Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Revisie van vario (variomatic system overhaul)
Moderator: -Camino Crew-
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1644
- Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
- Location: Sint-Katelijne-Waver
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
Net gevonden!oldie wrote:ik heb sinds geruime tijd al het lager en naaldlager liggen
is het nodig de varioring te vernieuwen of niet en waar kan ik die nog nieuw vinden ?
als er slingering op een klok zit is dat dan door een versleten naaldlager of doordat deas scheef getrokken is op de as ?
THX aan Santa Cruz voor de sublieme How To
variohuis met varioring en zonder.
diegene met heeft een klein busje nodig diegene zonder, een lang busje.
ik had dus een lang busje nodig en ik had een kort dus ik heb ik er zo'n varioring tussengestoken en dit werkt volledig..
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
-
- -= Member =-
- Posts: 26
- Joined: Tue 17 May 2011, 17:29
- Location: Gullegem
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
Past een 6 bill vario op een a klasse motor (a klasse 3 bill vario) behalve dat ik de ster zal moeten aanpassen aan de as?
alvast bedankt!
mvg
alvast bedankt!
mvg
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
Ik denk het welGillesDeman wrote:Past een 6 bill vario op een a klasse motor (a klasse 3 bill vario) behalve dat ik de ster zal moeten aanpassen aan de as?
alvast bedankt!
mvg
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
6bill klasse a zal gewoon zonder aanpassen op de klok van een 3 bill a klasse..
Trasforma il meglio in 'massimo'
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4036
- Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
verschillen in de variobussen en naaldlagers
kl a variobussen maten
de hoge hoogte 28mm
dikte 16mm
binnendiameter 12mm
de lage hoogte 16mm
dikte 16mm
binnendiameter 12mm
de kl b variobussen
met lage model
hoogte 15,6mm
dikte 14,9mm
binnendiameter 10mm
het iets hogere kl b model
hoogte 17,4mm
dikte 16mm
binnendiameter 9,85mm
de maten kunnen heel licht afwijken
de andere lager varioring enz... is bij allemaal dezelfde
maar zoals u ziet er zijn 4 verschillende bussen
dus ook 4 verschillende naaldlagers
ene zijn maat is hier al vermeld skf hk 1612
de andere ken ik de maten niet van
dit is wel belangrijk als u u vario reviseerd
anders kant zijn dat u bus ni meer past enz...
kl a variobussen maten
de hoge hoogte 28mm
dikte 16mm
binnendiameter 12mm
de lage hoogte 16mm
dikte 16mm
binnendiameter 12mm
de kl b variobussen
met lage model
hoogte 15,6mm
dikte 14,9mm
binnendiameter 10mm
het iets hogere kl b model
hoogte 17,4mm
dikte 16mm
binnendiameter 9,85mm
de maten kunnen heel licht afwijken
de andere lager varioring enz... is bij allemaal dezelfde
maar zoals u ziet er zijn 4 verschillende bussen
dus ook 4 verschillende naaldlagers
ene zijn maat is hier al vermeld skf hk 1612
de andere ken ik de maten niet van
dit is wel belangrijk als u u vario reviseerd
anders kant zijn dat u bus ni meer past enz...
honda camino forever
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
Weet er iemand hoe je een achterpoelie uit elkaar haalt?
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
1) de poullie van de achterklok trekken met een originele Honda trekker
2) de circlips lossen zodat de drukveer eraf komt
3) het gedeelte waar de drukveer rond dat opwarmen en dan kan je een soort bus omhoog trekken met een tang
4) de 3 pinnetjes met een bektang eruit halen
5) de poullie uit elkaar schuiven en klaar
2) de circlips lossen zodat de drukveer eraf komt
3) het gedeelte waar de drukveer rond dat opwarmen en dan kan je een soort bus omhoog trekken met een tang
4) de 3 pinnetjes met een bektang eruit halen
5) de poullie uit elkaar schuiven en klaar
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
Welk vet moet er in de vario? En waar?Santa Cruz wrote:1. Origineel bij Camino is elke vario afgedicht met een stofkapje en een beschermingsstop (tegen rondvliegend vet)...
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
Als het maar smeert zeker?
Ik smeer er steeds grafietvet. Die pot stamt nog af van de jaren stillekes
Ik smeer er steeds grafietvet. Die pot stamt nog af van de jaren stillekes
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
En op de rolletjes of waar moet je dat smeren?
Of op het deel dat schuift over de as?
Of op het deel dat schuift over de as?
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
Het vet smeert vooral de rolletjes. De as mag wat vet hebben maar dat vliegt toch weer naar buiten tussen de rolletjes. Zie dat er geen vet aan je riem komt.
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
doet de fast arrow ster veel verschil?
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
In bepaalde setups maakt dat het verschil in andere overbodig, maar in dig topic gaat het over de vertanding in je achterwiel, waar jij het over hebt zit vooraan
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Re: Revisie van vario (variomatic system overhaul)
je kan ook de varioklok waar het rollement in past met een bunzebrander heet maken,bij hitte zet die varioklok een beetje uit...zo kan je dan het rollement er zonder problemen in krijgen...je doet dat voorzichtig met ne bunzebrander en nie te lang om ongelukjes te voorkomen...je kan ook het rollement in de diepvriezer leggen,metaal krimpt bij min temperaturen