Page 1 of 1

boogie

Posted: 08 Apr 2013, 19:03
by vario@max
welke boogie en met welke setup?

de betere boogie zijn die van NGK
2 soorten
gewone serie (met zwarte letters)
deze zijn geschikt voor originele setup en
gaan van lichte categorie 5 voor erg langzame en laag toerental
tot categorie 9 voor bv. een snelle b-klasse cilinder en wat hogere toeren (tot 6000 rpm)

voor de opgevoerde kit cilinder is een veeleisendere boogie nodig
hiervoor is er de NGK R series (met blauwe letters)
in de zomer zijn deze serie boogie's zeer nuttig, omwille van de hoge hitte weerstand bij warm weer en hoge toerental
je kan ook best bij snelle imitatie b klasse cilinders ook een type 5 R of 6 R gebruiken bij warm weer...
bij de echte 65 cc is een type 7 R in de winter en in de zomer is het echt noodzaak om een type 8 R of 9 R toe te passen
een boogie is er al voor een 5 euro

Re: boogie

Posted: 08 Apr 2013, 20:29
by killingsnake
Vario@max, mijn excuses, maar het merendleel wat je hier verteld is fout..


Ik heb hier ooit eens een hele handleiding voor geschreven over 'welke bougie' : http://www.camino-tuning.be/handleiding ... 26318.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De 'R' staat niet voor racing zoals je insinueerd maar voor 'resistance', er zit een interne weerstand op de bougie om storingen te vermijden. Bij sommige brommers zit er een weerstand in de bougiekop.

Het wat, hoe en waarom staat allemaal uitgelegd in mijn handleiding ;). Je hebt trouwens meer dan 2 verschillende soorten bougies, en combinaties hiervan (verschillende koppen (platina/iridium), met een P in de code (bvb BPR, das dan een bougie met een interne weerstand en een uitstekende top (Projected tip)... Sommige bougies kosten over de 80 euro stuk, dus zijn heus niet de betere die in een camino worden geplaatst :) (maar méér dan genoeg ;) )

Re: boogie

Posted: 08 Apr 2013, 21:05
by vario@max
oke thanks for the back up :P

Re: boogie

Posted: 09 Apr 2013, 05:56
by clio-tuning
Closed, zie http://www.camino-tuning.be/handleiding ... 26318.html" onclick="window.open(this.href);return false;