Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Blackula
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 41
Joined: Tue 06 Jun 2006, 18:35

mengbuisje

Post by Blackula »

Thx, ke proberen.
User avatar
FreekTheFreak
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1537
Joined: Mon 17 May 2004, 19:33
Location: Bergeijk

Post by FreekTheFreak »

je kunt er ook een ijzerdraadje door steken en dan in de carb (bij de gasklep enz) stukje ombuigen

dan kun je m er waars. ook wel uit trekken
Blackula
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 41
Joined: Tue 06 Jun 2006, 18:35

Post by Blackula »

Die toeren methode klopt gelijk nie bij mij. Als ik de mengselschroef volledig indraai maakt hij de hoogste toeren. Wanneer ik dan de ralenti terug uitdraai (tot normaal niveau) valt mijn mino echter stil (waarsch verzuipt hij dan > mengselvijs indraaien=meer naft minder lucht? toch). Als ik de mengselvijs echter 2.5 a 3toeren uitdraai zoals elders vermeld lijkt mij da in orde en valt hij ook niet stil. Toch maakt hij minder toeren dan wanneer de mengselvijs volledig ingedraaid is. Doe ik iets verkeerd of is er iets met mijn carbu?
Thx
User avatar
Stalker
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 329
Joined: Sat 23 Apr 2005, 21:25
Location: keerbergen

Post by Stalker »

miss eerst carbu schoonmaken en ontsteking afstellen vooraleer ge aan de luchtstelschroef gaat beginnen :wink:
User avatar
gerrit
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 359
Joined: Mon 04 Apr 2005, 16:56
Location: hasselt ( godske )
Contact:

Post by gerrit »

werkt perfect heb hem gebruikt  :-D alle perfect niet start goe rijd goe,blijft draaie ,ma alsk aan rood licht stilsta zonder gas te geve en wil dan terug vertrekke valt hij uit, net alsof hij verzuipt, bougi is en nieuw en heeft juist kleur , niemand raad? :-D kdenk dat hij nog te koud was toenk hem afstelede, straks nog eens proberen :)
Blackula
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 41
Joined: Tue 06 Jun 2006, 18:35

toeren methode

Post by Blackula »

Is proberen, de carbu zou nogthans proper moeten zijn en de onsteking is ook nog nie lang gelede afgesteld.
Thx
User avatar
Den_Tomme
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1036
Joined: Sun 30 Oct 2005, 11:55
Location: Werchter

Post by Den_Tomme »

Verander uw relantie dan een beetje eh :)
Blackula
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 41
Joined: Tue 06 Jun 2006, 18:35

Post by Blackula »

Da is mijn probleem nie ma kom. Ik wil een mooie afstelling bekomen maar er klopt blijkbaar iest nie met mijn carbu. Mijn ralenti heeft nie veel te maken met mijn mengselverhouding wa :wink:
Blackula
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 41
Joined: Tue 06 Jun 2006, 18:35

Post by Blackula »

En relantie heb ik nog nie van gehoord :lol:
User avatar
Den_Tomme
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1036
Joined: Sun 30 Oct 2005, 11:55
Location: Werchter

Post by Den_Tomme »

Als uw mengsel goed is en toch valt hij stil ligt het aan de relantie eh ...

(relanti, rolantie,... whatever je weet wat ik bedoel eh.. als je zo gaat muggenziften ga dan op een ander e)

Die toeren methode werkt wel enkel met warme motor (en uiteraard met choke af)
Blackula
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 41
Joined: Tue 06 Jun 2006, 18:35

Post by Blackula »

Dat weet ik wel maar ge moet wa meer ierboven lezen ook. Ik zeg dat da de hoogste toeren maakt als die luchstelschroef volledig toe staat, dat is toch nie normaal? Logisch dat da dan uitvalt als ge uwe ralenti terug normaal zet want hij verzuipt. Als die schroef volledig toe staat krijgt hij toch bijna niets van lucht ? Moet ge dan beginnen afstellen als die vijs al 1,25 toeren is uitgedraaid zoals in de originele Haynes Camino handleiding?
User avatar
Den_Tomme
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1036
Joined: Sun 30 Oct 2005, 11:55
Location: Werchter

Post by Den_Tomme »

Dan zit je met valse lucht, pakkingen vervangen
Blackula
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 41
Joined: Tue 06 Jun 2006, 18:35

Post by Blackula »

de pakking van uw luchtinlaat? da uw achterbrug (luchtfilter) verbind met uw carbu? Als da nie goe aansluit trekt hij dan valse lucht ofwa?
User avatar
T.G.T.
-= Forum Slet =-
-= Forum Slet =-
Posts: 4619
Joined: Thu 19 Jan 2006, 12:00
Location: 100% Mechelen
Contact:

Post by T.G.T. »

de pakkingen tussen je cilinder, kop en voetpakking, en mss
ook aan je carb dat die ergens valse lucht trekt, normaal
zou je na iedere demontage van je cilinder andere pakkingen
moeten steken, kzeg erbij normaal e, ik doe dit zelf ook niet
altijd, maar als die bv gescheurd zijn of dergelijke is het
dringend tijd van nieuwe te steken
Tegetieten loves you all! :lol:
camino_camino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 101
Joined: Sun 06 Aug 2006, 18:47
Location: MM

Post by camino_camino »

als je cilinder valse lucht trekt dan zie je meestal ook de plek daar zit het meestal vol olie je kan ook een een schroef los draaien en dan kun je zien als die nat is of niet he
Post Reply