Page 16 of 20

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Thu 11 Oct 2012, 20:33
by YaMaGa
weet iemand de prestaties en kwaliteit van de bobotech 50 cc cilinder?

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Thu 11 Oct 2012, 20:52
by Speedgarage
camino_expert wrote:
Speedgarage wrote:Hoe zit het met de kwaliteit van een Athena? Ik lees regelmatig dat die dingen niet langs mee gaan. Wat is het probleem ermee?
slecht is die niet
wat wilt u bereiken :?:
De bedoeling is dat mijn Px een zeer nerveus blokje krijgt.

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Thu 11 Oct 2012, 20:56
by camino_expert
Speedgarage wrote:
camino_expert wrote:
Speedgarage wrote:Hoe zit het met de kwaliteit van een Athena? Ik lees regelmatig dat die dingen niet langs mee gaan. Wat is het probleem ermee?
slecht is die niet
wat wilt u bereiken :?:
De bedoeling is dat mijn Px een zeer nerveus blokje krijgt.
ne px met ne dr is al ni te houden
px heeft korte riem en grote variokop vanachter
:wink:

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Fri 12 Oct 2012, 11:06
by Speedgarage
Maar DR is fonte. Dat is normaal toch altijd een nadeel tov een alu cilinder.

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Fri 12 Oct 2012, 19:58
by camino_expert
Speedgarage wrote:Maar DR is fonte. Dat is normaal toch altijd een nadeel tov een alu cilinder.
waarom
fond ja gietijzer maar kan meerdere xlen geboord worden

alu vast is vuilbak

en als ge tot een bepaald toerental gaat is ne alu beter

ma op overtoeren vliegen ze even rap vast als ne gietijzeren

nieuwe nicasil als em met nicasil is heel duur

ne goeie dr en polini goe ingereden geen vodden mee
alles hangt van u rijstijl af :wink:

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Thu 22 Nov 2012, 23:08
by Speedgarage
Iemand een idee welke cilinder het hardst gaat (trekken) tussen athena, dr, polini en malossi?

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Thu 29 Nov 2012, 18:39
by geert-jan jonkers
hallo,

DR65cc is dat ene goede cilinder?
prestaties?

grtz

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Wed 26 Dec 2012, 12:04
by oldie
DR is een zeer betrouwbare cilinder (eens hij goed ingereden is min.100km) :wink:

prestaties zijn goed

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Sat 26 Jan 2013, 14:15
by Jenze
Speedgarage wrote:Iemand een idee welke cilinder het hardst gaat (trekken) tussen athena, dr, polini en malossi?
hangt alemaal af van welke onderdelen je er op gaat zetten
uitlaat, carbu , vertanding , 3bil , 6bil
athena zou het hards trekken mits deze 70cc is
zelf ban ik zeer tevreden over DR ( vooral bij mono) en polini

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Sat 09 Mar 2013, 08:25
by caminozeikerd
Polini is heel betrouwbaar

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Fri 18 Oct 2013, 15:06
by jeroen206
metsinsons wrote:Op de zeta staat het merk niet geschreven, er staat tussen de koelribben een 2geschreven
Ik heb een nieuwe ZETA in doos , maar er staat bij mij een O tussen de koelribben.
Is dit een oudere of nieuwere versie ?

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Fri 18 Oct 2013, 17:48
by vario@max
er zijn wel meerdere cilinders die bepaalde cijfer of letter alsook de bijhorende piston
is best van dezelfde letter of cijfer voorzien...zo bestaat er bij de parma-kit cilinder en piston met letter ''e'' of ''d''
of de l.c. malossi met cilinder ''a''....''b''...''c''....''h'' en de piston is best met passend even cijfer of letter...
normaal als er bij jouw zeta een o staat (tussen de koelvinnen veronderstel ik) dan staat ergens binnenin de piston
normaal ergens ook een letter of cijfer,in dit geval zou dat de o kunnen zijn...het hangt ervan af welke doos jouw zeta
heeft...een met rood opschrift of met klein gekleurd opschrift...de eerste is de oudste...

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Fri 18 Oct 2013, 19:50
by jeroen206
vario@max wrote:er zijn wel meerdere cilinders die bepaalde cijfer of letter alsook de bijhorende piston
is best van dezelfde letter of cijfer voorzien...zo bestaat er bij de parma-kit cilinder en piston met letter ''e'' of ''d''
of de l.c. malossi met cilinder ''a''....''b''...''c''....''h'' en de piston is best met passend even cijfer of letter...
normaal als er bij jouw zeta een o staat (tussen de koelvinnen veronderstel ik) dan staat ergens binnenin de piston
normaal ergens ook een letter of cijfer,in dit geval zou dat de o kunnen zijn...het hangt ervan af welke doos jouw zeta
heeft...een met rood opschrift of met klein gekleurd opschrift...de eerste is de oudste...

Het is de kleine gekleurde doos.
De zuiger is een Meteor met opschrift "B" , dit staat ook voor in de cilinder geslagen.

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Fri 18 Oct 2013, 21:53
by vario@max
is zowiezo goed dat de cilinder en piston matchen...
die cijfertjes en lettertjes zijn niet voor niets...heeft te maken met de nauwkeurigheid van de cilinder
samen met de piston...de zeta is altijd ''de zeta'' geweest...de doos maakt niet uit ...

KILLER-KIT !!! 8) 8) 8)

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Posted: Fri 25 Oct 2013, 20:39
by vario@max
deze kit ''no name'' is voor het geld deze kit kost een zeer fraai afgewerkte cilinder...
nou waarom ie zo goedkoop is,dat weet ik niet juist...
het kan de qualiteit van de aluminium zijn of minder duurzame nikazil...
is dezelfde piston als bi-turbo...
kost 75€ is echt een mooi afgewerkte kit...in vergelijking met parma die veel duurder is :o