@santa cruz
beste u volledige uitleg klopt
maar u baseerd zich op 1 variohuis
er zijn toch verschillen in de lagers hoor, betreffende de krukas die u heeft
ik denk dat u zich gebasseerd heeft op de klasse b met bourage 15 /17
er is ook ene met bourage 15 / 15
nu dan verschilt het busje een beetje ,dus ander type naaldlager
ook bij de a klasse vario krukassen ,deze heeft geen verval
daar zij ook 2 types van bussen in , een kort en een lang
dus weer beide een andere naaldlager
de plastic stukjes om de startschoentjes er af te nemen gaan handgewijs even vlot
de tang kunt u nodig hebben als de startschoentjes te vast zitten
maar deze komen meestal ook handgewijs los
de grote vijs van u variopotje deze komt niet altijd zo vlot los als u denkt
ik haal eerst de komplete vario eraf, tussen een bankschroef klemmen dan met de engelse sleutel een snok en los is hij
zonder de schroef te beschadigen
ik ken er die er op kloppen als hij er niet afkomt
voor de rest een prachtige uitleg van een variorevisie
ik ken de nr's niet van de andere naaldlagers bij skf
maar het is altijd het beste dat u eerst ziet wel type van vario u heeft
want niet elke bus van de vario past op elke krukas
de a klasse vario past op alle krukassen met de a klasse bus erin, op een bepaald moment is de krukas even dik dan speelt het verval geen rol meer
de b klasse's die passen dan soms niet op een ander type b klasse krukas ,en zeker niet op de a krukas,dan komt de bus eruit
dit wou ik even meegeven
toch bedankt aan santa cruz voor de mooie handleiding
grtz m