Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

camino circuit project

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Locked
MM-sprinter
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Sun 27 Sep 2009, 13:27
Location: Maasmechelen

camino circuit project

Post by MM-sprinter »

Beste camino liefhebbers!

Om de 2 jaar is er een 6 uurs race voor brommers op het circuit van Vaals (Nederland).

In november 2013 is er dus een 6 uurs race, voor brommers alleen (geen wallaroo's, alleen echte brommers!)

Nu wou ik dit jaar graag meedoen met een camino liefst.. aangezien er bijna alleen peugeot 103's mee rijden..

Maar het nadeel is dat de cilinderinhoud max 50cc mag zijn..

Nu was mijn vraag zijn er nog nieuwe "snelle" 50cc's verkrijgbaar voor camino?

Het is en blijft natuurlijk voor het plezier..

Ben al in het bezit van een camino (vario) en een proma circuit uitlaat

Heb jullie wat tips?

Martijn
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: camino circuit project

Post by mhrfreak »

hallo

niet persoonlijk bedoelt maar aan wat je vraagt lijd ik al af dat je niet veel technische ervaring hebt om hier aan deel te nemen wat je niet mag tegenhouden om het te doen uiteraard!

weet niet of het meer een amateurrace is of al het iets betere werk want anders:
(heb zo een aantal racers(geen camino) wel mbk 51 enz.
en heb zelf een 50cc van camino omgebouwt voor mijn camino.(in progress)
om met een camino met 50cc mee te kunnen met wat deftige racers die er bij zijn moet je gaan denken aan minimum
11 pk -13pk MINIMUM (om top 5 te rijden minimum 16-17) dus dan ga je heel veel werk er aan hebben voor je zover geraakt.(natuurlijk hangt het ook erg van de rijder af dat wijst voor zich)

anders ga je niet meekunnen ,kan je nu al zeggen om dit uit een 50cc camino te halen moet je heel de cilinder aanpassen(zelf maken of scootercilinder gebruiken(denk aan mhr50,metrakit pro race,bidalot,... ook tuned allemaal uiteraard)

ook carters,krukkas,vertanding,frame,koppeling,vario,inlaattraject,carb(waarschijnlik limiet op tot 21 mm),opmaat uitlaat,opmaat kop,kuip,goede banden(heidenau enz.) + regenset en noem maar op gaan maken anders kan je nooit mee in de 6 uurs+ voor je zover bent en je weet zeker dat hij het uithoud heb je al heel wat maal je blok open en toe gehad + dingen vervangen en of kapot gereden tijdens de testen,ook veel reserve onderdelen zijn niet slecht uiteraard.
niets om aan te beginnen zonder voldoende ervaring/hulp dus + weet niet wat je budget is maar je moet toch minimum 5000euro rekenen(minimum) om het rond te krijgen(zonder inschrijving,naft,kleding...,vermits je heel wat moet testen,vervangen voor je hem klaar hebt.

als je alles zelf kan doen uiteraard dan komt het goedkoper uit(als alles meevalt)

zo een peugeot of mbk51 word meer gebruikt omdat ze makkelijker sneller te maken zijn(maar komen uiteraard ook aangepaste cilinders,krukkas,uitlaten en koppen met aan te pas enz. om mee te kunnen :wink:
succes
MM-sprinter
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Sun 27 Sep 2009, 13:27
Location: Maasmechelen

Re: camino circuit project

Post by MM-sprinter »

dankje alvast voor de reactie.. en ik begrijp je zeker en vast wel!

ik wil ook niet negatief doen, maar ik weet zeker al wel wat, ik werk al aan scooters en brommers sinds men 12de, heb ook al andere projecten gehad ..heb ook wel wat circuit ervaring, met scooters dan.

met mijn vraag bedoelde ik meer of jullie een degelijke cilinder wisten die nu nog verkrijgbaar is voor camino..

maar je hebt die vraag eig al beantwoord, bedankt!

De poorten van de meeste camino cilinders zijn echt niet te vergelijken met die van scooters..zelfs niet de mhr..



en het is echt voor het plezier, ga geen carter beginnen te frezen of hpi ontsteking,andere vertanding, berekende uitlaat of andere inlaat..
het is gewoon voor de fun, en voor die ene race, zou het zonde zijn om er teveel geld in te pompen..


Begrijp me niet verkeerd, zeker bedankt voor te reageren!
Ik hou gewoon ontzettend veel van camino's, ben niet super veel op dit forum, maar het is echt geweldig dat er een camino forum bestaat!


groetjes

MAG DICHT!

Bedankt!
Locked