Page 14 of 17

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 26 Jun 2010, 13:38
by Sander
Onder de rolanti vijs zit een zilver vijsje dat je met platte schroevendraaier moet laszetten, haal dat er eens uit en blaas daar eens door, waarschijnlijk is dat verstopt :wink:

En als je roest in de tank hebt, andere steken of behandelen, want anders zit je carburator weldra weer verstopt...

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 26 Jun 2010, 21:12
by Richardl
Oke bedankt voor je reactie,ik ga dit straks even doen,heb tevens de benzinekraan even schoongemaakt maar nog niet weer geprobeert.
Heeft iemand nog tips om de tank aan de binnenkant te ontdoen van roest?
Hier bij de Gamma heeft HG geen product om het te reinigen,diverse autoshops kunnen mij ook niet verder helpen.

Gr Richard

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 26 Jun 2010, 22:34
by Richardl
Geen succes :(
Alles nog eens doorgeblazen aan de carb,tevens de benzinekraan schoongemaakt maar nog steeds hetzelfde probleem.

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 27 Jun 2010, 21:06
by Richardl
Eindelijk klaar!
Was toch een kanaal verstopt van de carb zoals al eerder aangegeven,bedankt voor het meedenken :-D

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 18 Jul 2010, 23:58
by gillesvb
Hallo allemaal,

Voorwat diend dit buisje? (gele pijl)
Bij mij is dat niet aangesloten... is dit erg?

Mvg,
luchstelschroef1mr.jpg

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Mon 19 Jul 2010, 01:43
by clio-tuning
gillesvb wrote:Hallo allemaal,

Voorwat diend dit buisje? (gele pijl)
Bij mij is dat niet aangesloten... is dit erg?

Mvg,
luchstelschroef1mr.jpg
Het is geen probleem dat hier geen darmpje opzit. Langs daar wordt er soms wat lucht "aangezogen", ik dacht dat het iets van onder/overdruk was voor een goede werking van de carburator. Het darmpje zorgt ervoor dat het minder snel verstopt raakt.

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 24 Jul 2010, 11:30
by tnerual
is inderdaad de ontluchting :)
moet geen slangetje op

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 24 Jul 2010, 14:54
by gillesvb
Bedankt (;

problemen met camino

Posted: Fri 06 Aug 2010, 00:35
by hondacaminoo
ik heb een camino maar werkt nie goed
ik heb de carbu uitgekuist de lucht en relantie geregelt zoals het moet
maar niets helpt want hij blijft alleen maar draaien op schok
dus wil ik nu vraagen of julie meschien weten wat ik er nog kan aan doen
alvast bedankt

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 06 Aug 2010, 00:41
by killingsnake
weet je zeker dat je de carburator volledig en correct heb gereinigd?

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 06 Aug 2010, 09:50
by Tinus
Ik denk dat je ergens valse lucht trekt.

een leuke manier om dat te testen is door met een bus remmenreiniger of startpiloot rond de carburator te souiten terwijl hij draait als dan je toerental plots omhoog kruip trekt hij ergens je gas naarbinnen en dat betekent dat je valse lucht trekt.

als je de choke opzet beberk je de luchttoevoer en dan blijft hij draaien, dus met de choke af krijgt hij weer meer lucht en in jou geval teveel en slaat hij af.

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Thu 12 Aug 2010, 20:07
by PinOCamIno
ola,

en wat kan dit zijn??

mijne mino start nu netjes, loopt netjes stationair maar er komt redelijk wat blauw/witte rook uit. boven de 20 per uur wil ie niet netjes doortrekken, houd zelfs wat in zeg maar en ik haal de bougie eruit en die was nieuw en is nu dus zwart (roet)

iemand idee?

Bart

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Thu 12 Aug 2010, 20:26
by Jelleke
merci... heeft mijn probleem opgelost!!! mercikes

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Thu 12 Aug 2010, 22:07
by killingsnake
PinOCamIno wrote:ola,

en wat kan dit zijn??

mijne mino start nu netjes, loopt netjes stationair maar er komt redelijk wat blauw/witte rook uit. boven de 20 per uur wil ie niet netjes doortrekken, houd zelfs wat in zeg maar en ik haal de bougie eruit en die was nieuw en is nu dus zwart (roet)

iemand idee?

Bart
zit er toevallig niet te veel olie in? controleer de luchtfilter eens?

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Thu 12 Aug 2010, 23:18
by PinOCamIno
he snake,

dat van die olie zou ik niet weten, want zoals je ziet kom ik uit holland en bij ons kun je bij de pomp gewoon 2takt mix tanken. aangezien ik dat dus ook doe, aangenomen dat dat oke is, zal ik niet denken dat dat 't probleem zou kunnen zijn..... en het luchtfilter netjes schoon. Maar verklaart het teveel aan olie dan ook de zwart geroete bougie?? want dat scheelt dan in het zoeken naar een andere oplossing...

Maar nu jij dit zegt, er lekt wel wat zwarte vloeistof uit de uitlaat (inderdaad zwart en olieachtig!?) maar dit kan ook komen omdat er tijdens het 'teststarten' wat onverbrande benzine in mijn uitlaat gelopen is door verkeerde afstelling van het een en ander.... Maar goed nu start m goed en zal die zwarte prut er niet zomaar uit zijn.

Ik neem aan dat ik dan misschien beter euro kan tanken en zelf ga mixen?? ofwa?