Ik heb hier eens een testrit gefilmd en ik wilde graag eens jullie mening om mijn mino beter te laten optrekken vanuit stilstand en om die dip in de vario weg te werken
setup: 49cc p3 cilinder
originele carburator
originele trekveren
6 bil vario met 8gr gewichten
Proma uitlaat
alvast bedankt mannen
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: testrit
Posted: Tue 28 May 2013, 20:42
by Sander
8x6 das 48 gr aan gewichten?
Ik heb nu 3x3,5gr + 3x5gr = 25,5gr zitten, iets teveel nog eigenlijk, maar 6x3,5gr is dan weer te weinig
En heb zelfde setup als u, buiten de koppelingsveren. Dus ik zou lichtere gewichtjes steken
Re: testrit
Posted: Tue 28 May 2013, 20:45
by den Ives
zoals Sander al zij +1
Re: testrit
Posted: Tue 28 May 2013, 20:52
by element
ok mannen alvast bedankt ik ga da nekeer testen juist nog gewichtjes vinden dan
Om iets aan die dip te doen, doe zoals Sander en Yves aangeven:
Iets lichtere rollen. Bijvoorbeeld 6 x 5gr
Toch lijkt uw Camino niet zo slecht te lopen. Die veren zullen uit stilstand zéker helpen. Die lichtere rollen kunnen er mogelijk voor zorgen dat de dip iets minder is, maar dat hij wat overtoeren gaat maken.
Lekker uitproberen
Succes!
Re: testrit
Posted: Tue 28 May 2013, 21:04
by vario@max
i agree with my co pilots ives en sander and twister
hij maakt ook een zeer hol geluid ,ik denk dat deze machine veel drinkt,maar dat lijkt alleen maar
voort te komen door te zware loodjes...zit laag in toeren op top
een cilinder mag meer toeren maken op top dan deze...
als je lichtere loodjes wil doen ,probeer ook es lichte trekveertjes...
een cilinder kan wel wat omwentelingen aan hoor op topsnelheid...
je zal zowiezo veel betere trek hebben ook als je alleen de loodjes verlicht,je zal meer toeren maken geen
bang hebben gas geven...dat zijn stevige cilinders...
succes
Re: testrit
Posted: Tue 28 May 2013, 21:09
by element
ik ga eens kijken voor die veren te steken en weet er soms iemand waar ik nog aan lichtere gewichten kan geraken
bedankt mannen om zo vlug te helpen
Kan je ook doen, die Metrakit's waren een plastiek omhulsel met een koperen bus in, dus koperen busjes maken van 14x14 en dan zien wat da weegt he
Re: testrit
Posted: Tue 28 May 2013, 22:23
by manta cih
ik zou klasse a gewichten of fast arow gewichtjes steken
en nog eens origineele trekveertjes bij stoppen
je kan ook 3 bklasse gewichtjes uithaalen
of je gewichten uitboren
Re: testrit
Posted: Wed 29 May 2013, 16:28
by vario@max
er is normaal gezien een fast arrow plaatje voor iemand voorzien
maar aangezien die nix laat weten (ga niet nalopen) is er als je
wil het ALLER ALLER LAATSTE fast arrow vario plaatje incl. 6 gewichtjes
voor jou MR. Element
ik zie het wel in mijn pb vak als er interesse is van jou kant
Re: testrit
Posted: Wed 29 May 2013, 17:12
by wouter_
Slim gezien om langs de spoorweg te gaan filmen daar fietst er toch bijna niemand, tenzij alst school begint en eindigt he
en ontopic: zoals ze al zeiden de lichtere gewichtjes en straffere trekveertjes
Re: testrit
Posted: Wed 29 May 2013, 22:20
by borgharen
Promaaaaa
Re: testrit
Posted: Fri 31 May 2013, 04:56
by vario@max
ik heb nog wel een paar plaatjes van fast-arrow en de 6 loodjes
wil er zeker ook 1 of 2 aan de kant houden voor mezelf...
maar he het zou niet mooi zijn van mij om u eerst te zeggen dat er een plaatje beschikbaar is
en daarna mijn deal afzeggen... nu ben ook eerlijk geweest met de andere koper
en heb gezegt cava geen probleem...
dus daarmee wil ik zeggen dat er nog een plaatje voor jou beschikbaar is mr. element
het gehele plaatje incl. verzending kost 33€
ik zie het wel in m'n pb als je interesse vind voor het plaatje