Page 1 of 2
dood stuk
Posted: 08 May 2013, 15:03
by jensdude
kan iemand mij helpen, mijne camino is goed afgesteld want mijne bougie is koffiekleur maar toch heb ik op begin een lang doodstuk voor em echt begint te trekken wa kan ik daar aandoen ? is dit weg te krijgen of niet ? alvast bedankt...
Re: DOOD STUK
Posted: 08 May 2013, 15:17
by geert-jan jonkers
straffere trekveertjes vanvoor en poulie beetje bij nijpen vanachter
Re: DOOD STUK
Posted: 08 May 2013, 16:47
by YaMaGa
Als het een vario is moet je je voorste vario goed afstellen en je vario moer vooraan een beetje losdraaien zodat de riem tot op de as komt , enkel is het een beetje zoeken naar de juiste spanning anders gaat hij doorslippen. En je kunt je achterste polie dichtknijpen ( EEN KLEIN BEETJE).
Re: DOOD STUK
Posted: 08 May 2013, 19:53
by vario@max
aanpassing van de loodjes en/of trekveertjes

Re: DOOD STUK
Posted: 08 May 2013, 20:12
by clio-tuning
YaMaGa wrote:Als het een vario is moet je je voorste vario goed afstellen en je vario moer vooraan een beetje losdraaien zodat de riem tot op de as komt , enkel is het een beetje zoeken naar de juiste spanning anders gaat hij doorslippen. En je kunt je achterste polie dichtknijpen ( EEN KLEIN BEETJE).
Een V-riem mag niet op de as lopen, hij mag enkel aan de zijkant raken.
@ Jens: welk is je setup?
Re: dood stuk
Posted: 08 May 2013, 22:25
by killingsnake
Graag horen we of je een mono overbrenging hebt of een vario-overbrenging, een mono moet langer aanlopen omdat je geen 'versnelling' hebt
Re: dood stuk
Posted: 12 May 2013, 21:52
by jensdude
het is dus een mono sorry voor het late antwoord
Re: dood stuk
Posted: 12 May 2013, 22:04
by den Ives
jensdude wrote:het is dus een mono sorry voor het late antwoord
dan vrees ik dat je je lang "dood" stuk niet makelijk zal wegkrijgen mono's zijn nu eenmaal niet de meest ideale motortypes om op te voeren zonder ofwel "dode" stukken en/of overtoeren, met warm of vastlopers tot gevolg, misschien even opzoek gaan naar een fijn varioblokje en achtervertanding

Re: dood stuk
Posted: 12 May 2013, 22:26
by Nicogsi
waarom is men altijd zo negatief op een monoblokje
ik had een monoblok met dr kit erop
tot 20 km/u is het even wachten en dan schiet die weg
je kan dat dipje aanpassen/verbeteren door trekveertjes te steken, maar je krijgt het nooit volldedig weg
als je origineel wil blijven is een sitopotje een leuke uitkomst, geeft flink wat trek onderin.
een variomotor geeft een mooier verloop in toeren, maar met een mono kan je ook leuk rijden
en er zijn genoeg vario rijders die hunne motor ook niet afgesteld krijgen
i
Re: dood stuk
Posted: 12 May 2013, 22:46
by den Ives
Nicogsi wrote:waarom is men altijd zo negatief op een monoblokje
ik had een monoblok met dr kit erop
tot 20 km/u is het even wachten en dan schiet die weg
je kan dat dipje aanpassen/verbeteren door trekveertjes te steken, maar je krijgt het nooit volldedig weg
als je origineel wil blijven is een sitopotje een leuke uitkomst, geeft flink wat trek onderin.
een variomotor geeft een mooier verloop in toeren, maar met een mono kan je ook leuk rijden
en er zijn genoeg vario rijders die hunne motor ook niet afgesteld krijgen
i
Als je goed leest Nico dan herhaal je wat ik eigenlijk schreef

of bedoelde tenminste HEIL AAN DE MONO BLOKJES

Re: dood stuk
Posted: 12 May 2013, 23:29
by killingsnake
jensdude wrote:het is dus een mono sorry voor het late antwoord
Ik had het wat gevreesd, zoals ze hier al zeggen is mono moeilijk om die dip weg te werken. Omdat je met een vaste vertanding zit duurt het even eer je motor in je powerband komt. Vergelijk het een beetje met een fiets die je vanuit de zwaarste versnelling in gang moet sleuren..
Re: dood stuk
Posted: 13 May 2013, 07:17
by panne001
trekveertjes, ne parmakit en ne leovinci
Re: dood stuk
Posted: 13 May 2013, 15:16
by Nicogsi
den Ives wrote:Nicogsi wrote:waarom is men altijd zo negatief op een monoblokje
ik had een monoblok met dr kit erop
tot 20 km/u is het even wachten en dan schiet die weg
je kan dat dipje aanpassen/verbeteren door trekveertjes te steken, maar je krijgt het nooit volldedig weg
als je origineel wil blijven is een sitopotje een leuke uitkomst, geeft flink wat trek onderin.
een variomotor geeft een mooier verloop in toeren, maar met een mono kan je ook leuk rijden
en er zijn genoeg vario rijders die hunne motor ook niet afgesteld krijgen
i
Als je goed leest Nico dan herhaal je wat ik eigenlijk schreef

of bedoelde tenminste HEIL AAN DE MONO BLOKJES

In mijne camino tijd reed er niks anders rond dan mono
ik heb zelf nog wat monokes staan en dat is toch leuk, je voelt die opkomen en dan,komt de trek erdoor
en daar na de overtoeren maar je moet op tijd de kraan terug lossen, anders kapot.
maak maar eens een motorke
dr 65cc
proma
trekveertjes,
dat is autowheely

Re: DOOD STUK
Posted: 13 May 2013, 15:55
by clio-tuning
clio-tuning wrote:@ Jens: welk is je setup?
Re: dood stuk
Posted: 13 May 2013, 18:16
by vario@max