Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Camino tour: Het verslag

Hier plaats je meetings en evenementen

Moderator: -Camino Crew-

User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Camino tour: Het verslag

Post by killingsnake »

Verslag toerrit:

Na de laatste check-up en na lange voorbereiding vertrokken we met z'n 4en zaterdag 17 juli op tourrit. Een spijtige lage opkomst, velen hadden interesse en gingen meegaan tot op de dag zelf. Niet dat we ons minder geamuseerd hebben, integendeel.

Leden van de rit:

Ik-Jonathan
Jasper Wauters -Donkerblauwe camino
Sander - Lichtblauwe camino
Astrid - Blauwe fox (normaal ging zij niet meegaan mits zij geen camino heeft maar met zo'n lage opkomst trok ik mij daar niks van aan)

Leden klaar voor de start:

Image

Eerst reden we naar Geraardsbergen, om zo door te rijden naar Oudenaarde. Daar hielden we onze eerste pauze, met als middagmaal een goed pak friet.

Toen reden we door richting Izegem. Een paar kilometer buiten Oudenaarde kwamen we langs de plek met de bunkers, een plek waar ik en sander met de pretour wat foto's hebben gemaakt. We moesten dus snel eens stoppen en wat foto's nemen :p.

Foto's:

Image
Image
Image

Filmpjes al rijden ietsje verder:

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]



Daarna snel doorrijden naar Izegem.. Een ongeluk is snel gebeurd zeggen ze. Gedurende onze rit reden we op een bepaald stuk op een verhoogt fietspad, met een goot van kasseien langs beide kanten, ietsje lager. Daarlangs liep de straat, maar dit asfalt had wel
een hoogteverschil van 5 cm op sommige plaatsen tussen de goot en het asfalt zelf.


foto:

Image
Image


Om snel te zijn wou ik niet het fietspad nemen (het was toch zone 50) maar schuinlings oversteken om het volgende kruispunt te anticperen. Mijn caminowieltje vooraan ging blijkbaar niet akkoord met de hoge borduur
en ik kwam lelijk ten val. Men groepsgenoten zeiden dat ik letterlijk overkop ging met camino en al. SChade aan de camino: Kapotte variokap, voetsteuntje schuin, blokklicht stuk, nog wat hier en daar maar vooral: een voorwiel zo krom als.. tja, gewoon heel krom.
Nadat ik was bekomen van de val (heb vandaag nog last van een ontstoken gewrichtvlies in mijn pols en enkel) herinnerden sander en ik onze ervaring van de vorige keer, wanneer wij mijn carburator reinigden kwamen tal van mensen ons vragen of we geen stukken moesten hebben.
Dus wat doe je in zo'n geval? Random gaan aanbellen en vragen of mensen geen stukken hebben :d. Al gauw hadden we een ander voorwiel met band op en al.

foto's oud wiel en wissel:

Helemaal kapot dus:
Image

Image

Image

Al en al viel het nog mee, van mensen kreeg ik een steunverband voor mijn pols (alhoewel mijn hand voor de rest onbruikbaar was) en mijn voet deed geen zeer als ik er niet op stapte, dus gewoon verder rijden..


Filmpje al rijden langs de leie:

[youtube][/youtube]


Toen zijn we doorgereden naar izegem, waar m'n ouders ons opwachten, die hadden hun ietwat in de rol van volgwagen geschikt aangezien we uiteindelijk geen volgwagen hadden en laadden we de velg in de koffer, en hadden we terug een goed terasje..

Na ons terrasje doorrijden richting middelkerke, normaal gezien gingen we nog wat omweg doen maar aangezien we veel tijd hadden verloren door het ongeluk en gebrek aan volgwagen sneden we dat stuk af. Hier hadden we geen problemen afgezien dat mijn carburator regelmatig wat verstopte, doorrijden was mogelijk maar camino sputterde als een gek, maar uiteindelijk bleek de carb niet het probleem, uitleg volgt later. Ook had sander een lekke band, maar aangezien we 15 kilometer van de zee verwijderd waren kozen we ervoor de band op te pompen en proberen door te rijden, de band bleek uiteindelijk een goede 5 km vol te blijven, waardoor we nog 2 keer bij mensen om een pomp moesten bedelen. op het moment best genant, nu wel leuk om eraan terug te denken. De mensen hielpen ons terug graag.

Foto's van onderweg, we waren er bijna, de zon stond laag, een perfecte plek voor foto's:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Daarna nog even doorrijden, we waren nog maar 5 kilometer van onze aankomst verwijderd.

Foto's aankomst en foto's op het strand/dijk:

Image

Image

Image

Image

Hierna hebben we nog een goede, smakelijke spaghetti gegeten en ons volgegooid met hot-dogs, en daarna een welverdiende nachtrust gehad.



De volgende dag:


Na 's morgends ontbeten te hebben maakte we onze camino's in orde, sander zijn band, en mijn carbu reinigen, en mijn uitlaat dichtlassen (was al rijden een stukje uit een oude las gekomen wat hels kabaal en prestatieverlies gaf).
Alles, in orde, we staan klaar om te vertrekken, na ons middageten.

foto:

Image

Willen we gaan rijden, begint m'n camino hels te sputteren en valt uit, elke keer weer opnieuw. Nogmaals carburator reinigen helpte weinig, nog steeds sputteren als een gek.
Na terug weeral een pak tijd te verliezen (normaal zou dit gewoon de volgwagen opgaan) wordt er beslist dat ik met m'n vriendin haar fox mag rijden, wat betekende dat het voor haar gedaan was, ze reed wel graag mee ook al zei ze van niet, en ik ben haar nog steeds
dankbaar voor dat zij dat deed voor mij. Ze moest dan ook de hele dag nog met m'n ouders overal naartoe..



Verder is er niets speciaals gebeurd. We reden snel door langs de kust naar de haan. We pauzeerden regelmatig om de brommers wat rust te geven met de warme temperaturen (32°) die dag maar dit viel al bij al goed mee.
Foto's:

Image
Image


Op een bepaald moment had sander een carburatie probleem, alle symptomen waren er, maar aangezien we geen amateurs zijn was dit snel gefixt. Terwijl sander aan z'n camino werkte profiteerden Jasper en ik om wat foto's te maken:


foto's:

Thiz iz howz we workz bitchez:
Image


Image


Hmm, is het hier links of rechtsaf?
Image

Image

Image


filmpje waarin sander zeer blij is dat z'n camino het terug doet:




Daarna reden we in 1 stuk, met een pauze tussen in naar huis. Ondertussen zat de 'coming home' sfeer er goed in en zaten we nog wat te zeveren onder de baan:

Dikke wheelie:
Image

Dikke offroad:
Image


Waarbij tot slot Jasper onze goede afloop zegende:
Image



Commentaar is altijd welkom.
Groeten,
Jonathan


Wat was er nu met mijn camino? Al rijden kwam ik tot de theorie dat mijn camino sputterde omdat mijn bobijn niet goed vastzat. Mijn bobijn hing maar via 1 schroef vast wegens de aanpassing voor het elektrisch startend blok, de miserie is pas goed begonnen na de val. Wegens tijdgebrek en haast heb ik niet naar de bobijn gekeken, en dan uiteindelijk met de fox doorgereden. Vandaag ging ik de camino gaan halen en jawel, de bobijn hing er nog maar de helft aan.. Vastdraaien en camino werkte perfect.. Nouja, volgende keer beter?


Edit: ik zie dat sommige filpmjes niet werken, morgen wordt dit in orde gezet.
Trasforma il meglio in 'massimo'
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: Wed 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: Camino tour: Het verslag

Post by d-HuNtEd_1 »

ik zie dat jullie je goed geamuzeerd hebben en veel plezier hebben gemaakt.
zoals ik al eerder had gezegd tegen sommigen, ik vind het zeer spijtig dat ik er niet bij kon zijn.
ik hoop gewoon op een volgende keer ?
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: Camino tour: Het verslag

Post by clio-tuning »

Nou, dat zag er gewoon lekker uit! 8)

Goed verslag! :thumbsup:
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Camino tour: Het verslag

Post by Sander »

Mooi verslagje, leuk om eens terug te lezen :d

Als er ooit nog een volgende toer komt hoop ik toch op een betere opkomst... :)
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: Camino tour: Het verslag

Post by jasper wauters »

de laatste foto's zijn moeilijk om te laden :oops:
Maar jullie hebben je geamuseerd zie ik :lol:
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: Wed 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: Camino tour: Het verslag

Post by d-HuNtEd_1 »

yup dat hebben jullie zeker ;)

@Sander als jullie dit alle drie nog zien zitten ben ik wel bereid om door te gaan met de wintertourrit ? :)
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: Camino tour: Het verslag

Post by oldie »

d-HuNtEd_1 wrote: ben ik wel bereid om door te gaan met de wintertourrit ? :)

Denk da ge vaneir met 3 zult zen in de winter :tetten:

Tzag er graaaf uit ulle tourke prima verslag.
Tis mischien ni schoon maa khad u wel geire diene post zien pakken tmoet de moeite geweest zen. :d :rofl:
tleven kan soms zo mooi zijn
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Camino tour: Het verslag

Post by killingsnake »

Blijkbaar hele salto gemaakt :-D.

Mja schade valt al bij al wel mee.. Juist dat ik nog steeds niet normaal kan stappen en m'n linkerpols niet zwaar kan belasten.. :(
Trasforma il meglio in 'massimo'
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: Camino tour: Het verslag

Post by oldie »

killingsnake wrote:Blijkbaar hele salto gemaakt :-D.

Mja schade valt al bij al wel mee.. Juist dat ik nog steeds niet normaal kan stappen en m'n linkerpols niet zwaar kan belasten.. :(
Da zen de risico's van tvak hé binnen een weekske zedde der vanaf en kunde terug een bekke nalachen :wink:
Een geluk dat het niet ernstiger was want met zo ne post te pakken kunde lelijk vallen mijn neef kan het niet meer na navertellen(nekwervelbreuk) in een soortgelijk accident in den bocht aan de gb van ninove (met een Yam R6 )
tleven kan soms zo mooi zijn
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Camino tour: Het verslag

Post by Sander »

d-HuNtEd_1 wrote: @Sander als jullie dit alle drie nog zien zitten ben ik wel bereid om door te gaan met de wintertourrit ? :)
Wintertoerrit zie ik niet echt zitten, een toer in zomer/lente ofzo wel :wink:
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Camino tour: Het verslag

Post by killingsnake »

Sander wrote:
d-HuNtEd_1 wrote: @Sander als jullie dit alle drie nog zien zitten ben ik wel bereid om door te gaan met de wintertourrit ? :)
Wintertoerrit zie ik niet echt zitten, een toer in zomer/lente ofzo wel :wink:
Wij hebben toch koud gehad die avond dat we vast zaten bij de pretour :?
Trasforma il meglio in 'massimo'
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: Wed 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: Camino tour: Het verslag

Post by d-HuNtEd_1 »

killingsnake wrote:
Sander wrote:
d-HuNtEd_1 wrote: @Sander als jullie dit alle drie nog zien zitten ben ik wel bereid om door te gaan met de wintertourrit ? :)
Wintertoerrit zie ik niet echt zitten, een toer in zomer/lente ofzo wel :wink:
Wij hebben toch koud gehad die avond dat we vast zaten bij de pretour :?
dan verleggen we de tour naar de lente of volgende zomer ?
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Camino tour: Het verslag

Post by Sander »

Dat lijkt me een beter idee d hunted, gewoon zomer 2011 8)
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: Camino tour: Het verslag

Post by jasper wauters »

i love you d_hunted :p
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
$waanské
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1284
Joined: Fri 27 Jun 2008, 14:38
Location: beirs

Re: Camino tour: Het verslag

Post by $waanské »

jasper wauters wrote:i love you d_hunted :p
:roll: :roll: :shock: :shock:

goei gedacht dave , zal de mijne dan ok is in orde zette :twisted:
Post Reply