Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Uitmeten Componenten accu

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Jenze
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 755
Joined: Sun 11 Dec 2005, 10:27
Location: Stasegem/Harelbeke

Uitmeten Componenten accu

Post by Jenze »

beste CT'ers

ik heb overlaats een mino gekocht met batterijdoos en pinkers
en wil deze graag terug volledig doen werken , helaas was de accu dood (2.8v) en weet ik niet of de componenten nog werken...
ditzijnde : het pinkerrelais en het regulator component om de accu op te laden ...
weet iemand hoe ik deze kan uitmeten of controleren op hun werking ?

ik heb wel even de brommer laten draaien zonder de accu en de pinkers gebruikt ( enkel voorste aanwezig) en die pinkte niet of heel snel ...( was slecht zichbaar)...
maar ze branden wel

ik hoop dat iemand mij hierbij wat verder kan helpen , groeten jenze
Image
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Uitmeten Componenten accu

Post by killingsnake »

toevallig geen acculader liggen die kan wisselen tussen 12 en 6 volt? Die horen genoeg stroom te geven om een batterij te kunnen vervangen om de pinkers te testen. maar als ze al branden zou ik mij niet direct zorgen maken, enigste wat kan stukzijn is de pinkdoos (blijven kleven contactoren/condensor stuk) maar kan je pas echt testen met de juiste voeding en belasting
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
crazycamino
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1312
Joined: Fri 31 Dec 2004, 17:37

Re: Uitmeten Componenten accu

Post by crazycamino »

Is normaal dat ze niet op de juiste snelheid branden (de pinkers),hangt ook af van het aantal lampjes + watt van de lampjes.
Dat je geen batterij hebt doet er ook veel aan,maar als ze nu al branden werken ze perfect (als je de juiste lampjes voor en achteraan hebt) als je een nieuwe batterij plaatst.
Regulator is simpel te controleren,is wss gewone gelijkrichter,ff doormeten dus
Post Reply