Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Posted: Mon 18 Feb 2008, 00:44
Hoe kuis ik mijn carburator?
Een duidelijke uitleg met foto's
!!! dit is op eigen risico, ik ben niet verantwoordelijk als er iets mis gaat!!!
Benodigheden: - een camino en wat gereedschap
vijs de voetkapjes eraf
Maak de decompressiekabel los
maak de grote vijs los die aangeduid is op de foto
Maak je gaskabel los
maak je benzinedarmpje los (zet wel eerst je benzinekraantje dicht. Zet je hendeltje dus naar de buitenkant van je brommer)
Leg wat blokken onder je voorwiel zodat je beter aan je carb kan,
voor personen zonder standaard pikkel, leg wat blokken onder je
motorblok, zodat die niet helemaal tegen de grond gaat.
maak de 4 vijzen los die aangeduid zijn op de foto
Voila, de vijzen zijn eruit
neem je carburator eruit
Volg nu even dit stukje van de handleiding:
http://www.camino-tuning.be/handleiding ... 26609.html
Wanneer je alles in bovenstaande URL hebt gedaan, kan je verder gaan met de onderstaande handleiding:
carb is eruit. Het kapje dat er vanonder opzit kun je eraf halen door middel van 2 vijzen,
Doe dit. Je moet dus de carb omdraaien, op onderstaande foto zie je de bovenkant.
haal de sproeier eruit die aangeduid is op de foto (bij het openen van je carb loopt
er wat benzine uit, hou daar rekening mee dat je dat boven een bakje of zoiets doet.)
De sproeier moet je lossen met een platte schroevendraaier.
Doorblaas al de gaatjes (leidingen) die omcirkeld zijn op de foto, deze moeten volledig open zijn.
Haal het staafje waarover de vlotter scharniert eruit.
Haal de vlotter eruit.
LET OP!! Zie dat je het vlotternaaldje dat aan de vlotter hangt niet beschadigt of kwijtspeelt!
Doorblaas nu ook het gaatje waarin de vlotternaald zat. En nu al deze dingen eruit zijn kan je het reservoir nog wat proper maken en kan je alles weer ineen steken.
schroef de sproeier er weer in vast, deze mag redelijk vast staan maar zie
dat je het draaigleufje niet forceert en de schroefdraad niet verknoeit.
Plaats het dekseltje er weer op, en kijk of je het er op de juiste manier terug op plaatst (zie foto!)
Plaats de carb terug op het blok
schroef hem weer vast (voorzichtig, en best kruislings, niet te hard aanspannen)
Maak je gaskabel weer vast (zorg ervoor dat de klep helemaal naar achteren
staat en je gashandvat dichtstaat als je hem vastschroeft. Anders kan je wel
eens voor een verassing staan als je je minootje start en hij opeens 30 rijdt op rollanti)
Maak je decompressie kabel weer vast,
Steek de lange vijs weer door de kader en blok en zet ze vast.
Het kan zijn dat je je decompressie kabel en je gas kabel niet vast krijgt
als de lange vijs er nog niet door zit, dus als dat het geval is doe je dit
alvorens de gas en decompressie aan te sluiten.
maak nu je benzine darmpje weer vast, dan nog je voet kapjes er weer op en je bent vertrokken!
Handleiding gemaakt door: Ironbird8280
Een duidelijke uitleg met foto's
!!! dit is op eigen risico, ik ben niet verantwoordelijk als er iets mis gaat!!!
Benodigheden: - een camino en wat gereedschap
vijs de voetkapjes eraf
Maak de decompressiekabel los
maak de grote vijs los die aangeduid is op de foto
Maak je gaskabel los
maak je benzinedarmpje los (zet wel eerst je benzinekraantje dicht. Zet je hendeltje dus naar de buitenkant van je brommer)
Leg wat blokken onder je voorwiel zodat je beter aan je carb kan,
voor personen zonder standaard pikkel, leg wat blokken onder je
motorblok, zodat die niet helemaal tegen de grond gaat.
maak de 4 vijzen los die aangeduid zijn op de foto
Voila, de vijzen zijn eruit
neem je carburator eruit
Volg nu even dit stukje van de handleiding:
http://www.camino-tuning.be/handleiding ... 26609.html
Wanneer je alles in bovenstaande URL hebt gedaan, kan je verder gaan met de onderstaande handleiding:
carb is eruit. Het kapje dat er vanonder opzit kun je eraf halen door middel van 2 vijzen,
Doe dit. Je moet dus de carb omdraaien, op onderstaande foto zie je de bovenkant.
haal de sproeier eruit die aangeduid is op de foto (bij het openen van je carb loopt
er wat benzine uit, hou daar rekening mee dat je dat boven een bakje of zoiets doet.)
De sproeier moet je lossen met een platte schroevendraaier.
Doorblaas al de gaatjes (leidingen) die omcirkeld zijn op de foto, deze moeten volledig open zijn.
Haal het staafje waarover de vlotter scharniert eruit.
Haal de vlotter eruit.
LET OP!! Zie dat je het vlotternaaldje dat aan de vlotter hangt niet beschadigt of kwijtspeelt!
Doorblaas nu ook het gaatje waarin de vlotternaald zat. En nu al deze dingen eruit zijn kan je het reservoir nog wat proper maken en kan je alles weer ineen steken.
schroef de sproeier er weer in vast, deze mag redelijk vast staan maar zie
dat je het draaigleufje niet forceert en de schroefdraad niet verknoeit.
Plaats het dekseltje er weer op, en kijk of je het er op de juiste manier terug op plaatst (zie foto!)
Plaats de carb terug op het blok
schroef hem weer vast (voorzichtig, en best kruislings, niet te hard aanspannen)
Maak je gaskabel weer vast (zorg ervoor dat de klep helemaal naar achteren
staat en je gashandvat dichtstaat als je hem vastschroeft. Anders kan je wel
eens voor een verassing staan als je je minootje start en hij opeens 30 rijdt op rollanti)
Maak je decompressie kabel weer vast,
Steek de lange vijs weer door de kader en blok en zet ze vast.
Het kan zijn dat je je decompressie kabel en je gas kabel niet vast krijgt
als de lange vijs er nog niet door zit, dus als dat het geval is doe je dit
alvorens de gas en decompressie aan te sluiten.
maak nu je benzine darmpje weer vast, dan nog je voet kapjes er weer op en je bent vertrokken!
Handleiding gemaakt door: Ironbird8280