Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Hier plaats je meetings en evenementen

Moderator: -Camino Crew-

User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by Sander »

tazzzie007 wrote:Hoe was de voorverkenning? (ik geloof dat die dit weekend was, als ik mij niet vergis)
De pré-tour gaat door op donderdag 14 & vrijdag 15 mei :wink: :-D
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by killingsnake »

Yep, zie het volledig zitten 8)
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by killingsnake »

Hier is het verslag van de pretour..

Sander kwam stipt bij mij aan om 10 na 11, ik was nog niet klaar wegens ik foto's moest gaan nemen van communiekantjes.
Na onze 'checklisten' nog een paar keer overlopen te hebben, de onderdelen en materiaal verdeelt te hebben gingen we op pad.

We waren nog geen 500 meter weg en ik wou al eens stoppen :lol:
Reden: ik had de dag ervoor mijn 6bil met fa ster vervangen voor een 3 bil omdat mijn camino toch wat snel reed. Nu reed hij op massas toeren maar maximum 40km/h, en ik had écht geen zin om zo verder te gaan. Met 2 ervaren sleutelaars ging dat heel snel vooruit en binnen de 10 minuten waren we al weer op weg met een snelheid van ongeveer 50km/h. Ik reed ietsjes sneller maar viel goed mee, sander hield mij goed bij dus we konden vlot rijden. Even verderop viel ik alweer stel want benzinetank was niet zo vol als ik wel dacht :lol:. We hadden 1 liter reserve mee dus tanken en weer wegwezen, deze keer goed!

Naar Geraardsbergen toe, ik ben van deze streek dus ik ken de baantjes zeer goed. Heb sander de super50 laten zien, de winkel van Guy, quartzsp van dit forum, deze was toe wegens de feestdag maar we hadden toch niks meer nodig. Daarna naar de markt van geraardsbergen, de strenge heuvels beklommen (niet stoppen daar want je geraakt niet meer omhoog, je hebt aanloop nodig zoals sander heeft ondervonden :lol: ), hebben een frituur opgezocht, veel te lang moeten wachten, en uiteindelijk waren we maar weg om 2.15u! We moesten dan ook nog eens gaan tanken, en dat duurde dan tot 2.30 tot beiden hadden getankt..

Op weg naar Oudenaarde. Dit verliep zeer vlotjes. Wegens ik goede vriend heb in Oudenaarde reed ik vroeger de baan Geraardsbergen-Oudenaarde dikwijls, een baan van ongeveer 38 km. Piece of keek dus, het weer was goed, hebben een mooie baan gereden. 1 ding was er wel ietsje te veel aan, de baan die altijd wordt gereden werdt omgeleid wegens werken via een 2km!! lange weg vol met kasseisten :cry: ! Amai, onze konten moesten er aan geloven.. We hebben toch even moeten rusten want het waren fameuze kasseien, 2 nederlandse wielrenners die ons passeerden waren stonden kregen direct ons medelijden (ze hadden namelijk niks van veringen) en wij die van hun. Ze zeiden dat ze niet naar hier waren gekomen om parijs-roubaix na te bootsen :lol:. Na ietsje verder gereden te hebben hielden wij onze pauze.

sinds ik een elektrische starter op mijn camino heb staan heb ik ook een 12 voltsbatterij. Met een sigarettenplug geïnstalleerd kan je deze ook simpelweg opladen. Het énige probleem wat ik had is dat ik deze maar heel simpel de dag ervoor had gemonteerd. Had deze ook getest, en werkte perfect. Enkel was deze manier van plaatsen blijkbaar niet geschikt voor lange reizen, dus werd het "beun time", iets wat ik zeker niet graag doe. Met (veel) animo en hulp van sander viel dit nog mee :lol:

Foto's:

Gps gemonteerd en werkend, lekker stoer. Deze kwam over mijn kilometerteller maar mits ik de cockpit functie gebruikte van de gps zag ik mijn snelheid lekker nauwkeurig op het scherm. We stelden de gps ook in 'fietsmodus' in. De gps houd rekening met je snelheid en we zagen redelijk accuraat wanneer we gingen aankomen op de gekozen bestemming:

Image

Image

Image

Na ons en de motortjes nog wat rust gegund te hebben gingen wij van daar op weg naar Izegem. Wegens dat we wat later dan gepland waren lieten en laten we ook voor de tour kortrijk vallen. Deze keuze beklagen we zeer zeker niet want we hebben héél veel mooie banen gereden en mooie dingen gezien, we hebben bunkers gezien, kilometers lang langs een rivier gereden, een tank op een historische plaats, en nog massas veel meer dingen. Op de weg oudenaarde naar Izegem reden beide mino's vlot en zonder problemen. Het mooiste stukje van heel de eerste dag.

Foto's:

Sander op de bunker:

Image

Mino's van ver:

Image

Ik op de bunker:

Image

Bunker van ver:

Image

Later nog eens beunen, die verdomde stekker kwam steeds los!:

Image

Beunen met een lach:

Image

Tank aan de leibrug met camino's:

Image

Foto met zelfontspanner:

Image

Op weg van Izegem naar Westende kreeg ik wat problemen. De camino deed heel raar, als ik even zakte in toeren door gas te lossen en terug gas wou geven viel de motor stil, maar na zo'n 5 seconden begon deze weer gas te geven zoals normaal. Stoppen aan een tankstation en sleutelen. We hebben hier een tijdje gestaan, mede dat ik experimentele motor heb wat ik redelijk snel beklaagd had. Er stopten vele mensen en niet om te lachen. Sommigen waren gewoon bezorgd (we kwamen van zeer ver), anderen gingen de commerciele kant op en wilden ons stukken verkopen :). Maar we hadden alles bij ons en kregen 'm weer aan de praat.

Weer wat tijd verloren en het werd al laat en hadden nog 30 km te doen. Dus we bleven doorrijden en gaven onze motoren geen rust. Iets wat ons duur te staan kwam..

Nog welgeteld 12,6 kilometer van de zee rijden deed mijn motor het gevreesde geluid bwooOAp, niks... Motor was warmgelopen.. Zaten we in the middle of nowhere. Motor laten afkoelen en proberen had geen zin. Het was donker en we zaten op een verlaten weg. Na een hele tijd geprobeerd te hebben, wachten op vervoer dat niet kon komen wegens technische problemen gingen we verder op pad. Camino op 'velo modus', arm vastgrijpen van Sander en doorrijden naar de camping aan de zee. Dit was een heel vermoeiend stuk, het was al laat en we hadden nog niks gegeten. Uteindelijk aangekomen, gauw een nachtwinkel bezocht en iets van snacks gekocht, en overnacht in de voortent van de caravan.

Volgende dag bleek de schade drastisch..

Image
Image
Image
Image

Bougiekleur goed?!

Image

Inbranding in de zuiger:

Image

Inbranding in SANDERS zuiger die nochtans heel de rit vlekkloos, echt waar proficiat sander, heeft gelopen..

Image


Sander was dus ook al zeer goed op weg naar een warmloper. Het is dus blijkbaar geen technisch probleem, gewoon onze schuld dat we de motoren geen rust gunden, wat te weinig hebben gesmeerd voor zo'n lange rit (int vervolg ga ik smeren met 4 of zelfs 5 percent ipv 3, en vooral een verkeerde hittegraad hebben gebruikt voor zo'n lange rit.

Ik zag het even niet meer zitten, maar sander ziet het nog helemaal zitten en heeft me overtuigd het nogmaals te proberen en te experimeteren met een hittegraad 8 bougie (kan zijn dat deze te vet loopt en ermee ophoud, misschien ook niet, dat gaan we uittesten. Ik neem ook een 7 mee, waar iemand die meegaat op de tour mag ZEKER NIET!!! met een hittegraad 6 rijden, kijk naar sanders camino. Een hogere hittegraad geeft meer warmte af. Als je motor te warm loopt verbrandt je olie en is het gedaan met de pret. Ook hebben we geleerd de motor de rust te gunnen die ze toekomt ookal komen we nog tot stukken in de nacht toe..



Ik wil zeker niemand afschrikken voor de tour, zoals de eerste foto's bewijzen hebben we ons zeer zeker geamuseerd, dit is nog maar 1/10de van de leuke dingen die we hebben gezien, de tour is zeker de moeite waard. Ik ga nog een stuk van de 2dag schrappen zodat de afstand die we in de eerste dag rijen een stuk vergelijkbaar is met de 2de dag. Leer uit onze fouten, zie dat je mino in orde is en alles komt goed. We hebben een volgwagen dus je blijft zeker niet alleen in the middle of nowhere achter, samen uit samen thuis..

Als iemand nog een P cilindertje heeft tegen een lichte prijs of ter donatie, ik hoor het graag!



Jonathan
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by Sander »

Mooi verslagje Jonathan, kon het niet beter hebben gedaan.. :-D

Het was een leuk avontuur met een jammerlijk einde, maar zo zie je dat het zeer nuttig is geweest deze "pré-tour" :wink:
User avatar
abject
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 311
Joined: Mon 16 Feb 2009, 17:27
Location: Bilzen

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by abject »

Niet leuk als je camino het begeeft en je een heel eind van thuis bent :(
heb het zelfde gehad :roll:
Project: [||||||||||]
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by Sander »

Gelukkig heb ik zo een lieve papa die ons is komen halen aan de zee met de camionette (140km) :-D
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by killingsnake »

Gouden pa :)
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
kristof caminolover
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 971
Joined: Tue 04 Dec 2007, 17:25

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by kristof caminolover »

Mooi verslag gemaakt :D, zo zie je idd dat je camino er verdomd goed moet bij staan motorisch gezien om te tour te kunnen meerijden. Killy is wel een mooi vastlopertje hé :D een voorbeeld onder de vastlopers :D
Image
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by clio-tuning »

Sander zijn motorblok is goed gereviseerd door mij hé! :d :-D

De rit zag er alvast héél erg leuk uit! Moest ik mijn geel/zwarte camino van vroeger gehad hebben, ik tekende er onmiddellijk voor! 8)
User avatar
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1462
Joined: Tue 22 Sep 2009, 18:42
Location: Eeklo-Lovendegem

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by Lucifer »

alee tzal plezant worden :)
kvind nu toch spijtig dak ni mee kan

top van under vo op voorhand te gaan zien. anders wast zo "school" organisatie :p
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by killingsnake »

Hebben ook aantekeningen gemaakt dat we zeker de juiste route doen..

@ clio, is inderdaad netjes gedaan maar heeft er niet zoveel mee te maken denk ik. Allee, het is gewoon het feit dat camino eigenlijk een stadsbrommer is en niet is gemaakt om lange stukken te rijden. Maar mits we ons daar op voorbereiden, bvb meer olie voor koeling en hogere hittegraad, en de motor goed laten afkoelen van tijd tot tijd, zal dit al bij al nog meevallen. Sander's blok had ook last van detonatie. De krater is dieper dan wat lijkt op de foto's..
Ik hoop dat je een camino klaar krijgt. Het is nog steeds een tijdje dus als je echt meewilt lijkt me dit geen probleem, wat ook geld voor andere leden die misschien nog meewillen..


Voor diegenen die al willen meerijden: ik en sander zijn gaan informeren bij de campingbeheerder over de prijs van de overnachting. Vooralleer hij er een prijs op wilt zeggen moeten we kunnen zeggen met hoeveel man we komen (nogal logisch) maar vooral met wat voor tenten we komen, aangezien er naar de gebruikte oppervlakte wordt gekeken. Wie van jullie heeft een tent (ter beschikking) en wilt deze meenemen? Hoe groot is deze ongeveer en voor hoeveel man is deze bedoeld?
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by clio-tuning »

Nee idd, heeft er niets mee te maken hoor. :wink:
Moest ik willen zo ik eentje in elkaar kunnen zetten (een blauwe B klasse) en daarvoor een verzekering nemen enzo...
Maar het spreekt mij ook minder aan om na 3 jaar geen camino/brommer te hebben gereden gewoon eentje in elkaar te zetten om dan aan te tour deel te nemen. Tis leuker als je met een echte daily kan meedoen hé.

Wie weet ooit nog eens... :)
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by jasper wauters »

dus voor de toer hogere hittegraad en meer olie gebruiken?
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by Sander »

Ja, ik en Jonathan gaan waarschijnlijk nog een pré-tour doen en eens testen met een hittegraad 7 of 8 en 4% olie gebruiken...

Wat vind je ervoor de rest van Jasper ? :)
Last edited by Sander on Mon 17 May 2010, 18:21, edited 1 time in total.
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: Camino toerrit : Weekend 17-18 juli

Post by jasper wauters »

sander wrote:Ja, ik en Jonathan gaan waarschijnlijk nog een pré-tour doen en eens testen met een hittegraad 7 of 8 en 4% olie gebruiken...

Wat vind je ervoor de rest van Jasper ? :)
ziet er goed uit :-D
en de route klinkt goed ook :-D
en zien er wijze kerels uit :lol:
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
Post Reply