Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

camino-sprinter clio-tuning

Enkel voor filmpjes betreffende Honda Camino PA50 (uploaden via youtube, etc ...)

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

camino-sprinter clio-tuning

Post by Nicogsi »




Zo mensen geniet ervan, bangelijk masjientje, maar helaas in onderdelen verkocht.




@clio bedankt dat ik het filmpje online mocht zetten 8)

tweede filmpje!!

Last edited by Nicogsi on Sun 07 Nov 2010, 12:55, edited 1 time in total.
Accellerati Incredibus
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by metsinsons »

normaal gaat het filmpje toch verder? dattem nekeer sprint?
stond op youtube maar nu nemeer.. :?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by Nicogsi »

hehe da moet ik nog uploaden, maar dat is toch iemand anders geweest hoor, dees zijn nooit getoonde beelden :lol:
Accellerati Incredibus
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by metsinsons »

toch heb ik hier al een filmpje van gezien :) load het maar rappekes up :lol:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
User avatar
Oli
Verbannen
Verbannen
Posts: 1617
Joined: Sun 28 Mar 2010, 18:10
Location: Lembeek

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by Oli »

Het vervolg wil ik ook wel zien zulle :tetten:
"une jeunesse sans camino c'est une jeunesse raté".
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by Nicogsi »



tweede filmpje!!
Accellerati Incredibus
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by metsinsons »

sweet:) ma het ging toch nog verder?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by oldie »

idd ma slechte kwaliteit door de zon



en ge zie tem ni echt rijden spijtig :| :|
tleven kan soms zo mooi zijn
jan L
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 337
Joined: Fri 22 Feb 2008, 21:48

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by jan L »

Ik had er eigenlijk meer van verwacht. Ben ik de enige?
Niet om te stoefen ofzo maar ik heb overlaatst een a klasse cilinder bijgewerkt en deze trok in combinatie met een proma uitlaat beter op.(de visplatines en vario waren van deze camino zelfs versleten)
Hij klinkt eerlijk gezegd nogal slecht afgesteld.
Ik wil hiermee het project niet afkraken, maar ik had me iets anders voorgesteld van een sprint.
mvg jan
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by mhrfreak »

neen ik dacht ook dat er wa meer achter zat ,maar inderdaad die camino met a klasse cilinder waar hij het over heeft gaat
zelfs soms zonder aan het stuur te trekken met zijn voorste wiel van de grond (en is met een laag stuur!)
maar wel mooi in elkaar gestoken krijg je na het zien van de filmpjes niet terug goesting om weer zo een te bouwen :-D ?
buitels
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 2
Joined: Wed 29 Sep 2010, 23:50
Location: in de kelder

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by buitels »

beste
(sprinter) :roll: :?:
da geld is allemaal weg gesmeten, want da gaat geen gat vooruit.
als ge uw hpi verranderd in uw origeneel ontsteking gaat ge een harder trekken ze.
als je al zo slim bent om een ander cillinderkop op een andere cillinder testeken (dan hebt ge er al heel veel verstand van)
want die verbrandingsruimte past al helemaal nie bij die cillinder

allee veel klus plezier :-D

en smeiten met dat geld 8)
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by clio-tuning »

jan L wrote:Ik had er eigenlijk meer van verwacht. Ben ik de enige?
Niet om te stoefen ofzo maar ik heb overlaatst een a klasse cilinder bijgewerkt en deze trok in combinatie met een proma uitlaat beter op.(de visplatines en vario waren van deze camino zelfs versleten)
Hij klinkt eerlijk gezegd nogal slecht afgesteld.
Ik wil hiermee het project niet afkraken, maar ik had me iets anders voorgesteld van een sprint.
mvg jan
Awel, ik had er zelf ook meer van verwacht en ik was eigenlijk diep teleurgesteld van het afstelwerk van Scootermania!
Mits goede afstelling en/of kleinere carburator, zou er volgens mij +10pk uitgehaald zijn. Maarja... brommer moest rap rap rap afgesteld worden voor de scootermeeting in Lint.
De plannen waren daarna om er een MHR Big Bore op te zetten (dus ongeveer zoals Duf). Mijn cartertje en andere spullen lagen al bij JS-Tuning zodat hij alles voor mij kon prepareren. Uiteindelijk heb ik toch afgehaakt zodat ik dat geld in een andere hobby kon steken.
mhrfreak wrote:neen ik dacht ook dat er wa meer achter zat ,maar inderdaad die camino met a klasse cilinder waar hij het over heeft gaat
zelfs soms zonder aan het stuur te trekken met zijn voorste wiel van de grond (en is met een laag stuur!)
maar wel mooi in elkaar gestoken krijg je na het zien van de filmpjes niet terug goesting om weer zo een te bouwen :-D ?
Als ik de filmpjes terugzie, vind ik het wel een beetje spijtig dat hij verkocht is. Misschien had ik hem beter bijgehouden, maar wel geen extra kosten meer aan gedaan. Ik vond hem knap gemaakt qua uiterlijk, motorisch liet het wat de wensen over zoals hierboven beschreven. :)
Optisch zal je niet gemakkelijk een 2de tegenkomen zoals de mijne denk ik? :)
buitels wrote:beste
(sprinter) :roll: :?:
da geld is allemaal weg gesmeten, want da gaat geen gat vooruit.
als ge uw hpi verranderd in uw origeneel ontsteking gaat ge een harder trekken ze.
als je al zo slim bent om een ander cillinderkop op een andere cillinder testeken (dan hebt ge er al heel veel verstand van)
want die verbrandingsruimte past al helemaal nie bij die cillinder

allee veel klus plezier :-D

en smeiten met dat geld 8)
In een ander topic heb ik uw 1ste reactie al moeten verwijderen omdat het helemaal nergens op slaagt. Maar deze reactie slaat eigenlijk ook nergens op...
Het was mijn geld, dus jij hoeft daar niet over te beslissen of dat weggegooid is of niet.
Aan uw uitleg over de ontsteking en de cilinderkop te zien, is het duidelijk genoeg dat je er helemaal niets vanaf weet. :lol:
Een binnenrotor ontsteking heeft een veel lichtere massa, dus een veel betere gasreactie. Bij 100/150m sprint haal je juist voordeel aan een lichte rotor (ten opzichte van een originele mechanische (!!!) camino ontsteking. Trouwens, ik zou de camino ontsteking wel eens 10.000rpm willen zien draaien.
De athena heeft een boring van 47.6mm, een originele camino cilinderkop heeft een boring van 40mm en een bougie die excentrisch staat (wat nadelig is!).
Logisch dat bij een 47.6mm een 47.6mm cilinderkop past, die is dus ook gemonteerd op mijn camino! De cilinderkop is ook bewerkt door JS-Tuning.

Maarja, iedereen weet denk ik wel dat uw reactie vrij loos was en nergens op slaat, daarvoor hoefde ik mij zelfs niet te verdedigen. :thumbsup:
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by Nicogsi »

Goe gesproken Clio, kenners weten waarom :wink:
Accellerati Incredibus
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: Wed 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by d-HuNtEd_1 »

right on clio :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot:
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: camino-sprinter clio-tuning

Post by metsinsons »

buitels wrote:beste
(sprinter) :roll: :?:
da geld is allemaal weg gesmeten, want da gaat geen gat vooruit.
als ge uw hpi verranderd in uw origeneel ontsteking gaat ge een harder trekken ze.
als je al zo slim bent om een ander cillinderkop op een andere cillinder testeken (dan hebt ge er al heel veel verstand van)
want die verbrandingsruimte past al helemaal nie bij die cillinder

allee veel klus plezier :-D

en smeiten met dat geld 8)
Gast, hoe oud zedde gij?
Ge kunt ge een beetje beleeft zijn hé!
Ik denk dat clio der wel wa meer verstand van heeft dan zonen boerelul gelijk gij..

@clio, hij trekt van het begin idd niet zo goed.
Zeker als je een afgedraaide as hebt en aangepaste vario.
maar daarachter trekt hij wel zeer goed door. Heb jij je achterpoulie toegeknepen?
Want dit scheelt wel zeer veel.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
Post Reply