Page 10 of 17

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Tue 30 Oct 2007, 11:44
by clio-tuning
jorikcamino wrote:heej

ik heb nu een bocht op me carb voor me powerfilter maar als ik gas geef en daarna weer gas terug neem dat valt i uit .Me bougie is zwart maar normaal als je een powerfilter neemt dan moet je toch een grotere sproeier hebbe?
Welke sproeier heb je zitten?

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Tue 30 Oct 2007, 15:20
by jorikcamino
ik denk ori weet niet zeker maar er was veder niet aan gesleuteld dus ik denk ori

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 18 Nov 2007, 18:34
by den eli
goe gemaakt nu heb ik alles gdaan wat er op staat en hij rijd weer perfect :p

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 18 Nov 2007, 19:35
by den eli
maar gezegt 2.5 toere draaie maar als je een andere iuitlaat hebt hoeveel moeteje dan draaie

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 05 Jan 2008, 18:30
by matjaskeu
2.5 toeren en vandaar gewoon verder afregelen :-)

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Mon 07 Jan 2008, 22:32
by djcrimson
zit er al een tijd mee maa niemand kan me schijnbaar helpe ofzo want krijg geen antwoord:P

zit dat hij uitvalt, heb geen vals lucht of compressie verlies, heb sproeier 75 en 78 gebruikt, maar krijg hem niet lopend om af te kunnen stellen
wat zou het kunnen zijn?

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Wed 09 Jan 2008, 20:45
by den eli
volter in de carbu mss kapot of membraan versleten

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Mon 28 Jan 2008, 19:42
by Vito
Den_Tomme wrote: Je stelt je camino meestal in dezelfde volgorde af: Eerst je carburator en vervolgens pas je vario.
wa bedoele ze me vario afstelle?

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 10 Feb 2008, 17:51
by Banaantje
Hey, ik heb een probleemke , Wat ik ook doe men bougie blijft zwart maar ik denk dat ik een tegrote sproeier heb zitte, een vriend zei eerst dat het niet veel kwaad kon dat hij te groot was maar als men bougie zwart blijft is der toch iets mis, luchtstelschroef staat bna helemaal uitgedraaid.
setup:
p4 cil
leo
sproeier 100 denk ik

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 10 Feb 2008, 21:26
by clio-tuning
Banaantje wrote:Hey, ik heb een probleemke , Wat ik ook doe men bougie blijft zwart maar ik denk dat ik een tegrote sproeier heb zitte, een vriend zei eerst dat het niet veel kwaad kon dat hij te groot was maar als men bougie zwart blijft is der toch iets mis, luchtstelschroef staat bna helemaal uitgedraaid.
setup:
p4 cil
leo
sproeier 100 denk ik
Ge slaagt de nagel op de kop :wink:

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Mon 11 Feb 2008, 19:21
by den eli
sproeier 100 is tog veel te groot voor die setup

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Tue 12 Feb 2008, 20:11
by Den_Tomme
Vito wrote:
Den_Tomme wrote: Je stelt je camino meestal in dezelfde volgorde af: Eerst je carburator en vervolgens pas je vario.
wa bedoele ze me vario afstelle?
Het afstellen van je aandrijving, de gewichtjes van je vario veranderen en zo het moment bepalen bij welke snelheid je vario moet toegaan en je riem hoger komt te liggen.

Kheb trouwens enkele wijzigingen gedaan, plaatjes die niet meer werken verwijderd enz.

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Thu 13 Mar 2008, 07:36
by KefCore
die "kelk" daje op de foto ziet,
is een aanzuigkelk,

asge da zou plaatsen bij schakelbrommerkes, en ge schakelt bv van 2de nar 3de, dan gaat de lucht met een zuigend geluid aangezogen worden^^

da is wel leep om te rijden met een aanzuigkelk.

op toeren komen - Zuigend geluid - op toeren komen - etc

Grtz^^

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 11 Jul 2008, 17:59
by RD
KefCore wrote:die "kelk" daje op de foto ziet,
is een aanzuigkelk,

asge da zou plaatsen bij schakelbrommerkes, en ge schakelt bv van 2de nar 3de, dan gaat de lucht met een zuigend geluid aangezogen worden^^

da is wel leep om te rijden met een aanzuigkelk.

op toeren komen - Zuigend geluid - op toeren komen - etc

Grtz^^
dat zwart kelkje zogenaamd is gewoon de dichting tussen je achterbrug en carburator (ofwel kijk ik scheel ...)

als ge wil kunt ge daar nog de pro methodes bijvoegen é :P met de viergastester afstellen (wel 1ne met een 2takt of 4takt knop aan of ge zijt er ook nie veel mee)
ofwel met de testbank afstellen (is dan enkel vermogen gericht)

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 12 Jul 2008, 20:51
by den eli
ik denk dat mij sproeier te klein is met men gewone achter brug ging mijn camino maaar toen ik een verstevigde achter brug stak met kelk moet ik met choke rijde anders valt die uit zouwk dan een grotere sproeier steke ja zeker rij nu met 70 cc athena leovincie uitlaat en een kelk en sproeier 80 nu