Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

gapakt

Enkel voor filmpjes betreffende Honda Camino PA50 (uploaden via youtube, etc ...)

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
robbevdp
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 384
Joined: Mon 14 Jan 2008, 20:18
Location: steenhuffel

gapakt

Post by robbevdp »

http://nl.netlog.com/go/explore/videos/ ... nl-3954198

vind hem niet op youtbe ma vind tog wel is lagge
wa di kerel op het eide zegt ga ik mee ackoord
ImageImageImage
User avatar
jonaske
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 405
Joined: Wed 11 Jan 2006, 12:53
Location: Londerzeel

Re: gapakt

Post by jonaske »

is de waarheid he!
Put your pedal to the metal!
It's time to race!
SNAP-ON
User avatar
klainstain
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1377
Joined: Sun 19 Oct 2008, 00:06
Location: Wingene

Re: gapakt

Post by klainstain »

Groot gelijk wi die laatstn !
Daily http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 24434.html

→ Athena 70cc
→ Dell'orto 21mm
→ Ninja/Sito uitlaat
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: gapakt

Post by Sander »

Idd, da laatste is just. Swel grappig :lol:
dyla44n
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 276
Joined: Sat 09 Aug 2008, 20:35
Location: elewijt

Re: gapakt

Post by dyla44n »

haha,
die man heeft gelijk zne!
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: gapakt

Post by killingsnake »

Die man heeft meer dan gelijk. Probleem is dat al onze bromfietsen van vandaag afstammen van, het woord zegt het al deels, brom 'fiets'. Origineel was de bromfiets per definitie 'een rijtuig met HULP motor'. Denk maar aan de solex etc.
Hoelang heeft het niet geduurd dat er MOEST pedalen aan het 'rijtuig' bevestigd zijn? De snelheid van een A klasse? 25km/h=> gemiddelde FIETSsnelheid.

Al de wetten van tegenwoordig zijn door de jaren heen mee geëvolueerd, maar opeens is de technologie exponentieel gaan verbeteren en de wetten zijn nog wat ze zijn van vroeger. Opeens is de technologie zo gaan veranderen dat al die belachelijke restricties van vroeger nog op niets gelijken en eigenlijk hopeloos verouderd zijn.

Als je je per sé aan de topsnelheid 45 wilt houden, waarom dan een 50cc motor die veeeeel sneller en harder kan zo beknellen tot hij maar 45 kan? Iedereen weet, die man zegt het zelf, dat dat geen zin heeft. Dat trekt niet meer op en ga zo maar verder. Maar die '50cc' wet komt nog steeds van vroeger he! Vroeger konden ze niet anders dan zo een "grote" cilinderinhoud eropplakken mochten die dingen nog wat vooruit gaat. Maar tegenwoordig moeten ze met al die 'moderne' technologie die motoren zo gaan begrenzen dat ze eigenlijk op niks meer trekken.

Als ze dan toch aan die domme '45' willen houden, zouden ze beter bvb, een 25 of 30cc motor moeten plaatsen. Akkoord, dit lijkt belachelijk klein met welke cilinderinhouden die we nu kennen, maar veel mensen beseffen niet want zo'n motor, volledig onbegrensd en afgewerkt met de precisie van de dag van vandaag allemaal aankan. Wees maar zeker dat zo'n motor op 'n bromfiets jouw standaard scoot of brom 100% zeker uittrekt!

In vele landen is er al zo'n systeem waar deze man over spreekt. Daar mogen de 14jarigen al met een bromfiets rijden! 50cc dan.. De 16 jarigen mogen, mits rijbewijs etc, al met een 125cc rijden. En dan, de 18 jarigen krijgen dan een restrictie op hun motorfiets tot een bepaald vermogen, en vanaf 21, knallen maar. Maar waarom niet? Iemand die heel dit traject heeft gevolgd heeft al 7 jaar ervaring op de weg tegen ze met hun 1500cc monster buiten komen, die heeft daar de ervaring voor! Resultaat in die landen, minder motorongevallen, zelfs bij jongere bestuurders.

Wat nog eens onlogisch is aan België en nog veel van onze buurlanden is de gedachte dat 'motorijders veel te gevaarlijk zijn in het verkeer en je met de auto veel veiliger bent'. 18 jaar, net je rijbewijs en mag je helemaal alleen? Heb jij geld en heb jij een powercar van 3 liter? Knallen maar met die PK's jongens!!! Hoeveel jonge verkeersdoden zijn er niet, van jonge gasten die nog maar net hun rijbewijs hebben? Ook in veel landen (waar de cijfers er niet om liegen), is het zo dat zelf bij het autorijden een ristrictie is qua vermogen van de wagen tot een bepaalde leeftijd. Alhoewel ik persoonlijk niet zie zitten, ben daar heel eerlijk in, is het toch een perfecte manier om de jongeren als het ware 'in te rijden' in het verkeer, niet?
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: gapakt

Post by clio-tuning »

Vind persoonlijk dat klasse A afgeschaft moet worden. Zo niet, verplicht theoretisch en praktisch examen afleggen zoals bij B klasse.

Zowel op A als B klasse bromfietsen verplicht een nummerplaat, om zondagsrijders en "wegvluchters" gemakkelijker te kunnen vatten.

Der gebeuren al genoeg verkeersongevallen, vind het geen goede zet om dan toe te laten met 125cc,... te rijden.


Maarja, das ieder z'n mening hé! :-D
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: gapakt

Post by killingsnake »

Maar de 125cc bestuurders zouden dan een gelijkaardig rijbewijs krijgen zoals de moto he :?. Je moet dan praktijk etc volgen. Ik bedoel, meeste brommers rijden toch al zo snel hoor. Ik vergelijk snel een 125cc 4takt met een 65-70cc 2takt (vanalles dan wel al aan veranderd he). Natuurlijk, ieder zijn mening. Maar het is al meermaals bewezen dat iemand die zo'n lang traject volgt, dus al vanaf zijn 14de in het verkeer is, veel minder kans heeft om te verongelukken in het verkeer.
Trasforma il meglio in 'massimo'
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: gapakt

Post by alex4421 »

ik zou gwn de 50 cc brommers ontgrensd laten rijden, niet opgefokt !! maar gwn fabrieks met een A3 rijbewijs ??
Jotee
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 518
Joined: Wed 07 Nov 2007, 14:46
Location: Harelbeke

Re: gapakt

Post by Jotee »

Intresant filmke idd, khad da ook al tegen gekomen op netlog.
Wat die man op het laatste zegt zou volgens mij veel helpen, want veel mensen gaat het meer om het trekken dan over de topsnelheid, maar om goed op te trekken moet je opfokken, me 125cc bv en met nummerplaat kunnen ze optrekken maar moeten ze zich wel aan de snelheidsbeperkingen houden, doen ze dat nie => boete.
Zou volgens mij véééél beter werken maarja
België :roll:
robbevdp
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 384
Joined: Mon 14 Jan 2008, 20:18
Location: steenhuffel

Re: gapakt

Post by robbevdp »

gwn ong 65 of 70 laten rijden zou ook al veel zijn he ;);)
ImageImageImage
$waanské
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1284
Joined: Fri 27 Jun 2008, 14:38
Location: beirs

Re: gapakt

Post by $waanské »

wie rijd er tegenwoordig nog begrensd :?:
ik ben 1 van de weinige denk ik :o

wie kan er hier zijn brommer onder controle houden onder grote snelheden :?:
er rijden teveel johhny's rond en da zijn de boosdoeners :wink:
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: gapakt

Post by alex4421 »

uhu,

125 cc vind ik gewoon te krachtig voor meestal onervaren jongeren.
een 50 cc scooter of brommer ontgrensd is al krachtig genoeg.
gwn een nieuwe wet die dit toelaat moet er door komen en die oude weg ofzo
50 cc is krachtig genoeg voor 16 jarigen voor straat gebruik ...
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: gapakt

Post by alex4421 »

$waanské wrote:wie rijd er tegenwoordig nog begrensd :?:
ik ben 1 van de weinige denk ik :o

wie kan er hier zijn brommer onder controle houden onder grote snelheden :?:
er rijden teveel johhny's rond en da zijn de boosdoeners :wink:
ik rijd met de walla een 55 max volgens de gps, en ik vind het echt goed zo , kwil niet sneller maar zeker niet trager
en men vriend zen nsr is wel wat begrensd want 65-80 is niet hetzelfde als 105 xD
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: gapakt

Post by killingsnake »

Maja, met zo'n 125 bedoeld die man wel een 4takt blok he? Dat is zo zwaar nog niet hoor.. Ooit op zo'n 'motorscooter' gereden van 125? Is niet echt zo speciaal hoor.. En voor zo'n 125 zou je dan praktijk MOETEN volgen he, net zoals een motor. Je zou dan al op je 18de gewoon kunnen overstappen op een zwaardere motor, en op je 21 ben je dan al lang al ingereden om met een veel zwaardere overweg te kunnen..

Als je een 50cc blok onbegrensd laat gaan gaat het ook heeel hard hoor, moet maar eens op youtube zoeken naar de 50cc racers van vroeger..
Trasforma il meglio in 'massimo'
Post Reply