Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

uitlaat zelf maken

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
User avatar
Martin
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2324
Joined: Wed 01 Jun 2005, 23:36
Location: Beringen

Post by Martin »

beetje off topic aant gaan precies? :-D
Nicholas1234
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 152
Joined: Sat 20 May 2006, 20:44
Location: Dendermonde

Post by Nicholas1234 »

metsinsons wrote:2takt tot 80 a 90% rendement
en 4takt 60 a 70% rendement zegt RD mja ik denk ook da 4takt meer rendement eeft< me zeker en vast meer vermogen want bij et veranderen van de cilinhoud van een 4takt moet er een andere drijfstang in(zelfs bij maar 63cc)anders(door de kracht)vervingt uwen drijfstang en bij nen 2takt is da ni direct :wink:
2takt heeft zeker en vast minder rendement en zeker geen 80 à 90%, wast ma waar!

2takt zou in principe dubbel zoveel kracht moeten ontwikkelen met een zelfde cilinderinhoud, warom denk je anders dat de 250cc 2takt meerijdt me de 500cc viertakt!
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

En nu weer ONTOPIC over een uitlaat zelf maken!
Nicholas1234
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 152
Joined: Sat 20 May 2006, 20:44
Location: Dendermonde

Post by Nicholas1234 »

sorry,

heeft er niemand een programma om al die dingen te berekenen?
ik kan er nergens meer 1 downloade :?
wushu1989
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 12
Joined: Mon 30 Oct 2006, 22:02
Location: belgie

Post by wushu1989 »

ik heb een volledige pdf file van hoe je alles moet berekenen...

zal hem een dezer eens online zetten.


heeft niemand ergens voorontwerpjes liggen van camino uitlaatjes?

liefst meer power dan die commerciele uitlaatjes...
camino_camino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 101
Joined: Sun 06 Aug 2006, 18:47
Location: MM

Post by camino_camino »

een spiraal vormige uitlaat maken komtje camino wel vooruit dan?
wushu1989
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 12
Joined: Mon 30 Oct 2006, 22:02
Location: belgie

Post by wushu1989 »

camino_camino wrote:een spiraal vormige uitlaat maken komtje camino wel vooruit dan?
waarom zou hij dan niet vooruit gaan?
alle scooters gaan er mee vooruit....

hangt er aleen vanaf hoeveel tijd je erinsteekt!


ik heb een voledige handleiding om de uitlaat te berekenen maar het is 587kb groot en kan dus niet bijgevoegd worden (is al gezipt)

als iemand weet hoe dit online te zetten laat dan maar weten....
(pdf file)
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

http://www.megaupload.com/
http://www.rapidshare.de/
...
Dat zijn gratis upload sites, upload het daar en dan download linkje hier plakken  :wink: 
wushu1989
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 12
Joined: Mon 30 Oct 2006, 22:02
Location: belgie

Post by wushu1989 »

voila hier een linkje naar het bestand

http://rapidshare.com/files/1571622/2ta ... itlaat.pdf

wilt iemand me laten weten of t linkje werkt?
Nicholas1234
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 152
Joined: Sat 20 May 2006, 20:44
Location: Dendermonde

Post by Nicholas1234 »

jup, die werkt! bedankt :wink:
sidney
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 114
Joined: Thu 09 Nov 2006, 18:54
Location: klerken

Post by sidney »

Het meeste van wat edel zei is bij mijn weten inderdaad niet juist en qu2takt en 4takt zit het zo dat 2takt sneler is en anderzijds een 4takt meer kracht geeft.
Marco zal dat ook zeggen denk ik, als je kijkt naar de cross geraken de 4takts veel beter door de modder dan 2takt.


Bericht aangepast door clio-tuning want het was praktisch onleesbaar door u dialect :shock:
piedy gonzales
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Fri 22 Jul 2005, 14:21
Location: gooik
Contact:

Post by piedy gonzales »

ik vindt dat 2 takt makkelijker te tunen is
ik heb een camino en een dax
en de camino is makkelijker te tunen hoewel het wel VEEL makkelijker is om aan onderdelen van de dax te raken is
en camino is goedkoper
piedy gonzales
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Fri 22 Jul 2005, 14:21
Location: gooik
Contact:

Post by piedy gonzales »

vind
geen t (sorry) :wink: 
blackrider
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 27
Joined: Mon 03 Apr 2006, 12:00
Location: Maarkedal

Post by blackrider »

erg netjes gedaan 8) 
zou hem graag eens uitproberen maar ik vrees voor een goede afloop :lol: 
edel
-= Elite Member =-
-= Elite Member =-
Posts: 2958
Joined: Sat 09 Oct 2004, 20:09
Location: roeselare

Post by edel »

sidney wrote:Het meeste van wat edel zei is bij mijn weten inderdaad niet juist en qu2takt en 4takt zit het zo dat 2takt sneler is en anderzijds een 4takt meer kracht geeft.
Marco zal dat ook zeggen denk ik, als je kijkt naar de cross geraken de 4takts veel beter door de modder dan 2takt.


Bericht aangepast door clio-tuning want het was praktisch onleesbaar door u dialect :shock:
wat is er dan niet juist wat ik heb gezegd?
Post Reply