Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Carburator reinigen - extra

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Carburator reinigen - extra

Post by Sander »

DuJokke wrote:Perfect :)

Dus dat gat heeft geen andr doel? da's speciaal om uw carb te kunnen kuisen zonder hem te moeten demonteren, zodat de lucht wegkan?

Thanks! 8)
Dat gat zorgt voor de by-pass voor aanvoer lucht of benzine tijdens rolantie (ben ik niet zeker van), dus als dat verstopt is dan blijft hij niet draaien, de experten hiervan kunnen je hierop een duidelijk antwoord geven ! :P
User avatar
Benneth
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 103
Joined: Mon 06 Dec 2010, 13:06
Location: Gent Oost Vlaanderen

Re: Carburator reinigen - extra

Post by Benneth »

Hoi

Daarnet deze extra stappen eens gedaan en hij reed terug goed. Na 3km rijden viel hij terug stil bij de lichten. En op de moment dat hij bijna stilviel en ik wou gas geven snoerde ik hem precies dicht. Weer zoals vroeger dus. Zou dit het teken zijn dat ik mijn carbu eruit moet halen en reinigen?

Grts
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Carburator reinigen - extra

Post by Sander »

Is uw benzinetank proper ? Heb je een goede extra benzinefilter ?

Moeilijk te zeggen, maar carbu reinigen is stap 1.
User avatar
Benneth
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 103
Joined: Mon 06 Dec 2010, 13:06
Location: Gent Oost Vlaanderen

Re: Carburator reinigen - extra

Post by Benneth »

Hoi

Ik zit met een volledig originele opzet. Dus gewoon dat filtertje onder m'n benzinnekraantje. Nog nooit afgehaald en/of uitgekuist, zou eigenlijk niet weten hoe ik het er af krijg zonder te breken want heb geen liggen.

Grts
User avatar
Benneth
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 103
Joined: Mon 06 Dec 2010, 13:06
Location: Gent Oost Vlaanderen

Re: Carburator reinigen - extra

Post by Benneth »

Hoi

op een van je foto's sander, zie ik dat het stukje waar je benzinedarm op je carbu komt er af gehaald hebt. Ik begin te denken dat mijn lek van daar komt maar snap niet hoe je het er af krijgt, want dat zit precies wel muurvast bij mij.

grt benneth
Fusioncaraudio
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 174
Joined: Sat 22 Nov 2008, 16:16
Location: iddergem

Re: Carburator reinigen - extra

Post by Fusioncaraudio »

Hallo beste C-T tuners

had even een vraagje, op de foto zien we het darmpje van de carbu dat naar het kraantje loop maar het andere darmpje op de carbu waarvoor dient dat?

Grtz Jens
Een honda camino is net zoals een vrouw, wanneer je er op zit wil je er niet meer af!
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Carburator reinigen - extra

Post by Sander »

Iedereen vraagt daar naar :d

Is gewoon een overloop, ik had zo een darmpje liggen en heb het erop gezet. Bij de meeste ontbreekt het darmpje wat niet erg is, denk ik :wink:
Fusioncaraudio
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 174
Joined: Sat 22 Nov 2008, 16:16
Location: iddergem

Re: Carburator reinigen - extra

Post by Fusioncaraudio »

Thx to Sander en Marc (Camino expert) voor de uitleg, heb het geprobeerd op deze manier want had ook problemen bij het afstellen van de carbu, hij viel steeds stil, luchtschroefvijs staat nu op 3 a 3,5 toeren, voor de carbu gekuisd was stond deze op 6 echte toeren dus zat er wel degelijk vuil in, zoals Marc zei luchtschroef uitdraaien en door beide gaten met het pistool blazen, echt bedankt!

mvg Jens
Een honda camino is net zoals een vrouw, wanneer je er op zit wil je er niet meer af!
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Carburator reinigen - extra

Post by Sander »

:) :thumbsup:
User avatar
Thrill Me
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 27
Joined: Tue 21 Apr 2009, 21:26

Re: Carburator reinigen - extra

Post by Thrill Me »

Ook even gedaan aangezien ik hem maar 1x per maand laat draaien. Sloeg wel sneller aan maar toch nog veel lopen voor hij in gang is en wanneer dit eenmaal het geval is kan ik de gashendel maar 1/2 opendraaien of de motor valt dood.. Wat zou dit kunnen zijn?
User avatar
dolfke4333
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2841
Joined: Mon 20 Dec 2004, 17:57
Location: oelegem
Contact:

Re: Carburator reinigen - extra

Post by dolfke4333 »

vergeet ook nooit het buisje onder je sproeier eruit te halen was bij mij ook het probleem starte met choke op ma viel stil zonder choke krijg je het er niet uit neem een parkervijs en zo krijg je het er wel uit
depuydtthomas
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 19
Joined: Thu 26 Jan 2012, 16:39
Location: de pinte

Re: Carburator reinigen - extra

Post by depuydtthomas »

Hallo,

Sedert een tijdje valt mijn camino stil als ik stil sta (of bijna stil sta). Dit is heel rot want nu moet ik altijd gas geven terwijl ik rem en stil sta. Ik heb hem nu al twee keer uitgeblazen zoals hier staat uitgelegd en carburator is ook volledig gekuist, maar nu is het alleen erger. Iemand raad?
User avatar
wil
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 648
Joined: Sun 15 Jan 2006, 16:26
Location: kortenberg

Re: Carburator reinigen - extra

Post by wil »

met geen parkervijs dat gaat ni
met een nieuwe houtvijs van 3mm dik licht indraaien en dan de kop van de vijs in de bankvijs vast zetten en dan aan de carbu trekken
:wink:
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Carburator reinigen - extra

Post by Sander »

depuydtthomas wrote:Hallo,

Sedert een tijdje valt mijn camino stil als ik stil sta (of bijna stil sta). Dit is heel rot want nu moet ik altijd gas geven terwijl ik rem en stil sta. Ik heb hem nu al twee keer uitgeblazen zoals hier staat uitgelegd en carburator is ook volledig gekuist, maar nu is het alleen erger. Iemand raad?
Is je tank proper? Heb je een benzinefilter? Probleem ligt nog steeds bij carbu denk ik, nog eens goed reinigen :wink:
depuydtthomas
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 19
Joined: Thu 26 Jan 2012, 16:39
Location: de pinte

Re: Carburator reinigen - extra

Post by depuydtthomas »

Nee, ik heb er nog geen, maandag er om. Ok zal ik nog eens volledig uitspuiten dan.
Bedankt
Post Reply