Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

politie en jouw opgedreven brommerke

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
vario@max

politie en jouw opgedreven brommerke

Post by vario@max »

wil je snel,das geen probleem,alleen dat je de politie op jouw afgestuurd krijgt :evil:
graag wat verhaaltjes en gebeurtenissen met deze spelbreker... :roll:
je kan niet snel op de baan,waar dan wel? :roll:
deel jullie mening of gebeurtenis
we zijn benieuwd!!!
zijn jullie ooit al achterna gezeten?
User avatar
grijze camino
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 317
Joined: Sun 02 Oct 2011, 17:17
Location: maaseik

Re: politie en jouw opgedreven brommerke

Post by grijze camino »

Ik ben 22 november 2012 aangehouden op mijn crosmotor, was 's morgens vroeg onderweg naar school en reed een stukje op de weg, zal zo wel opgevallen zijn, politie op de motor reed achter me en deed teken voor aan de kant te zetten. Papieren gevraagd verzekering enz alles in orde maar toen belde hij naar een collega en die kwam afgereden met een volvo en had rollen bij, brommer op de rollen kunnen zetten en kwam uit op 71/u ( 63 gecorrigeerd). Brommer meteen in beslag genomen en een maand later ben ik 'm gaan ophalen. Daarna eerst nog moeten laten afstellen tot 45/u door een brommerwinkel, koste me al 60€ en stallingskosten en sleepdienst ook nog eens 190€.
Zijn nu al april en heb nog altijd niks gehoord van de boete....
Camino
Jenze
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 755
Joined: Sun 11 Dec 2005, 10:27
Location: Stasegem/Harelbeke

Re: politie en jouw opgedreven brommerke

Post by Jenze »

toen ik nog dom reed op mijn camino's ...
65cctje promatje , ik ging naar huis van bij vrienden wat gegamed te hebben en wilde optijd thuis zijn om geen last van mijn ouders te hebben ,dus dacht ik van laat ik maar eens gewoon volgas door de straaten rijden , dan ben ik rapper thuis....
plots kwam een combi vanuit een zijstraatje achter mij aan gereden en begon met zijn sirene teken te doen dat ik moest stoppen...
dat wilde ik niet omdat ik wist dat die brommer totaal niet legaal was , dan ben ik in een woonwijk gaan rijden die voetpad gangen tussen de wijken had en ben ik een verhoogd fietspad opgereden , ik ben ze kwijt geraakt :)

maar enkele maanden later een accident gehad (in mijn recht welliswaar) waar heb dan wel zwaar de zure appel mogen eten
totaal van +-2000€ mogen betalen aan de politie en op de zwarte lijst voor 5 jaar bij de verzekering...
Image
vario@max

Re: politie en jouw opgedreven brommerke

Post by vario@max »

politie kan je helpen, maar anderzijds ben je ze soms liever kwijt dan rijk en,

2000 EURO dat is een flinke smak geld +

dat je 5 jaar word weerhouden om een verzekering te nemen? :?

hebben ze niets beter te doen dan brommertjes achterna te rijden? :roll:

het is toch werkelijk zo... :shock:

je kan maar beter op jouw hoede zijn als je de baan op gaat (de openbare weg)... :?: :!:

in elk geval voor die geene die toch doen STAY FOCUST !!!! 8)
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: politie en jouw opgedreven brommerke

Post by ben999 »

De politie is uw vriend ...

En als u brommer inorde is is dat echt zo hoor. Nu is het natuurlijk zo dat het tof is als hij wat rapper gaat, maar bedenk steeds dat brommertjes daar niet altijd voor gemaakt zijn en dat zaken als remmen wel eens zouden kunnen mankeren als je tegen hoge snelheid abrubt moet stoppen..

Alé, mijn caminoke zal ook wel wat te snel gereden hebben hoor, maar je moet wel wat alert zijn! Als je tegen 50 over het fietspad rijd en er komt uit een verdoken zijstraat of ergens van een oprit een onoplettende chauffeur kan je het al vergeten... Ik snap dan ergens ook wel waarom ze op snelheid ed controleren..
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
vario@max

Re: politie en jouw opgedreven brommerke

Post by vario@max »

dat is ook zo van die remmen...

heb zelf ook al een botsing meegemaakt met iemand die met zijne fiets het fietspad opschoot, en mijn reactie was trager dan mijn snelheid...gelukkig op het voorwiel gebotst en een paraplu voorste velg... :roll:
het is ook zo,dat als er lichamelijke gewonden vallen en er zijn bewijzen dat je te snel reed,dan heb je het tegendeel aan uw laars...
dat is ook bij gewone wegebruikers zo, bv. met de auto en alcohol... :mad2: :sleepy:

maar als je met alles degelijk in orde bent, remmen,helm,verzekering...moet het legaal rijden toch kunnen worden mogelijk gemaakt,met meer dan 50 cc...ofwel met eigen verantwoording zoals in duitsland op
de snelweg... :lol:
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: politie en jouw opgedreven brommerke

Post by clio-tuning »

vario@max wrote:dat je 5 jaar word weerhouden om een verzekering te nemen? :?
Ik denk dat Jenze bij verzekeringmaatschappij X en bij hun 5 jaar op de zwarte lijst is gezet. Dit is toch te begrijpen?
Door opgedreven (niet legale onderdelen,...) rij je met een niet gehomologeerde brommer en dat dekt de verzekering niet.
Dat is dus niet de politie dat u van de verzekering gooit, maar wel de maatschappij...
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: politie en jouw opgedreven brommerke

Post by metsinsons »

Ik heb van mijn verzekering een gratis advocaat gekregen :lol:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
User avatar
voske
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 978
Joined: Mon 16 Apr 2012, 14:03
Location: wichelen city

Re: politie en jouw opgedreven brommerke

Post by voske »

ik ook :lol:
project RB blitz
vario@max

Re: politie en jouw opgedreven brommerke

Post by vario@max »

mijn broer had vroeger ook ne snelle camino,
en toen die een proces aan zijn broek kreeg
werd hem ook ne advocaat toegewezen
maar die advovaat was ne anti-brommerkes advocaat
en die heeft hem d'r in geluist bij de rechter
2000 euro!!! :(
Jenze
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 755
Joined: Sun 11 Dec 2005, 10:27
Location: Stasegem/Harelbeke

Re: politie en jouw opgedreven brommerke

Post by Jenze »

clio-tuning wrote:
vario@max wrote:dat je 5 jaar word weerhouden om een verzekering te nemen? :?
Ik denk dat Jenze bij verzekeringmaatschappij X en bij hun 5 jaar op de zwarte lijst is gezet. Dit is toch te begrijpen?
Door opgedreven (niet legale onderdelen,...) rij je met een niet gehomologeerde brommer en dat dekt de verzekering niet.
Dat is dus niet de politie dat u van de verzekering gooit, maar wel de maatschappij...
ik kon bij mijn verzekering's agent mijn verzekering van mijn brommer wel verlengen (zonder extra etc , door speciaale regeling... ) maar als ik deze stop zette kon ik geen nieuwe meer krijgen geduurende 5 jaar
ook was het zeer moeilijk om een verzekering voor auto te vinden , en als ik deze kreeg was dit aan MINSTENS het dubbele van een gewone beginnende bestuurder

dus geef ik graag als raad...
als je een opgedreven brommer wilt , goed .. geen probleem ... maar ga er niet de weg mee op ...
Image
Post Reply