Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
rtb camino crosser
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
rtb camino crosser
Beste
Bij deze stel ik mezelf voor;
Ik ben 25 jaar en werk in een garage, in weekends werk ik voor een race team of rij ik zelf auto cross.
Mijn interesse is camino's is een jaar of 10 weg geweest, maar sinds er hier in oost-vlaanderen een moped cross wordt georganiseerd heb ik de camino's weer boven gehaald. Met dat verschil, voeger was het snelheid; nu trekken...
De eerste Moped wars ben ik na een endurance race van 45 min na de 40e min uitgevallen, en nog 3e geëindigd !
Bon nu moeten jullie mij dus helpen in april 1e te worden !
Bij deze stel ik mezelf voor;
Ik ben 25 jaar en werk in een garage, in weekends werk ik voor een race team of rij ik zelf auto cross.
Mijn interesse is camino's is een jaar of 10 weg geweest, maar sinds er hier in oost-vlaanderen een moped cross wordt georganiseerd heb ik de camino's weer boven gehaald. Met dat verschil, voeger was het snelheid; nu trekken...
De eerste Moped wars ben ik na een endurance race van 45 min na de 40e min uitgevallen, en nog 3e geëindigd !
Bon nu moeten jullie mij dus helpen in april 1e te worden !
- YaMaGa
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1293
- Joined: Tue 31 Jan 2012, 11:06
- Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)
Re: rtb camino crosser
Beste , ik hoop dat je caminokes zeker niet meer origineel waren / zijn ...
Ik zou hier wel wat meer over te weten willen komen , waar is dat ergens in oost vl?
Groetjes
Ik zou hier wel wat meer over te weten willen komen , waar is dat ergens in oost vl?
Groetjes
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not
Re: rtb camino crosser
Welkom op CT, inderdaad vertel ons meer over die moped race dat boeit ons wel
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
- borgharen
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1971
- Joined: Sat 26 Jan 2008, 15:01
- Location: Maastricht-Limburg
Re: rtb camino crosser
welkom op c-t forum.
Re: rtb camino crosser
Welkom!!
Foto's en filmpjes van het Moped gebeuren zijn altijd welkom hier!
Foto's en filmpjes van het Moped gebeuren zijn altijd welkom hier!
- kadettgsiboy
- -= Camino Addict =-
- Posts: 5211
- Joined: Sun 25 Sep 2005, 17:11
- Location: leopoldsburg
Re: rtb camino crosser
Ben ook wel benieuwd
Posten die foto's
welkom.
Posten die foto's
welkom.
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: rtb camino crosser
Welkom op camino-tuning!
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: rtb camino crosser
Alle info op
http://www.mopedwars.be" onclick="window.open(this.href);return false;
de voornaamste regels zijn Geen versnellingen, en enkel 50cc
Dus kan iemand mij helpen met een poorten plan om een 50cc sneller te maken? nu eh ik en HM-PI 49cc vanonder een beetje afgenomen, en de culasse ook en beetje gevlakt, en een stuk uit de piston gefreesd voor meer intake, ook poorten zijn iets vergroot... originele carb, maar sproeien uitgeboord...
Alle hulp is welkom, ook verwijzingen naar topic's natuurlijk, ik ben hier nog niet zo thuis...
Snelheid speels niet zo'n grote rol, 45 kmh is ok, maar hij moet trekken gelijk een beest
dank bij voorbaat
(verder heb ik ook een versterkte achterbrug, open geplooide reedvalve (carbon) lichtste polini trekveertejes, achterste vario een beetje plat genepen...enz...)
http://www.mopedwars.be" onclick="window.open(this.href);return false;
de voornaamste regels zijn Geen versnellingen, en enkel 50cc
Dus kan iemand mij helpen met een poorten plan om een 50cc sneller te maken? nu eh ik en HM-PI 49cc vanonder een beetje afgenomen, en de culasse ook en beetje gevlakt, en een stuk uit de piston gefreesd voor meer intake, ook poorten zijn iets vergroot... originele carb, maar sproeien uitgeboord...
Alle hulp is welkom, ook verwijzingen naar topic's natuurlijk, ik ben hier nog niet zo thuis...
Snelheid speels niet zo'n grote rol, 45 kmh is ok, maar hij moet trekken gelijk een beest
dank bij voorbaat
(verder heb ik ook een versterkte achterbrug, open geplooide reedvalve (carbon) lichtste polini trekveertejes, achterste vario een beetje plat genepen...enz...)
Re: rtb camino crosser
hallo
niet verkeerd bedoelt maar zoals hij het beschrijft heb je niet voldoende ervaring om aan een cilinder te beginnen,dit doe je niet door wat af te kijken van een poortmapje,poorthoeken,juiste timing(hangt van doel,uitlaat enz af) ,dit is niet iets dat je leert op en uurtje,hier doe je jaren over .
als ik een cilinder doe word er voor ik begin meer dan 4 uur gerekent en gemeten voor er aan begonnen kan worden,poortmap is enkel goed voor eens snel de poorten te bekijken,breedte enz
(klopt ook wel niet exact, ope een poortmapje)
oppervlakte,volume,spoelhoek (belangrijkste),aantal graden dat ze opent en sluit,speling zuiger/cilinder,diameter uitlaaatpoort,...
,ook mag je niet verder aanpassen dan wat er met de uitlaat en of rest van de setup mogelijk is dus ook de uitlaat moet compleet opgemeten en gerekent worden om zo de geschikte timingen,hoeken,enz te weten hoe de cilinder moet worden,ook carb grote,inhoud cilinderkop,vorm cilinderkop,compressieverhouding en noem maar op moet je rekening met houden als je de cilinder wilt aanpassen enz....
beste is inneens opmaat uitlaat maken,opmaat verbrandingskamer enz. voor optimaal vermogen,
bij deze hoop ik dus dat je bergrijpt dat je het nooit even snel kan nadoen van een poortmap
ook een tandartsfrees en liefst diamand frezen zijn standaard gereedschap om een cilinder aan te passen)
in het geval om een 50cc van camino te tunen ga je merken als je alles uiterekent hebt dat er een stuk afgedraaid moet worden van de cilindervoet + kop en alsook van het hemd (tip)
dus draaibank + freesmachine ook vereist uiteraard)
voor leuk en snel 50cctje:
uiteraard alles berekent.
,beste is om enkele poortjes bij te maken vermits de poorten van een camino 50cc op niets lijken,of een bus in maken en alle poorten er zelf in maken(voor als je nog betere prestaties wilt wat wel de bedoeling gaat zijn mits er met gecrost moet worden) eventueel ander mooi 50cc cilindertje bus in slechte alu 65 maken en dan alles aanpaseen( ook al betere basis)
ook membraaminlaat(hoek ,enz) carter dient aangepast te worden,beter membraam,zilverkooi naaldlager in de drijfstang + lepeltje in maken/slijpen voor betere smering ook bij smal end(vanwege hogere toerentallen die hij gaat moeten draaien,in geval cross zou ik tot 14 000rpm gaan mis ietjes meer ,in race gavel mag het heel wat hoger
maar dan speelt trekkracht niet zo een rol,deftige koppeling ga je ook nodig hebben,uiteraard een andere ontsteking,carburator zou ik niet groter gaan dan 24 (voor de cross ideaal voor een 50 ,pers. mening).
niet verkeerd bedoelt maar zoals hij het beschrijft heb je niet voldoende ervaring om aan een cilinder te beginnen,dit doe je niet door wat af te kijken van een poortmapje,poorthoeken,juiste timing(hangt van doel,uitlaat enz af) ,dit is niet iets dat je leert op en uurtje,hier doe je jaren over .
als ik een cilinder doe word er voor ik begin meer dan 4 uur gerekent en gemeten voor er aan begonnen kan worden,poortmap is enkel goed voor eens snel de poorten te bekijken,breedte enz
(klopt ook wel niet exact, ope een poortmapje)
oppervlakte,volume,spoelhoek (belangrijkste),aantal graden dat ze opent en sluit,speling zuiger/cilinder,diameter uitlaaatpoort,...
,ook mag je niet verder aanpassen dan wat er met de uitlaat en of rest van de setup mogelijk is dus ook de uitlaat moet compleet opgemeten en gerekent worden om zo de geschikte timingen,hoeken,enz te weten hoe de cilinder moet worden,ook carb grote,inhoud cilinderkop,vorm cilinderkop,compressieverhouding en noem maar op moet je rekening met houden als je de cilinder wilt aanpassen enz....
beste is inneens opmaat uitlaat maken,opmaat verbrandingskamer enz. voor optimaal vermogen,
bij deze hoop ik dus dat je bergrijpt dat je het nooit even snel kan nadoen van een poortmap
ook een tandartsfrees en liefst diamand frezen zijn standaard gereedschap om een cilinder aan te passen)
in het geval om een 50cc van camino te tunen ga je merken als je alles uiterekent hebt dat er een stuk afgedraaid moet worden van de cilindervoet + kop en alsook van het hemd (tip)
dus draaibank + freesmachine ook vereist uiteraard)
voor leuk en snel 50cctje:
uiteraard alles berekent.
,beste is om enkele poortjes bij te maken vermits de poorten van een camino 50cc op niets lijken,of een bus in maken en alle poorten er zelf in maken(voor als je nog betere prestaties wilt wat wel de bedoeling gaat zijn mits er met gecrost moet worden) eventueel ander mooi 50cc cilindertje bus in slechte alu 65 maken en dan alles aanpaseen( ook al betere basis)
ook membraaminlaat(hoek ,enz) carter dient aangepast te worden,beter membraam,zilverkooi naaldlager in de drijfstang + lepeltje in maken/slijpen voor betere smering ook bij smal end(vanwege hogere toerentallen die hij gaat moeten draaien,in geval cross zou ik tot 14 000rpm gaan mis ietjes meer ,in race gavel mag het heel wat hoger
maar dan speelt trekkracht niet zo een rol,deftige koppeling ga je ook nodig hebben,uiteraard een andere ontsteking,carburator zou ik niet groter gaan dan 24 (voor de cross ideaal voor een 50 ,pers. mening).
Re: rtb camino crosser
Dat is nu een grondige uitleg!
Dat is nu wel de smerigste camino die ik ooit gezien heb!
Toch proficiat met je 3de plaats!
Dat is nu wel de smerigste camino die ik ooit gezien heb!
Toch proficiat met je 3de plaats!
Re: rtb camino crosser
Geen versnellingen? En dan rijden met een vario?
Re: rtb camino crosser
Dat vroeg ik me ook al afRemko wrote:Geen versnellingen? En dan rijden met een vario?
En zie ik daar een spatje vuil?
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html