Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Onder de rolanti vijs zit een zilver vijsje dat je met platte schroevendraaier moet laszetten, haal dat er eens uit en blaas daar eens door, waarschijnlijk is dat verstopt
En als je roest in de tank hebt, andere steken of behandelen, want anders zit je carburator weldra weer verstopt...
En als je roest in de tank hebt, andere steken of behandelen, want anders zit je carburator weldra weer verstopt...
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Oke bedankt voor je reactie,ik ga dit straks even doen,heb tevens de benzinekraan even schoongemaakt maar nog niet weer geprobeert.
Heeft iemand nog tips om de tank aan de binnenkant te ontdoen van roest?
Hier bij de Gamma heeft HG geen product om het te reinigen,diverse autoshops kunnen mij ook niet verder helpen.
Gr Richard
Heeft iemand nog tips om de tank aan de binnenkant te ontdoen van roest?
Hier bij de Gamma heeft HG geen product om het te reinigen,diverse autoshops kunnen mij ook niet verder helpen.
Gr Richard
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Geen succes
Alles nog eens doorgeblazen aan de carb,tevens de benzinekraan schoongemaakt maar nog steeds hetzelfde probleem.
Alles nog eens doorgeblazen aan de carb,tevens de benzinekraan schoongemaakt maar nog steeds hetzelfde probleem.
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Eindelijk klaar!
Was toch een kanaal verstopt van de carb zoals al eerder aangegeven,bedankt voor het meedenken
Was toch een kanaal verstopt van de carb zoals al eerder aangegeven,bedankt voor het meedenken
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Hallo allemaal,
Voorwat diend dit buisje? (gele pijl)
Bij mij is dat niet aangesloten... is dit erg?
Mvg,
Voorwat diend dit buisje? (gele pijl)
Bij mij is dat niet aangesloten... is dit erg?
Mvg,
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Het is geen probleem dat hier geen darmpje opzit. Langs daar wordt er soms wat lucht "aangezogen", ik dacht dat het iets van onder/overdruk was voor een goede werking van de carburator. Het darmpje zorgt ervoor dat het minder snel verstopt raakt.gillesvb wrote:Hallo allemaal,
Voorwat diend dit buisje? (gele pijl)
Bij mij is dat niet aangesloten... is dit erg?
Mvg,
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
is inderdaad de ontluchting
moet geen slangetje op
moet geen slangetje op
-
- -= Newbie =-
- Posts: 1
- Joined: Fri 06 Aug 2010, 00:01
- Location: marke
problemen met camino
ik heb een camino maar werkt nie goed
ik heb de carbu uitgekuist de lucht en relantie geregelt zoals het moet
maar niets helpt want hij blijft alleen maar draaien op schok
dus wil ik nu vraagen of julie meschien weten wat ik er nog kan aan doen
alvast bedankt
ik heb de carbu uitgekuist de lucht en relantie geregelt zoals het moet
maar niets helpt want hij blijft alleen maar draaien op schok
dus wil ik nu vraagen of julie meschien weten wat ik er nog kan aan doen
alvast bedankt
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
weet je zeker dat je de carburator volledig en correct heb gereinigd?
Trasforma il meglio in 'massimo'
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Ik denk dat je ergens valse lucht trekt.
een leuke manier om dat te testen is door met een bus remmenreiniger of startpiloot rond de carburator te souiten terwijl hij draait als dan je toerental plots omhoog kruip trekt hij ergens je gas naarbinnen en dat betekent dat je valse lucht trekt.
als je de choke opzet beberk je de luchttoevoer en dan blijft hij draaien, dus met de choke af krijgt hij weer meer lucht en in jou geval teveel en slaat hij af.
een leuke manier om dat te testen is door met een bus remmenreiniger of startpiloot rond de carburator te souiten terwijl hij draait als dan je toerental plots omhoog kruip trekt hij ergens je gas naarbinnen en dat betekent dat je valse lucht trekt.
als je de choke opzet beberk je de luchttoevoer en dan blijft hij draaien, dus met de choke af krijgt hij weer meer lucht en in jou geval teveel en slaat hij af.
2-stroke
-
- -= Newbie =-
- Posts: 23
- Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
- Location: Veldhoven
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
ola,
en wat kan dit zijn??
mijne mino start nu netjes, loopt netjes stationair maar er komt redelijk wat blauw/witte rook uit. boven de 20 per uur wil ie niet netjes doortrekken, houd zelfs wat in zeg maar en ik haal de bougie eruit en die was nieuw en is nu dus zwart (roet)
iemand idee?
Bart
en wat kan dit zijn??
mijne mino start nu netjes, loopt netjes stationair maar er komt redelijk wat blauw/witte rook uit. boven de 20 per uur wil ie niet netjes doortrekken, houd zelfs wat in zeg maar en ik haal de bougie eruit en die was nieuw en is nu dus zwart (roet)
iemand idee?
Bart
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
merci... heeft mijn probleem opgelost!!! mercikes
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
zit er toevallig niet te veel olie in? controleer de luchtfilter eens?PinOCamIno wrote:ola,
en wat kan dit zijn??
mijne mino start nu netjes, loopt netjes stationair maar er komt redelijk wat blauw/witte rook uit. boven de 20 per uur wil ie niet netjes doortrekken, houd zelfs wat in zeg maar en ik haal de bougie eruit en die was nieuw en is nu dus zwart (roet)
iemand idee?
Bart
Trasforma il meglio in 'massimo'
-
- -= Newbie =-
- Posts: 23
- Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
- Location: Veldhoven
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
he snake,
dat van die olie zou ik niet weten, want zoals je ziet kom ik uit holland en bij ons kun je bij de pomp gewoon 2takt mix tanken. aangezien ik dat dus ook doe, aangenomen dat dat oke is, zal ik niet denken dat dat 't probleem zou kunnen zijn..... en het luchtfilter netjes schoon. Maar verklaart het teveel aan olie dan ook de zwart geroete bougie?? want dat scheelt dan in het zoeken naar een andere oplossing...
Maar nu jij dit zegt, er lekt wel wat zwarte vloeistof uit de uitlaat (inderdaad zwart en olieachtig!?) maar dit kan ook komen omdat er tijdens het 'teststarten' wat onverbrande benzine in mijn uitlaat gelopen is door verkeerde afstelling van het een en ander.... Maar goed nu start m goed en zal die zwarte prut er niet zomaar uit zijn.
Ik neem aan dat ik dan misschien beter euro kan tanken en zelf ga mixen?? ofwa?
dat van die olie zou ik niet weten, want zoals je ziet kom ik uit holland en bij ons kun je bij de pomp gewoon 2takt mix tanken. aangezien ik dat dus ook doe, aangenomen dat dat oke is, zal ik niet denken dat dat 't probleem zou kunnen zijn..... en het luchtfilter netjes schoon. Maar verklaart het teveel aan olie dan ook de zwart geroete bougie?? want dat scheelt dan in het zoeken naar een andere oplossing...
Maar nu jij dit zegt, er lekt wel wat zwarte vloeistof uit de uitlaat (inderdaad zwart en olieachtig!?) maar dit kan ook komen omdat er tijdens het 'teststarten' wat onverbrande benzine in mijn uitlaat gelopen is door verkeerde afstelling van het een en ander.... Maar goed nu start m goed en zal die zwarte prut er niet zomaar uit zijn.
Ik neem aan dat ik dan misschien beter euro kan tanken en zelf ga mixen?? ofwa?