Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Plaatsen Malossi / Polini vertanding + Revisie achterklok

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply

Is dit een nuttige/goede handleiding ?

Ja
108
100%
Nee
0
No votes
 
Total votes: 108

marco
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1377
Joined: Fri 08 Oct 2004, 22:49

Post by marco »

Wel, een vraag..

Bij mijn achterklok ( ook gereviseerd), zit ik met een probleem..

Er lekt namelijk olie langs boven uit een gaatje,

Ik heb het aangeduid met een pijl, ( bij de 2e vertandingshelft)

De olie kan hier doorsijpelen waardoor het in dat kleine vakje terechtkomt..

En in de andere vertandingshelft zit op die plek ook net een gaatje, hier kan de olie simpel naar buiten (aangeduid met een pijl)

Wie heeft die probleem nog?

N
Attachments
vertanding.jpg
vertanding.jpg (54.31 KiB) Viewed 10373 times
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Niet teveel olie erin gedaan?
Dat is de ontluchtingskamer ofzoiets dacht ik en langsdaar kan er olie lekken als er teveel in zit of als je ze ondersteboven houdt. (kben wel niet zeker van)
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Post by Santa Cruz »

Is idd zo wa clio zegt, dit kanaal dient om te veel aan olie naar buiten te gooien ...

Als ge uw achterklok recht houdt (met UP naar boven) en opspant tssn een bankschroef, kan je makkelijk de olie erin spuiten langs die speciale bout. Vanaf t moment dat het er terug langs deze opening uit loopt, is er genoeg olie in ...
Als ge uw achterklok plat hebt gelegd om olie bij te vullen, dan zal er heel wsl te veel olie in uw achterklok zitten.
marco
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1377
Joined: Fri 08 Oct 2004, 22:49

Post by marco »

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH mijn klok blijft lekken :evil: :evil:
Kwordt er knettergek van :evil:

Hij lekt nog steeds aan het fietsenhendeltje :x

Heb al een andere voorhelft geprobeerd, dan een ander hendeltje, niets helpt..


Kan ik ook 2 o-ringskes steken?


(ik verwijder mijn posts wel zodra mijn probleem is opgelost-)
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Post by Santa Cruz »

Ligt duidelijk aan een dichting die ni goe afdicht. Normaal moet 1 o-ring genoeg zijn.

Ge zijt toch zeker dat ge t goe gemonteerd hebt ? Steek mss es een nieuw o-ringske. Die vindt ge in elke doe-t-zelf zaak in verschillende afmetingen
marco
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1377
Joined: Fri 08 Oct 2004, 22:49

Post by marco »

Yes, met 2 o-ringskes lekt ie niet meer :twisted: 
User avatar
judge_bikes
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 91
Joined: Fri 28 Apr 2006, 16:39
Location: Helvoirt

Post by judge_bikes »

hallo hoeveel tand is de malossi vertanding tenopzichte van de orginele vertanding heeft die meer of minder tanden ??
groet Gideon
User avatar
Robbert
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 825
Joined: Sat 19 Feb 2005, 14:56
Location: Aalsmeer (Holland)

Post by Robbert »

Malossie vertanding is 13/35 origineel weet ik niet.

Zie je in de zomer Gideon !! lekker op de mino naar belgie.

Mzzl Robbert
User avatar
bolle
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 538
Joined: Sat 09 Oct 2004, 20:13
Location: lanaken

Post by bolle »

jo als ik mijn klok straal mag ik dan gewoon stralen op de plaats waar de nieuwe lagers komen?
of moet ik bepaalde stukken dicht(plakken?)?
en de schroefdraad?
1ste keer dat ik straal dus nie op letten he
 :P 
User avatar
Robbert
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 825
Joined: Sat 19 Feb 2005, 14:56
Location: Aalsmeer (Holland)

Post by Robbert »

het beste kun je wel je schroefdraad en je lagerhulzen afdichten.
je lagerbussen met plakband en het schroefdraad door er een oude schroef in te draaien. zo voorkom je dat je alles verrot straalt
User avatar
judge_bikes
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 91
Joined: Fri 28 Apr 2006, 16:39
Location: Helvoirt

Post by judge_bikes »

robbert heeft gelijk
straal de assen ook niet kun je beter afborstelen met een staalborstel die je op een slijptol (haakse slijper) kunt zetten
stralen is mooi het geeft een metalic effect
zet er wel blankelak op ivm met oxidatie
ik doe alles meestal borstelen is wel wat meer werk
kijk aander naar mn frame op de andere fotos dat is geborsteld

Image
de borste zal ongeveer tussen de 5 en 8 euro kosten.
zijn verschillende diameters te krijgen



ok robbert tot over een tijdje en spreek je op msn.
wildefifi
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 1
Joined: Sun 18 Jun 2006, 22:31
Location: moerkerke

Post by wildefifi »

tis te zien wat voor een passing het is hé, maar normaal mag je met een lichte hamertik de meeste lagers er in kloppen, en zoals hij zegt, door er voor te zorgen dat je enkel op de buitenring klopt... :-D :wink:
User avatar
Robbert
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 825
Joined: Sat 19 Feb 2005, 14:56
Location: Aalsmeer (Holland)

Post by Robbert »

wildefifi wrote:tis te zien wat voor een passing het is hé, maar normaal mag je met een lichte hamertik de meeste lagers er in kloppen, en zoals hij zegt, door er voor te zorgen dat je enkel op de buitenring klopt... :-D :wink:
GROTE FOUT!!
Ga alsjeblieft nooit op lagers slaan als je ook maar een beetje scheef zit sla je je lagerbus kapot of je lagerhuls. of je slaat je hele lager kapot.
altijd de bus waar het lager in moet verwarmen een tijdje dan glijdt het lager er gewoon in.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Robbert wrote:
wildefifi wrote:tis te zien wat voor een passing het is hé, maar normaal mag je met een lichte hamertik de meeste lagers er in kloppen, en zoals hij zegt, door er voor te zorgen dat je enkel op de buitenring klopt... :-D :wink:
GROTE FOUT!!
Ga alsjeblieft nooit op lagers slaan als je ook maar een beetje scheef zit sla je je lagerbus kapot of je lagerhuls. of je slaat je hele lager kapot.
altijd de bus waar het lager in moet verwarmen een tijdje dan glijdt het lager er gewoon in.
Nochtans als ik de lagers bij mijn nonkel bestelde (werkt bij SKF) gaf hij mij een doos mee met een speciale hamer (plastiek) en speciale schijven voor lagers erin te tikken. Ik heb het niet gebruikt omdat ik niet goed wist welke schijf ik moest gebruiken enz...

Ik heb gewoon mijn carter warm gemaakt met een gasbrandertje en de lagers vielen er letterlijk in.
User avatar
veulemans
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 426
Joined: Mon 01 May 2006, 20:01
Location: Kaggevinne

Post by veulemans »

Kun je eigelijk zo een vertanding op een MONO zetten?
Post Reply