Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

ontsteking? gaat met pauze's

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

ontsteking? gaat met pauze's

Post by MrFasterke »

hey, mijn camino gaat sinds enkele dagen zeer moeilijk in gang, en als hij gaat moet g vol gas geven anders valt hij stil, bij vol gas gaat hij zo: vroeeeeeeeeeeem bwaaaaaaaaup vroeeeeeeeeeeeeeeeeeem bwaaaaaaauwp vroeeeeeem bwaaauwp.. enzo verder. precies of de ontsteking valt elke 4sec uit als hij zo bwaaauwp gaat valt hij bijna stil, daarna gaat hij weer in toeren, zo heel de tijd. ik hab al carb gekuisd, platinne gezet op 45-40-35-30-25-20, int begin stond hij op 45 en ging hij goed, nu nog maar op 20 en gaat hij zoals ik net omschreven heb, als ik hem hoger zet gaat hij gewoon niet. platinne zien er nog goed uit, andere bougie ook getest met zelfde resultaat.
en kan je fotos toevoegen vie gsm? dan kan ik is reageren in mijn andere topic. mvg Toml
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4027
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: ontsteking? gaat met pauze's

Post by camino_expert »

test is een andere org bobijn tec van camino
kan zijn dat u weerstand defect is van u bobijn
dan als ze dan nog starten doen ze raar
succes :wink:
honda camino forever
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: ontsteking? gaat met pauze's

Post by ben999 »

Kijk misschien eerst eens na of je bobijn nog wel goed vasthangt. Als hij los getrilt is dan heb je net hetzelfde voor als je beschrijft... Had een tijdje terug net hetzelfde probleem.
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: ontsteking? gaat met pauze's

Post by MrFasterke »

ben999 wrote:Kijk misschien eerst eens na of je bobijn nog wel goed vasthangt. Als hij los getrilt is dan heb je net hetzelfde voor als je beschrijft... Had een tijdje terug net hetzelfde probleem.
Bobijn hangt nog goed vast.. Geen roest ofzo langs de bouten. Kan je een bobijn van een auto (toyota starlet '87 met contactpunten) gebruiken om te testen? Heb nu namelijk geen andere. En van een scooter met elek ontsteking, die bobijn daarvan gaat wss niet werken? Mvg Tom
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: ontsteking? gaat met pauze's

Post by MrFasterke »

het probleem blijft, wat heb ik al gedaan/getest? condensaotor, bobijn geprobeerd van een vespa, carb gekuisd, cilinder eraf gehaald, dit en zuiger ziet er goed uit, membraam goed, spuitstuk goed, andere bougiedop en kabel. geen valse lucht. waaraan kan dit nog liggen?
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: ontsteking? gaat met pauze's

Post by killingsnake »

Al eens andere bougie geprobeerd? Ik lees nergens dat je dat al eens geprobeerd hebt terwijl dat een van de eerste dingen is dat je moet proberen als je sukkelt met uw ontsteking..
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1293
Joined: Tue 31 Jan 2012, 11:06
Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)

Re: ontsteking? gaat met pauze's

Post by YaMaGa »

al eens naar je platinekes ook gekeken?
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not :D
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: ontsteking? gaat met pauze's

Post by ben999 »

MrFasterke wrote:
ben999 wrote:Kijk misschien eerst eens na of je bobijn nog wel goed vasthangt. Als hij los getrilt is dan heb je net hetzelfde voor als je beschrijft... Had een tijdje terug net hetzelfde probleem.
Bobijn hangt nog goed vast.. Geen roest ofzo langs de bouten. Kan je een bobijn van een auto (toyota starlet '87 met contactpunten) gebruiken om te testen? Heb nu namelijk geen andere. En van een scooter met elek ontsteking, die bobijn daarvan gaat wss niet werken? Mvg Tom
Bobijn van elektronische ontsteking kan inderdaad niet.De weerstandswaarde van een elektronische ontsteking heeft een lagere primaire weerstand. De contactpunten zouden dan inbranden door een te hoge stroom die erdoor vloeit. Omgekeerd kan wel prima.
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: ontsteking? gaat met pauze's

Post by Nicogsi »

een nieuwe bougiekop,
echt ik heb het voor gehad, alles veranderd tot uit eindelijk die
veranderd en toen ging ie weer 8)
Accellerati Incredibus
User avatar
Remko
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 763
Joined: Fri 17 Oct 2008, 17:22
Location: Eindhoven

Re: ontsteking? gaat met pauze's

Post by Remko »

kot er wel benzine? Lijkt alsof ie steeds het vlotter niveau bijvult en leeg drinkt.
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: ontsteking? gaat met pauze's

Post by MrFasterke »

hey, mijn camino ging toen opeens terug normaal tot eergisteren.
Weer hetzelfde als toen, als je de bougie tegen de cilinder houd en je kickt een 5tal keer vonkt hij goed, daarna een tijdje niet meer, daarna terug wel.
Ik heb al een andere bobijn bougiekabel en bougiedop en de bougie uit mijn auto heb ik ook al tege de cilinder gehouden (maar helpt niet), contactpunten zijn zo goed als nieuw, kan dit miss liggen aan de onstekingstijdstip ofzo?
Als hij even start en je geeft vol gas, bij hoge toeren mkt hij een een prrrrrrrrrrrr geluid, net hetzelfde geluid wnr je choke op staat(mr die staat af) (dit geluid heeft hij bij koude en warme motor al enkele weken.)
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: ontsteking? gaat met pauze's

Post by den Ives »

Als ik van u was ging ik gewoon een andere bougie halen, het is niet omdat ze nog vonkt ze dit altijd doe ze kan ook versleten zijn :)
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: ontsteking? gaat met pauze's

Post by MrFasterke »

den Ives wrote:Als ik van u was ging ik gewoon een andere bougie halen, het is niet omdat ze nog vonkt ze dit altijd doe ze kan ook versleten zijn :)
Kheb de bougie uit mijn auto geprobeerd, en die zijn nog goed, dus daaraan kan het niet liggen
Post Reply