Page 1 of 2
Zoveelste afstel-topic
Posted: 06 Mar 2013, 18:32
by lonster8
Ik heb dus een groot probleem. Ik kan mijn carburator niet afstellen. (Zo heb ik het vroeger gedaan: brommer stationair laten draaien, achterwiel van de grond en licht laten draaien, luchtschroef afstellen tot de meeste toeren het wiel draaid, stationair schroef op normaal) maar nu lukt het me niet om de camino stationair te laten draaien, dit is zeer lastig omdat de brommer op een plank gezet moet worden, op de poot komt hij niet van de grond. Hoe ik de stationair schroef ook maar draai, hij blijft stilvallen. Pls help me !
Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 06 Mar 2013, 18:36
by Sander
Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 06 Mar 2013, 19:02
by standreww
En ook eerst je camino warm rijden. Dat wil ook wel eens helpen.
En dan door het zilveren schroefje met luchtdruk spuiten.
(natuurlijk eerst zilveren schroefje weghalen)
Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 06 Mar 2013, 23:13
by manta cih
je moet een draadje van een remkabel knippen en rechter maken
zodat je eens kan priken waar het zilveren vijzje zit
zijn je carter dichtingen ok grtz
Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 10 Mar 2013, 12:15
by lonster8
Oke de bovenstaande dingen zal ik een proberen. Maar ik zou hem nog eens gewoon stationair willen proberen laten draaien voor ik de bovenstaande zaken probeer. Hoe moet de lucht schroef staan zodat de brommer blijft draaien, eenmaal de stationair schroef goed staat?
Greets
Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 10 Mar 2013, 12:48
by geert-jan jonkers
kan zijn dat je gasklepje beetje scheef staat als je dit rechter plooit krijgt hij meer toeren en kan je hem zo proberen aftestellen, kweet niet of het het is maar je kan proberen.
grtjs G-J
Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 10 Apr 2013, 17:09
by lonster8
oke UPDATE:
De camino wilt nu helemaal niet starten. Ik denk dat ik de afstelling gewoon helemaal verpest heb

. Als ik hem probeer in te lopen hoor ik het "geratel" van de motor wel, maar hij start niet. Soms wel, maar zodra ik stop met lopen, valt hem ook stil. Met de choke aan, start de motor voor 2 seconden en dan valt die ook stil.
Any suggestions wat ik moet doen?
Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 10 Apr 2013, 17:17
by lonster8
UPDATE:
Met de stationair schroef helemaal open start het zelfs niet

Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 10 Apr 2013, 19:30
by Nicogsi
beginnen aan het begin
benzinetank proper check
is er benzine in check
nafkraantje proper check
loopt de benzine deftig uit de naftdarm tot aan carbu check
carbu uit elkaar halen ieder opening doorblazen en terug dicht check
zelfs met een lekkende carbu van kan niet erger startte in de week nog een camino van mij
krijgt de bougie benzine?? check
als uw piston geen benzine aanzuigt ja dan gaat hij ook niet aanslaan.
Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 15 Apr 2013, 18:05
by lonster8
Ok als ik de carburateur nu helemaal proper maak, hoe zal ik aan de afstelling beginnen als de camino niet start? Dan heb ik geen refferentie zeg maar. Of zou hij moeten starten als de carb proper is?
Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 15 Apr 2013, 20:03
by Tinus
troost je!! ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb jaren ervaring en van het weekend heeft mij ook een camino klein gekregen.
1:begonnen met carburator te reinigen zelfs ultrasoon. nog steeds niet stationair
2: dan stelde ik vast dat er veel speling zat op de krukas. dus lekken langs de krukas barrages
3: volledige motor revisie nieuwe lagers dichtingen en carterpakking. wederom geen stationair
4: nu stel ik wel vast dat hij met de choke op blijft draaien en dat hij reageert op het verdraaien van de luchtstel schroef.
5: andere carburator genomen nog maar eens degelijk gekuist ook weer ultrasoon. probleem niet verholpen
6: schroeven draaier plat midden maat door de werkplaats gegooid!! nog steeds het zelfde probleem
7: twee koffie's en een stuk vlaai gaan eten. resultaat nog steeds geen stationair
8:

gevloekt
9: gaan douchen en dinsdag opnieuw proberen
succes
Camino is een leuke sport maar het kan je ook grijze haren bezorgen.
Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 15 Apr 2013, 21:57
by ben999
Tinus wrote:troost je!! ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb jaren ervaring en van het weekend heeft mij ook een camino klein gekregen.
1:begonnen met carburator te reinigen zelfs ultrasoon. nog steeds niet stationair
2: dan stelde ik vast dat er veel speling zat op de krukas. dus lekken langs de krukas barrages
3: volledige motor revisie nieuwe lagers dichtingen en carterpakking. wederom geen stationair
4: nu stel ik wel vast dat hij met de choke op blijft draaien en dat hij reageert op het verdraaien van de luchtstel schroef.
5: andere carburator genomen nog maar eens degelijk gekuist ook weer ultrasoon. probleem niet verholpen
6: schroeven draaier plat midden maat door de werkplaats gegooid!! nog steeds het zelfde probleem
7: twee koffie's en een stuk vlaai gaan eten. resultaat nog steeds geen stationair
8:

gevloekt
9: gaan douchen en dinsdag opnieuw proberen
succes
Camino is een leuke sport maar het kan je ook grijze haren bezorgen.
Dat is vreemd. Kweet niet dat ik het zo lang zou vol houden
Ben er zeker van dat je het wel zal vinden!
Misschien ontstekingsprobleem?
Succes nog!
En topicstarter, de carbu is toch wel dikwijls het probleem van dit soort euvels.. daar toch maar mee beginnen..
Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 15 Apr 2013, 22:00
by metsinsons
Kijk eerst of je geen carburator hebt waar er een sproeier 100 ofz in zit. maar een sproeier 75(als je originele filter gebruikt)
Dan kuis je dat kanaaltje van de link hierboven heel grondig (heeft mij vele stationair problemen gegeven)
Probeer met de luchtstelschroef half ingedraaid, stationairschroef mag je redelijk veel geven (2toeren terug voor maximaal in)
als hij start, ga je de stationair terugschroeven tot een aannemelijk toerental. dan de luchtstelschroef wat bijregelen tot het toerental wat stijgt.ga dan warmrijden en stel verder fijn af.
lukt dit niet, stel dan de ontsteking eens af

Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 16 Apr 2013, 10:04
by Tinus
ik heb vannacht wakker gelegen en ik denk dat ik het weet.
als de link hier boven bekijkt moet je de carburator door blazen maar een bepaalde volgorde aanhouden.
tekening 1: enkel sproeier demonteren en dan het stationairkanaal doorblazen
tekening2: luchtstelschroef demonteren. stationairkanaal dichthouden met een vinger en doorblazen langs het sproeier kanaal.
tekening3: nu pas alles demonteren en doorblazen.
Als je meteen alles demonteert ontsnapt de pers lucht over al en gaat niet direct door het stationair kanaal.
dus stap 1 en 2 zijn zeer belangrijk dan doorblaas je puur en alleen het stationair kanaal.
Ik test het vanmiddag en als dat de oplossing is zet ik het in het topic.

Re: Zoveelste afstel-topic
Posted: 16 Apr 2013, 13:25
by standreww
Anders eens ééntje monteren van een rijdende camino. Is wel even meer werk, maar dan ben je zeker dat het een propere carb is.
Heb het ook al gehad met de zwarte. 3 carbs geprobeerd, telkens het zelfde resultaat. Niet op rolantie blijven en niet harder als 40km/u. En maar zoeken.
Toen de carb gemonteerd van de grijze. Hij bleef toen zelfs koud op rolantie en draaide veel mooier.
Die carbkes zijn soms echte krengen!