als je een perfecte smering wil creeeren,moet alles in juiste verhouding zijn...nie goed,nee nee perfect!!!om een vast loper te voorkomen!!
hoe minder olie hoe meer benzine je verbrand...meer ontplofing
het is de benzine die de motor afkoelt,en tegelijkertijd ook zorgt voor verbranding...
olie zorgt voor de smering(voor alle duidelijkheid olie koelt de motor niet)...
is er teveel olie aanwezig dan gaat er te veel naar de uitlaat(roet)(verstopping)en ook gaat alles beginnen plekken,omwille dat olie een siroop achtige vloeistof is...
alles gaat plekken en dus ook heter worden...teveel is niet goed,en te weinig evenmin...
het zwart kleurige poeder achtige wat op de zuiger kleeft is verbrande olie,
nu kan je al denken dat hoe meer olie hoe zwarter de zuiger...
kleven wil zeggen teveel olie en te veel en word meestal een vast loper (kleverige sigmentjes)
als je met 2% rijd dan is dat beter als 4 of 5%,teveel is kleven ,en kleven is vast loper!!!
olie is heel belangrijk,je doet best niet zomaar wat olie bij de benzine,kijk naar de kleur van de bogie,als deze matig bruin kleurt is het oke...
succes!!!!
