergrijze smurie op die rollemente hangt en als ik daar dan van die nieuwere lichte olie inkap da da dan mengelt en mss tegewerkt fzo

thx
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Post by Santa Cruz »

Is voor achterklokdichting, 2 lagers, 2 oliekeerringen & metalen afdichting.

Ge kunt ze idd laten weken in benzine zonder de lagers eruit te halen, mr dan blijft er wel vuil inzitten. Ge zult da wel horen & voelen als ge uw lager ronddraait.

Ge doet natuurlijk wa ge wilt  :wink: 
User avatar
yokke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 332
Joined: Sun 10 Jul 2005, 11:10
Location: Neerlinter (kort bij Tienen)

Post by yokke »

mja nu voel ik niks dus nu zit er geen vuil tss denk k die draaien nog zeer vlot rond, maar als ik die dan laat weke doe ik er dan slecht aan of gewoon beter deze oude olie op de rollemente laten zitte en de nieuwe er gewoon overkappe als hij terug ineensteekt en eens schudde fzo ?
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Post by Santa Cruz »

Als ge uw lagers / keerringen dan toch ni vervangt, kan je mss best wel eerst uw achterklokhelften deftig uitkuisen met (was)benzine.

Daarna kan je er nieuwe olie inkappen
User avatar
yokke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 332
Joined: Sun 10 Jul 2005, 11:10
Location: Neerlinter (kort bij Tienen)

Post by yokke »

jaja maar ik kan die rollemete daar nie uithalen zonder te beschadigen dus komt daar ook benzine op :s
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Post by Santa Cruz »

Ge kunt da wel als ge ze eruit haalt door op de buitenkant van de lager te slaan met een ijzeren buis & plastic hamer.
Ge gaat ze enkel beschadigen als ge op de billekes slaat!

Benzine in uw lager is ni erg, ze worden toch gesmeerd met olie eens ze in uw achterklok zitten
User avatar
yokke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 332
Joined: Sun 10 Jul 2005, 11:10
Location: Neerlinter (kort bij Tienen)

Post by yokke »

dan laat ik ze er in en kuis ze wel met een verfborstelke en benzine ofzo, en merci vr de goeie raad eh santa ;)
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Post by Santa Cruz »

Graag gedaan

Uw (naald)lagers es goe uitblazen met compresseur helpt ook altijd  :wink: 
User avatar
yokke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 332
Joined: Sun 10 Jul 2005, 11:10
Location: Neerlinter (kort bij Tienen)

Post by yokke »

mag ik da me die gewoon rollemente ook doen?
User avatar
yokke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 332
Joined: Sun 10 Jul 2005, 11:10
Location: Neerlinter (kort bij Tienen)

Post by yokke »

ah jah nu zie ik de haakjes :lol:

thx
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Post by Santa Cruz »

yokke wrote:mag ik da me die gewoon rollemente ook doen?
Tuurlijk, mr deze krijg je toch ni volledig proper. Zand of ander vuil blijft in olie kleven en schuurt in uw lagers
Post Reply