boogie
Posted: 08 Apr 2013, 19:03
welke boogie en met welke setup?
de betere boogie zijn die van NGK
2 soorten
gewone serie (met zwarte letters)
deze zijn geschikt voor originele setup en
gaan van lichte categorie 5 voor erg langzame en laag toerental
tot categorie 9 voor bv. een snelle b-klasse cilinder en wat hogere toeren (tot 6000 rpm)
voor de opgevoerde kit cilinder is een veeleisendere boogie nodig
hiervoor is er de NGK R series (met blauwe letters)
in de zomer zijn deze serie boogie's zeer nuttig, omwille van de hoge hitte weerstand bij warm weer en hoge toerental
je kan ook best bij snelle imitatie b klasse cilinders ook een type 5 R of 6 R gebruiken bij warm weer...
bij de echte 65 cc is een type 7 R in de winter en in de zomer is het echt noodzaak om een type 8 R of 9 R toe te passen
een boogie is er al voor een 5 euro
de betere boogie zijn die van NGK
2 soorten
gewone serie (met zwarte letters)
deze zijn geschikt voor originele setup en
gaan van lichte categorie 5 voor erg langzame en laag toerental
tot categorie 9 voor bv. een snelle b-klasse cilinder en wat hogere toeren (tot 6000 rpm)
voor de opgevoerde kit cilinder is een veeleisendere boogie nodig
hiervoor is er de NGK R series (met blauwe letters)
in de zomer zijn deze serie boogie's zeer nuttig, omwille van de hoge hitte weerstand bij warm weer en hoge toerental
je kan ook best bij snelle imitatie b klasse cilinders ook een type 5 R of 6 R gebruiken bij warm weer...
bij de echte 65 cc is een type 7 R in de winter en in de zomer is het echt noodzaak om een type 8 R of 9 R toe te passen
een boogie is er al voor een 5 euro