Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Krukas vergelijking,DMP vs Origineel

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Nicholas1234
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 152
Joined: Sat 20 May 2006, 20:44
Location: Dendermonde

Post by Nicholas1234 »

wrm is kleiner cartervolume beter?
User avatar
Martin
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2324
Joined: Wed 01 Jun 2005, 23:36
Location: Beringen

Post by Martin »

Eigenlijk moet je eerst het carter volume kunnen weten,met gedemonteerd blok en met gemonteerd blok.
Dan is er een formule waarmee je kunt berekenen naargelang je cc inhoud,diameter carbu,rpm etc...
Met deze gegevens kun je dan de +- betere cartervolume te weten komen.

Ikzelf heb getest met kleiner volume @ camino blokjes,en ik kom beter uit als met een origineel of groter carter volume.

Er gaat ten ronde dat een groter carter (incl 85mm drijfstang) volume voordeliger zou zijn op hoge rpm,maar daar kank niets van zeggen,want heb nog niet echt getest op hoge rpm (hoger als 8000rpm) en met een 85mm drijfstang.

Als je het zowat in de volksmond zou zeggen,kun je +- ong van de stelling uitgaan van dat de piston onder een hogere 'druk' in beweging zal zijn,dus ook sneller en krachtiger @ low rpm (onderin).
Om dan nog maar te zwijgen over de inlaat :)
Maar dit 'volks' gezegde is eerder om het makkelijk aan te geven aan de mensen die er niet zoveel van weten.

grtz
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Welke diameter van oliekeerringen komen er over de DMP krukas?
Ik heb thuis geen schuifmaat liggen dus kan het zelf niet opmeten.

Matjaskeu zei dat het beiden 15mm keerringen waren, ik heb er zo'n 2 gekocht (ja het zijn de juiste afmetingen!) maar die passen echt niet...

Ik heb al zo'n vermoeden dat het 2x 17mm keerringen moeten zijn, klopt dat?
casmino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 47
Joined: Tue 07 Feb 2006, 14:01
Location: Eindhoven,Nederland

Post by casmino »

clio-tuning wrote:Welke diameter van oliekeerringen komen er over de DMP krukas?
Ik heb thuis geen schuifmaat liggen dus kan het zelf niet opmeten.

Matjaskeu zei dat het beiden 15mm keerringen waren, ik heb er zo'n 2 gekocht (ja het zijn de juiste afmetingen!) maar die passen echt niet...

Ik heb al zo'n vermoeden dat het 2x 17mm keerringen moeten zijn, klopt dat?
Ik heb een 17mm voor de spie-kant en een 15mm voor de koppelingkant,past precies.
User avatar
RD
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1146
Joined: Wed 07 Dec 2005, 21:22
Location: Ieper - West-Vlaanderen

Post by RD »

ik vind die krukassen voor hun prijs toch goe als ek het hier zo lees
maar ze hadden beter wa lichter materiaal gebruikt (komt dan ook duurder uit) als ek me goed herinner hangt er pvc aan min krukas denk ek als vulling (kost dan ook wa veel meer :lol: ) volgens mij kan het ook geen kwaad als ge een hogere carterdruk hebt
S2K => life starts @ 9000 rpm

Image
User avatar
Martin
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2324
Joined: Wed 01 Jun 2005, 23:36
Location: Beringen

Post by Martin »

Hmm,dat van de barages moetk eens nameten,niet echt al opgelet eigenlijk :)
Ja kan nog altijd veranderingen aanbrengen aan de krukas hoor :wink:
Zoals id een nog hogere carterdruk,of minder gewicht of blablabla :)
User avatar
alex
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 232
Joined: Sat 10 Dec 2005, 23:12
Location: Germany Deutschland
Contact:

Post by alex »

clio-tuning wrote:Stage6 maakt bij mijn weten geen camino krukassen...
Please in English or German, Thank you :-D :-D
Image
User avatar
Martin
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2324
Joined: Wed 01 Jun 2005, 23:36
Location: Beringen

Post by Martin »

alex wrote:
clio-tuning wrote:Stage6 maakt bij mijn weten geen camino krukassen...
Please in English or German, Thank you :-D :-D
Stage 6 doesn't make crankshafts for camino engines :wink:
User avatar
dennis100
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 671
Joined: Sun 06 Aug 2006, 20:44
Location: Avelgem naast Zwevegem bij Kortrijk

Post by dennis100 »

Wat is het beste? C3 of C4 lagers voor een dmp krukas met een gewone athena cil en een leo uitlaat?
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

dennis100 wrote:Wat is het beste? C3 of C4 lagers voor een dmp krukas met een gewone athena cil en een leo uitlaat?
C3
User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2299
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin »

clio-tuning wrote:
dennis100 wrote:Wat is het beste? C3 of C4 lagers voor een dmp krukas met een gewone athena cil en een leo uitlaat?
C3
C2, is niet echt een spectaculaire setup :P
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

marvin wrote:
clio-tuning wrote:
dennis100 wrote:Wat is het beste? C3 of C4 lagers voor een dmp krukas met een gewone athena cil en een leo uitlaat?
C3
C2, is niet echt een spectaculaire setup :P
C2 :|

Ik zou de specificaties eens moeten opzoeken, dan weet je meteen of ze geschikt zijn of niet.

Op mijn dagelijkske camaino zitten C3's en de setup is 49cc H4, sitopot en vario 3bill met B ster.

Geen abnormale slijtage en ding loopt gewoon perfect.
User avatar
painbo
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 245
Joined: Fri 01 Sep 2006, 17:43
Location: lubbeek (leuven)

Post by painbo »

wa is eigenlijk het voordeel of het nadeel van een hogere carterdruk?
gaat uwe motor agresiever reageren ofwa ? :? 
User avatar
fuzze
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 0
Joined: Sat 10 Dec 2005, 18:28
Location: hollebeke (ieper)

Post by fuzze »

Martin wrote:Eigenlijk moet je eerst het carter volume kunnen weten,met gedemonteerd blok en met gemonteerd blok.
Dan is er een formule waarmee je kunt berekenen naargelang je cc inhoud,diameter carbu,rpm etc...
Met deze gegevens kun je dan de +- betere cartervolume te weten komen.

Ikzelf heb getest met kleiner volume @ camino blokjes,en ik kom beter uit als met een origineel of groter carter volume.

Er gaat ten ronde dat een groter carter (incl 85mm drijfstang) volume voordeliger zou zijn op hoge rpm,maar daar kank niets van zeggen,want heb nog niet echt getest op hoge rpm (hoger als 8000rpm) en met een 85mm drijfstang.

Als je het zowat in de volksmond zou zeggen,kun je +- ong van de stelling uitgaan van dat de piston onder een hogere 'druk' in beweging zal zijn,dus ook sneller en krachtiger @ low rpm (onderin).
Om dan nog maar te zwijgen over de inlaat :)
Maar dit 'volks' gezegde is eerder om het makkelijk aan te geven aan de mensen die er niet zoveel van weten.

grtz
User avatar
painbo
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 245
Joined: Fri 01 Sep 2006, 17:43
Location: lubbeek (leuven)

Post by painbo »

sorry overgelezen  :oops: 
tog bedankt
Post Reply