Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

A klasse cilnder bewerken

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Lucamino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 82
Joined: Fri 13 Nov 2009, 22:57
Location: eindhoven

A klasse cilnder bewerken

Post by Lucamino »

Misschien dat ik niet goed heb gekeken,maar ik kan niet vinden hoe de a klasse cilinder juist bewerkt moet worden en met welke gereedschappen.
Ik heb een dremel,maar zou graag willen weten welke hulpstukken ik het beste kan gebruiken.
Hebben jullie tips?
User avatar
Tinus
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 924
Joined: Tue 05 Feb 2008, 20:19
Location: Opoeteren
Contact:

Re: A klasse cilnder bewerken

Post by Tinus »

Als je de H cilinders wil bewerken is er maar 1 optie en dat is de uitlaatpoort vergroten. (verbreden)

hulpstukken: Een goede bankschroeg en een vierkante of ronde vijl.

als je de uitlaatpoort bekijkt is dit een ovale opening, ik vijlde deze vroeger rechthoekig.

succes.
2-stroke
Lucamino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 82
Joined: Fri 13 Nov 2009, 22:57
Location: eindhoven

Re: A klasse cilnder bewerken

Post by Lucamino »

Dus niet ook wat (1mm) verhogen?
User avatar
Tinus
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 924
Joined: Tue 05 Feb 2008, 20:19
Location: Opoeteren
Contact:

Re: A klasse cilnder bewerken

Post by Tinus »

kan ook maar als je daar iets te ver gaat is hij voor de prullenbak.
zoals ik zeg als je het gat rechthoekig vijlt heb je een prima resultaat.
2-stroke
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: A klasse cilnder bewerken

Post by MrFasterke »

Tinus wrote:Als je de H cilinders wil bewerken is er maar 1 optie en dat is de uitlaatpoort vergroten. (verbreden)

hulpstukken: Een goede bankschroeg en een vierkante of ronde vijl.

als je de uitlaatpoort bekijkt is dit een ovale opening, ik vijlde deze vroeger rechthoekig.

succes.
is dit ook voor P cilinders?
darnauts
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 6
Joined: Tue 03 Jan 2017, 03:13

Re: A klasse cilnder bewerken

Post by darnauts »

Tinus wrote:kan ook maar als je daar iets te ver gaat is hij voor de prullenbak.
zoals ik zeg als je het gat rechthoekig vijlt heb je een prima resultaat.
Bedoel je dan enkel de afgeronde hoeken weg veilen zodat het rechthoekige gat dan maar even breed is dan het originele ovale?
Of mag het nog breeder? Enzo ja hoeveel mm breeder maximum?
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4027
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: A klasse cilnder bewerken

Post by camino_expert »

darnauts wrote:
Tinus wrote:kan ook maar als je daar iets te ver gaat is hij voor de prullenbak.
zoals ik zeg als je het gat rechthoekig vijlt heb je een prima resultaat.
Bedoel je dan enkel de afgeronde hoeken weg veilen zodat het rechthoekige gat dan maar even breed is dan het originele ovale?
Of mag het nog breeder? Enzo ja hoeveel mm breeder maximum?
hallo
u kan de kl a h cilinder zijn uitlaatpoort gerust zo groot maken als de klasse b P cilinder zijn uitlaatpoort
succes :wink:
honda camino forever
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4027
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: A klasse cilnder bewerken

Post by camino_expert »

foto als voorbeeld
links kl a
rechts kl b cilinder

maar zover hoeft u zeker niet te gaan

om de begrenzing de prrr weg te werken
succes ;)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
honda camino forever
Post Reply