Page 15 of 17

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Thu 12 Aug 2010, 23:56
by killingsnake
95 tanken en zelf mixen ;).
Is betrouwbaar en goedkoper.. Wat ik allemaal heb gehoord en zelf een paar keer gezien heb wat ze er allemaal inkappen wat "2taktolie" zou moeten zijn...

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 13 Aug 2010, 01:43
by PinOCamIno
oke snake,

dus wat ikzelf al dacht kan goed waarheid geworden zijn?@ thnks de 2 the 2takt pomp in nederland :?

maar wat er voor mij dan bij dan , bij die euro 95?
2takt olie? of wat is de benaming bij jullie? en wat is bij jullie het beste mix percentage? Want hier is da nie zo bekend meer... :wink:

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 13 Aug 2010, 04:24
by d-HuNtEd_1
ik meng met een 49CC een verhouding van 2.5
in mijn 65cc'tjes meng ik 3.5
nog nooit geen troep of last gehad met deze verhouding..
zelfs niet met inrijden.

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 13 Aug 2010, 10:03
by PinOCamIno
@dhunted
en waarmee meng je dan? 2takt scooterolie ofzo?

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 13 Aug 2010, 15:31
by killingsnake
2 takt olie, ja. Geen 4 takt olie of dergelijke, echt '2taktolie'. Liefst niet voor tuintoestellen, dat is meestal iets minder kwalitatief. Je vind al bussen voor 5 euro van goede kwaliteit, die perfect zijn voor een originele setup. Je kan zo duur gaan als 25 euro / liter voor echte castrol competitieolie, maar dat is onzin natuurlijk :)

De goede doe het zelf of brommerzaak heeft dat wel liggen

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 13 Aug 2010, 15:57
by Remko
Pino ga eens langs bij van den Hurk op de procinciale weg.

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 13 Aug 2010, 17:41
by PinOCamIno
@ remko; daar heb ik al een abonnementje liggen haha :wink: en zelfs hij kan die witte rook niet verklaren....

Maar dankzij alle hulp hier (die ik heb opgevolgd!) komt er nog steeds wit/blauwe rook!? ik heb vanmiddag het ori sito potje geprobeerd en toen was de rook nog erger en trok ie voor geen meter meer. kon alleen maar halfgas rijden, dus de proma ligt er maar weer onder. maar nog steeds rook..... :( nog iemand een idee, want die van mij zijn op :lol:

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 13 Aug 2010, 18:49
by killingsnake
toevallig geen waterkoeling met een lek zeker? :p

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 14 Aug 2010, 00:47
by PinOCamIno
nee killing, je hebt als t goed is (hierboven ergens) gelezen wat voor brommer ik heb.... :wink:
dus geen waterkoeling nee

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 14 Aug 2010, 01:02
by slash
PinOCamIno wrote:nee killing, je hebt als t goed is (hierboven ergens) gelezen wat voor brommer ik heb.... :wink:
dus geen waterkoeling nee

woon jij in de buurt of miss zelfs in de korte kruisweg?dan heb ik je vanmorgen zien rijden.vanaf morgen staat daar in de straat een groene camino.maar heeft ie nog genoeg compressie?en anders toch carburateur schoonmaken.

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 14 Aug 2010, 09:29
by oldie
PinOCamIno wrote:@dhunted
en waarmee meng je dan? 2takt scooterolie ofzo?
Ik ben verslaafd geworden aan malossi 7.1 olie :love: :love: :love:
gewoon die geur dat uit de uitlaat komt ik zou em laten draaien voor de fun
en de mooie blauwe kleur van de olie als hij uit de bus komt
1 nadeel tss de 17 en 22 euries per bus :(

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 14 Aug 2010, 10:07
by Oli
oldie wrote:
PinOCamIno wrote:@dhunted
en waarmee meng je dan? 2takt scooterolie ofzo?
Ik ben verslaafd geworden aan malossi 7.1 olie :love: :love: :love:
gewoon die geur dat uit de uitlaat komt ik zou em laten draaien voor de fun
en de mooie blauwe kleur van de olie als hij uit de bus komt
1 nadeel tss de 17 en 22 euries per bus :(

Een beetje hetzelfde als Putoline? DAT was bij ons DE referentie vroeger. Maar heb me laten vertellen dat de olie een beetje "te dik" is, en een beetje teveel van het goede voor onze Mino.

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 14 Aug 2010, 11:18
by killingsnake
Hehe, was maar om te lachen. Is typisch voor een watergekoeld 'iets' dat er witte rook ontsnapt als er een waterlek is.

Heeft hij vroeger netjes gedraaid of is het altijd al zo geweest?

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 14 Aug 2010, 12:32
by oldie
Oli wrote:
Een beetje hetzelfde als Putoline? DAT was bij ons DE referentie vroeger. Maar heb me laten vertellen dat de olie een beetje "te dik" is, en een beetje teveel van het goede voor onze Mino.
ja eigenlijk was het meer karting 2Tolie ma die geur is uniek

Mijne maat kapte die in zenne vespa

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sat 14 Aug 2010, 13:57
by PinOCamIno
woon jij in de buurt of miss zelfs in de korte kruisweg?dan heb ik je vanmorgen zien rijden.vanaf morgen staat daar in de straat een groene camino.maar heeft ie nog genoeg compressie?en anders toch carburateur schoonmaken.[/quote]

Yep, goed gezien!! :wink: was een van de VELE testritjes.
Hoeze staat er hier dan ook een? verkocht door jou ofzo?
Compressie is goed naar mijn mening, start binnen 1 meter. en dat schoonmaken van die carburateur daar ben ik onderhand wel 'n beetje klaar mee eigenlijk. Denk dat t TOCH nog maar 's 'n keer doe dan en dan maar een filter er tussen duw, misschien scheelt dat ook wel...