Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

uitlaat zelf maken

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

User avatar
hornymoose
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3286
Joined: Sun 10 Oct 2004, 19:59
Location: dilsen-stokkem

Post by hornymoose »

di tech is een injectie,
zoals bij auto's.

Aprilia Di tech is een scooter die dat heeft
een peugot heeft dat ook
User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2299
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin »

Is da nie dat da automatisch een kleine boost geeft tijdens schakelen ofzo?
User avatar
duf
-= Elite Member =-
-= Elite Member =-
Posts: 3898
Joined: Tue 27 Jul 2004, 17:18
Location: Heule
Contact:

Post by duf »

marvin wrote:Is da nie dat da automatisch een kleine boost geeft tijdens schakelen ofzo?
een scooter schakelt toch niet ;)
User avatar
Peter Gedons
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 106
Joined: Sat 13 Aug 2005, 16:15
Location: Sint-Truiden

Post by Peter Gedons »

Een Vespa schakelt thans wel.
edel
-= Elite Member =-
-= Elite Member =-
Posts: 2958
Joined: Sat 09 Oct 2004, 20:09
Location: roeselare

Post by edel »

Nicholas1234 wrote:Zeer interessant topic!

Ik heb nochtans altijd geleerd en gedacht: 2-takt meer vermogen, minder rendement door de verspilling van onverbrand mengsel.

Kan iemand wat meer uitleg geven over Di-tech of me een goed boek adviseren? Heb het debat 2-takt vs. 4-takt altijd al interessant gevonden.

Alleszins knap werk Totalyboard!
verspilling van onverbrand mengsel heb je naar mijn mening nog weinig met de nieuwe tuning. Sterk geëvolueerde uitlaat, cilinders zijn fijn getimed enz
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Post by metsinsons »

gaat een 4 takt ni hoger in toeren?
edel wrote:
Slisse wrote:wss dachten der veel da een 2 takt dubbel zo veel pk levert asl een 4 takt met zelfde volume, en martin heeft da ier goe duidlijk gemaakt.

en theorie zou het dus wel zo zijn, da een 2 takt dubbel vermogen levert maar, door de nadelen bij 2 takt, (slechte vulling en smering) ligt et vermogen maar 1.2 -1.3 maal hoger
waar halen jullie het uit dat de cilinder slecht vult?

@martin: crossen belast de motor enorm zwaar, 2taktmotor is 1 grote brokslijtage voor de cilinder (omdat die spoel en uitlaatpoort(en) bevat).

250cc 2takt heeft veel meer vermogen dan 250cc 4takt. Waarom? 4 Takt draait opmerkelijk minder toeren en formule voor pk= toeren * koppel /10500 *0.8

Beste motor dat je kan maken is een 2takt diesel. Qua vermogen tipt er bijna niets aan het 2takt principe. Simpel, licht en hoog vermogen.
lonsdale_14
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 333
Joined: Sat 28 May 2005, 12:09
Location: mol

Post by lonsdale_14 »

nee
Nicholas1234
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 152
Joined: Sat 20 May 2006, 20:44
Location: Dendermonde

Post by Nicholas1234 »

edel wrote:
Nicholas1234 wrote:Zeer interessant topic!

Ik heb nochtans altijd geleerd en gedacht: 2-takt meer vermogen, minder rendement door de verspilling van onverbrand mengsel.

Kan iemand wat meer uitleg geven over Di-tech of me een goed boek adviseren? Heb het debat 2-takt vs. 4-takt altijd al interessant gevonden.

Alleszins knap werk Totalyboard!
verspilling van onverbrand mengsel heb je naar mijn mening nog weinig met de nieuwe tuning. Sterk geëvolueerde uitlaat, cilinders zijn fijn getimed enz
Er blijven toch spoelverliezen die een 4takt niet heeft en volgens mij gaat er bij het aanzuigen in het carter door het membraan ook wat verloren
Nicholas1234
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 152
Joined: Sat 20 May 2006, 20:44
Location: Dendermonde

Post by Nicholas1234 »

hornymoose wrote:di tech is een injectie,
zoals bij auto's.

Aprilia Di tech is een scooter die dat heeft
een peugot heeft dat ook
Een injectie systeem op een scooter :lol:
Wa kost da ni? da moet dan nog onder druk gezet worden en een soort van E.C.U in
colobot
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 1
Joined: Fri 28 Jul 2006, 10:42

Post by colobot »

man man man toch

rijdt toch allemaal met een tweetakt dat maakt een mooi geluid [dat fantastische deng deng deng de de deng deng] en hij riekt lekker volgens de meeste vrouwen dus succes gegarandeerd.
maar niet met een camino...

koop jezelf een kreidler, zundap of zoiets daar kan je tenminste aan sleutelen enzo...

das een B klasse maar ik rijd jullie er allemaal af zonder da ding te hebben opgevoerd of getuned

dat wou ik maar ff kwijt

toch zitten er wel leuke dingen hier op jullie site!
User avatar
FlamingProma
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 5909
Joined: Sat 10 Apr 2004, 10:54
Location: Sint-Niklaas
Contact:

Post by FlamingProma »

dat is ook niet te vergelijken, en niet iedereen werkt zoals jij en heeft het geld om zo'n vette brommer te kope :lol:
Onze Jupiler die in de fleskes zit,
geheiligd is Uw smaak,
Uw walm kome,
Uw alcohol beïnvloede,
Geef ons heden ons dagelijks bier,
en vergeef ons onze zatheid,
maar verlos ons van de kater
Amen
User avatar
Totalyboard
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2173
Joined: Wed 31 Dec 2003, 13:19
Location: melle(gent)
Contact:

Post by Totalyboard »

uitgepraat over mn werkje? :)

het is en blijft een huiswerk(dus minimum inspanning :p )
It isn't just a Camino
User avatar
kimmo
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 238
Joined: Fri 04 Aug 2006, 16:13
Location: De Pinte (Gent)

Post by kimmo »

heb al met heel wat brommers gereden en ben toch et meest tevreden over m'n camino hoor!! ik rijd rond met een proma attack zonder demper :p trekt goed maar is ondraaglijk als ik zonder helm rijd =>pijn aan de oren!!
User avatar
kimmo
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 238
Joined: Fri 04 Aug 2006, 16:13
Location: De Pinte (Gent)

Post by kimmo »

en viertakt brommers rijden voor de kloten. ik reed m'n maat z'n dax eraf me een vespa ciao a klasse. Trok beter op en reed even rap...
User avatar
RD
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1146
Joined: Wed 07 Dec 2005, 21:22
Location: Ieper - West-Vlaanderen

Post by RD »

2takt tot 80 a 90% rendement
en 4takt 60 a 70% rendement

zo simpel is het :wink:
S2K => life starts @ 9000 rpm

Image
Post Reply