Page 2 of 6

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Wed 06 Oct 2010, 07:33
by Nelder
Goeie uitleg!
Maar zou je eens een voorbeeldje kunnen geven wanneer die vijs gebruikt wordt?

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Thu 07 Oct 2010, 10:19
by oldie
indraaien = sneller
uitdraaien = trager
:shock: :shock: :shock: :shock:

goed lezen desnoods 5 x
killingsnake wrote:Rolentivijs = stationair schroef.

Als je motor op stationair draait gebeurt dit niet 'magischerwijze', de carburator staat zo afgeregeld als de kabel niet opgespannen staat (wat gebeurd als je gasgeeft) de gasklep nog een klein beetje laat openstaan. Hierdoor blijft je motor draaien. De stationairschroef drukt tegen de gasschuif, of zoals bij camino, tegen een hevel die in verbinding staat met de gasklep. Hoe meer je de schroef indraait, hoe groter het spleetje wordt en hoe harder de motor gaat draaien, ookal geef jij geen gas met de gashendel. Als je de schroef uitdraait dan staat de gasklep minder open, gaat de motor minder hard draaien. als je ze volledig uitdraait zal je motor (normaal) uitvallen. (zoniet, staat de kabel ofwel te strak aangespannen ofwel trek je ergens valse lucht)

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Thu 07 Oct 2010, 18:41
by killingsnake
Vijs wordt voor niet veel anders gebruikt dan het toerental te regelen wanneer er geen gas gegeven wordt. Niet te veel zodat je koppeling grijpt/slijpt en dat je altijd licht wordt aangeduwd, ook niet te weinig zodat de motor stilvalt. regelen doe je bij warme motor.

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Thu 07 Oct 2010, 19:08
by Lucifer
hoe kan je nu best je carbu kuisen zonder compresseur?
met de mond doorblazen?

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Thu 07 Oct 2010, 19:35
by Nelder
killingsnake wrote:Vijs wordt voor niet veel anders gebruikt dan het toerental te regelen wanneer er geen gas gegeven wordt. Niet te veel zodat je koppeling grijpt/slijpt en dat je altijd licht wordt aangeduwd, ook niet te weinig zodat de motor stilvalt. regelen doe je bij warme motor.
da was wa ik nu wou weten. merci, aan de anderen ook hoor :P

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Thu 07 Oct 2010, 20:06
by clio-tuning
Lucifer wrote:hoe kan je nu best je carbu kuisen zonder compresseur?
met de mond doorblazen?
Nogal ongezond hé...
Desnoods een fietspomp/autopomp gebruiken...

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Thu 07 Oct 2010, 20:17
by jasper wauters
bah, als je daar al vies van bent :p
op de camino hebben we snake zijn carbu zo duizend keer met de mond gedaan :)

nog een keer om snakie te treisteren: jaja, het was bijne altijd jou carbu dat verstopt zat :lol:

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Sun 10 Oct 2010, 11:11
by jasper wauters
alleen er voor zorgen dat je niet juist gegeten hebt, anders blaas je je carbu vol met kruimels :p

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Sun 10 Oct 2010, 13:47
by killingsnake
1000 keer.... ochgottekes 2 keer zulle :? :d
En ik die er niet kon aan werken door m'n poot... Blazen bitches :d

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Mon 11 Oct 2010, 08:58
by oldie
killingsnake wrote:1000 keer.... ochgottekes 2 keer zulle :? :d
En ik die er niet kon aan werken door m'n poot... Blazen bitches :d
Hahahaha

Ah ge nu al vies zijt van naft moette nekee mazout proberen te zuigen lekkeeerrrrrr :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol:

Ps.: menne gele custom heeft een raar carbu probleemeke

Als ik em in gang zet pakt em direkt ge geeft gas en wilt verzuipen als ge 20meter gereden hebt zen de verzuipverschijnselen verleden tijd tot de volgende koude start

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Mon 11 Oct 2010, 11:20
by jasper wauters
zeker dat hij in plaats van verzuipt, niet te weinig naft heeft.
Is toch logisch dat je niet direct gasreactie hebt als ie koud staat?
Als ik hem net start, kan ik ook niet in hoge toeren gaan, maar na 10 sec is dat voorbij.
Probeer eens te starten met shoke :)
Ik start altijd zonder omdak te lui ben om hem aan te zetten :p

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Mon 11 Oct 2010, 12:36
by oldie
jasper wauters wrote:zeker dat hij in plaats van verzuipt, niet te weinig naft heeft.
Is toch logisch dat je niet direct gasreactie hebt als ie koud staat?
Als ik hem net start, kan ik ook niet in hoge toeren gaan, maar na 10 sec is dat voorbij.
Probeer eens te starten met shoke :)
Ik start altijd zonder omdak te lui ben om hem aan te zetten :p

Nee ik heb het niet goed uitgelegd dier nog eens beter :

Ik start met choke op ze start perfect en blijft zeer mooi draaien als je dan aan je gashendel komt wil ie stilvallen met precies een geluid van te verzuipen een lage beuh klank
ze vertrekt als je dan zelfs na 20 meter terug stopt en gas geeft doet ie normaal tot wanneer de motor terug volledig koud gestart word

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Mon 11 Oct 2010, 22:17
by killingsnake
mjammie :lol:

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Fri 22 Oct 2010, 21:18
by Kakkernest
Waarom zit dat darmpje er niet op bij mij?
Er hangt een darmpke onder mijn camino te bengelen, dus ik dacht: dat moet erop.
Blijkbaar niet want dan valt motor uit na enkele seconden.

Re: Carburator reinigen - extra

Posted: Sat 23 Oct 2010, 12:09
by Sander
Welk darmpje, zou je het even kunnen aanduiden via paint ofzo ?