Page 17 of 17

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Wed 22 Sep 2010, 17:04
by Sander
Eerst beginnen met de carburator eens uit te kuisen :wink:

Handleiding:

http://www.camino-tuning.be/handleiding ... 22610.html

Het vijsje dat onder de rolantievijs zit niet vergeten door te blazen :wink:

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 03 Oct 2010, 18:53
by honda-jefke
hey,pinocamino
ik mix aly mijne naft zelf nooit problems gehad (en mijn cente ook nie!) ik doe het 1/25 :)



mar na een ander probleem(pje)mijn camino (loopt) met een zwarte bougi mijn luchtstel staat helemaal uitgedraait orgi sproeier en nix verandert voor da probleem opdook ,
ik maakte toen mijnen carbu proper en toen reed hij perfect het lag aan DIE 2BUISJES NAAST DE LUCHTINLAAT DENK IK kan dat?? mar ik reed daar een keer mee en toen liep hij weer als eerst (slecht dus) en da heb ik intusse al 3x carbu uitgekuist en alty juist het zelfde probleem :?: dus ik heb natuurlijk de lucht filter al uitgekuist en raad is same problem :!: :?: :!: en nu de grote vraag wa doe ik verkeert HULP!!AUB!! :(

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 22 May 2011, 12:20
by GillesDeman
Ik moet een nieuwe cilinder inrijden maar mijn carbu is niet afgesteld.. Hoeveel toeren moet ik mijn luchtstelschroef uitdraaien?

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 22 May 2011, 23:52
by mhrfreak
is meetstal niet bij iedereen hetzelfde,zoals je zelf zegt moet je dit afstellen :wink:

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 16 Oct 2011, 12:46
by Benneth
Hoi

Donderdag reed ik aan 35 km en reed ik over een redelijke bobbel. Zou dit mijn afstellingen kunnen hebben veranderd? Want ervoor reed hij altijd goed, en nu nog steeds maar hij valt stil als ik geen gas geef, en nochtans is mijn bougiekleur nog steeds goed. Kheb het gevoel dat ik aan de stationairschroef niet veel kan regelen, zou daar iets gebroken zijn?

Grts benneth

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 16 Oct 2011, 13:16
by Sander
Zeker dat je carburator proper is ?

Kan, gewoon eens kijken of alles nog in orde is, heb zelf al voorgehad dat er iets afgebroken was :wink:

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 16 Oct 2011, 13:34
by Benneth
Ik heb hem eigenlijk nog nooit er af gehaald en uitgekuist. Kheb hem hier wel eens 2 weken laten stilstaan, zou hij daardoor verstopt zijn?

Maar als er zeer veel kans is dat het m'n carbu is dan zal ik m'n grenzen eens verleggen en hem er uit halen. Is er iets waar ik zeker op moet letten?

Grts!

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 11 Jan 2013, 23:04
by saegros
hoi ik ben nieuw op deze site, heb hetzelfde probleem gehad met verschillende carburators, het probleem is dat de droge kanalen dichtslippen. daardoor rijdt de camino enkel op choke. ik heb dit probleem opgelost door de carburator te demonteren spruitstuk, vlotter alle vijsjes eruit en al wat rubber is, achter de gashendel op de carburator is er een vijsje, dat is 1 van de droge kanalen. spuit in alle kanalen batteryzuur in en laat dit goed werken, daarna zeer goed uitspoelen met benzine (zeer grondig uitspoelen natuurlijk) ps:vergeet niet uw hoofdsproeier uit te draaien. deze carburator is nu al zeker 6 maand terug opgekuist geweest en deze camino rijdt nog steeds elke dag. ik hoop dat ik he hiermee kon verderhelpen
ps: voor we dit hebben geprobeerd met batteryzuur, geloof me we hadden ook alles geprobeerd en niks werkte

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Thu 05 Sep 2013, 08:45
by TimB.
Iemand hier in de buurt heeft een ultrasoonreiniger, 5€ en 15 min. later heb je een nieuwe carb :)

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Thu 05 Sep 2013, 12:20
by Brtje77
hey daar,

ik heb n proma circuit uitlaat gemonteerd onder n ori 49cc en ori carburateur. is het dan verstandig om ook n grotere sproeier te plaatsen of doet dit niks af?
brommer rijd nu namelijk maar 35-40 km/h. Dit zou toch minstens 50-55 km/h moeten kunnen zijn... of heb ik t mis?

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Thu 05 Sep 2013, 23:43
by Sander
Andere sproeier moet niet, welke overbrenging heb je?

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 06 Sep 2013, 00:13
by standreww
Als het om een a-klasse gaat is hij begrensd aan de uitlaatpoort vd cilinder.
Mijn vriendin haar a-klasse gaat 40 a 45 met proma met polymer demper.
Denk niet dat een grotere sproeier iets zal uitmaken.

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Fri 06 Sep 2013, 07:25
by Brtje77
Sander wrote:Andere sproeier moet niet, welke overbrenging heb je?
een vario sander.

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Posted: Sun 30 Aug 2015, 22:40
by Fredje_III
ik krijg mijn carburateur niet afgesteld. Ik heb die gedemonteerd en is helemaal vettig.
Waar de benzinedarm aansluit, die aanhechting zit los? Is dat normaal?
Lijkt me wel mogelijk dat die afdichting niet meer goed is en zo lucht binnentrekt?