Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by Sander »

Onder de rolanti vijs zit een zilver vijsje dat je met platte schroevendraaier moet laszetten, haal dat er eens uit en blaas daar eens door, waarschijnlijk is dat verstopt :wink:

En als je roest in de tank hebt, andere steken of behandelen, want anders zit je carburator weldra weer verstopt...
Richardl
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 52
Joined: Fri 25 Jun 2010, 22:34
Location: veendam

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by Richardl »

Oke bedankt voor je reactie,ik ga dit straks even doen,heb tevens de benzinekraan even schoongemaakt maar nog niet weer geprobeert.
Heeft iemand nog tips om de tank aan de binnenkant te ontdoen van roest?
Hier bij de Gamma heeft HG geen product om het te reinigen,diverse autoshops kunnen mij ook niet verder helpen.

Gr Richard
Richardl
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 52
Joined: Fri 25 Jun 2010, 22:34
Location: veendam

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by Richardl »

Geen succes :(
Alles nog eens doorgeblazen aan de carb,tevens de benzinekraan schoongemaakt maar nog steeds hetzelfde probleem.
Richardl
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 52
Joined: Fri 25 Jun 2010, 22:34
Location: veendam

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by Richardl »

Eindelijk klaar!
Was toch een kanaal verstopt van de carb zoals al eerder aangegeven,bedankt voor het meedenken :-D
User avatar
gillesvb
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sun 27 Jun 2010, 21:01
Location: Oeselgem/Nazareth

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by gillesvb »

Hallo allemaal,

Voorwat diend dit buisje? (gele pijl)
Bij mij is dat niet aangesloten... is dit erg?

Mvg,
luchstelschroef1mr.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by clio-tuning »

gillesvb wrote:Hallo allemaal,

Voorwat diend dit buisje? (gele pijl)
Bij mij is dat niet aangesloten... is dit erg?

Mvg,
luchstelschroef1mr.jpg
Het is geen probleem dat hier geen darmpje opzit. Langs daar wordt er soms wat lucht "aangezogen", ik dacht dat het iets van onder/overdruk was voor een goede werking van de carburator. Het darmpje zorgt ervoor dat het minder snel verstopt raakt.
tnerual
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 137
Joined: Sun 19 Jul 2009, 12:01
Location: Leuven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by tnerual »

is inderdaad de ontluchting :)
moet geen slangetje op
User avatar
gillesvb
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sun 27 Jun 2010, 21:01
Location: Oeselgem/Nazareth

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by gillesvb »

Bedankt (;
hondacaminoo
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 1
Joined: Fri 06 Aug 2010, 00:01
Location: marke

problemen met camino

Post by hondacaminoo »

ik heb een camino maar werkt nie goed
ik heb de carbu uitgekuist de lucht en relantie geregelt zoals het moet
maar niets helpt want hij blijft alleen maar draaien op schok
dus wil ik nu vraagen of julie meschien weten wat ik er nog kan aan doen
alvast bedankt
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by killingsnake »

weet je zeker dat je de carburator volledig en correct heb gereinigd?
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
Tinus
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 924
Joined: Tue 05 Feb 2008, 20:19
Location: Opoeteren
Contact:

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by Tinus »

Ik denk dat je ergens valse lucht trekt.

een leuke manier om dat te testen is door met een bus remmenreiniger of startpiloot rond de carburator te souiten terwijl hij draait als dan je toerental plots omhoog kruip trekt hij ergens je gas naarbinnen en dat betekent dat je valse lucht trekt.

als je de choke opzet beberk je de luchttoevoer en dan blijft hij draaien, dus met de choke af krijgt hij weer meer lucht en in jou geval teveel en slaat hij af.
2-stroke
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

ola,

en wat kan dit zijn??

mijne mino start nu netjes, loopt netjes stationair maar er komt redelijk wat blauw/witte rook uit. boven de 20 per uur wil ie niet netjes doortrekken, houd zelfs wat in zeg maar en ik haal de bougie eruit en die was nieuw en is nu dus zwart (roet)

iemand idee?

Bart
Jelleke
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 1
Joined: Thu 12 Aug 2010, 18:02
Location: aarschot

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by Jelleke »

merci... heeft mijn probleem opgelost!!! mercikes
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by killingsnake »

PinOCamIno wrote:ola,

en wat kan dit zijn??

mijne mino start nu netjes, loopt netjes stationair maar er komt redelijk wat blauw/witte rook uit. boven de 20 per uur wil ie niet netjes doortrekken, houd zelfs wat in zeg maar en ik haal de bougie eruit en die was nieuw en is nu dus zwart (roet)

iemand idee?

Bart
zit er toevallig niet te veel olie in? controleer de luchtfilter eens?
Trasforma il meglio in 'massimo'
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

he snake,

dat van die olie zou ik niet weten, want zoals je ziet kom ik uit holland en bij ons kun je bij de pomp gewoon 2takt mix tanken. aangezien ik dat dus ook doe, aangenomen dat dat oke is, zal ik niet denken dat dat 't probleem zou kunnen zijn..... en het luchtfilter netjes schoon. Maar verklaart het teveel aan olie dan ook de zwart geroete bougie?? want dat scheelt dan in het zoeken naar een andere oplossing...

Maar nu jij dit zegt, er lekt wel wat zwarte vloeistof uit de uitlaat (inderdaad zwart en olieachtig!?) maar dit kan ook komen omdat er tijdens het 'teststarten' wat onverbrande benzine in mijn uitlaat gelopen is door verkeerde afstelling van het een en ander.... Maar goed nu start m goed en zal die zwarte prut er niet zomaar uit zijn.

Ik neem aan dat ik dan misschien beter euro kan tanken en zelf ga mixen?? ofwa?
Post Reply