Page 1 of 2
vonk problemen
Posted: 07 Jun 2013, 14:29
by nailey
ik heb een camino gekocht nog niet zo lang geleden als een project
Nu ik heb de carburateur uit gekuist alles werkt perfect lichten gaan er komt brandstof in de motor
maar hij start niet
ik heb gecontroleerd of ik een vonk heb op men bougie
maar dat klopt niet helemaal
als ik ligt stamp en de motor begint zo half mee te draaien dan zie ik vonkjes op men bougie
maar als de motor volledig begint mee te draaien zie ik geen vonken meer
ik heb al een andere bobine geprobeerd en nog wat aan geprutst maar geen verandering
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Re: vonk problemen
Posted: 07 Jun 2013, 16:21
by MrFasterke
contactpunten verkeerd afgesteld..
Re: vonk problemen
Posted: 07 Jun 2013, 18:41
by YaMaGa
contactpunten verslijten ook , als deze een oneven oppervlak hebben (putjes ,...) is deze voor de vuilbak , nieuwe platinekes van ori honda vind je voor +- 25 euro namaaks voor een 5tal euro

Re: vonk problemen
Posted: 07 Jun 2013, 19:02
by nailey
ik heb het na zo een 20 keer opnieuw afstellen het in orde gekregen
ik heb al voor een 2de keer de carburateur uit gekuist en heb gekeken of alle doorgangen open zijn
maar hij start nog altijd niet
ik zou niet weten aan wat het zou kunnen liggen
als iemand nog suggesties heeft laat het gerust weten
alvast bedankt voor de hulp
Re: vonk problemen
Posted: 07 Jun 2013, 20:01
by Sander
Doe eens een klein beetje benzine via het bougiegat in de cilinderkop en probeer hem dan eens te starten, als hij dan start is je ontsteking goed. Dan ligt het probleem bij de benzinetoevoer

Re: vonk problemen
Posted: 11 Jun 2013, 18:12
by nailey
ik heb gedaan wat je zij, ik heb wat benzine in het bougie gat gegoten
en hij starte idd dus men onsteking is goed.
Ik heb dan nog maar eens men carburateur uit gekuist, alles nog een goed uitgeblazen
maar hij starte nog niet
ik heb wel gemerkt dat de doorgang van waar de benzinebuis stopt tot aan de vlotternaald niet goed lucht doorlaat
als ik met lucht druk er op zit is dat normaal?
Re: vonk problemen
Posted: 11 Jun 2013, 18:56
by vario@max
soms als een boogie is verzopen geweest gaat hij in sommige gevallen dan wel en dan niet...
het kan ook zijn dat de boogie versleten is,en daardoor maar af en toe een vonk produceert..
probeer eens een nieuwe of een verse boogie ... ben benieuwd

Re: vonk problemen
Posted: 11 Jun 2013, 19:03
by vario@max
in zeldzame gevallen is de bobijn de oorzaak (dit toch even vermelden)...
als de bobijn ergens aan de kabel gekwetst is verliest hij daar stroom...
maar het is zelden door de bobijn dat het niet vonk geeft zoals het hoort ,het kan maar is zeer uitzonderlijk...
Re: vonk problemen
Posted: 11 Jun 2013, 19:21
by Jenze
haal eens je boegie kop van je bobine en test het met de draad zelf ...
je bougie of zelfs bougiekop kan oorzaak zijn ...
zijn je contactpunten nog mooi vlak ?
controleer de kabels van je brommer ook eens op beschadigingen, anders kan deze de stroom doen aflekken naar je massa
vonk problemen
Posted: 11 Jun 2013, 20:30
by nailey
ik heb al gekeken naar de bougie als hij niet in de motor zit hij geeft een mooi constante blauwe vonk dus daar zijn er geen problemen meer mee.
Ik denk dat het aan de carburateur ligt de motor zuigt geen benzine.
Ik heb hem al 3 keer uit gekuist en geen verandering.
Weet er iemand hoe je de carburateur kunt testen of zo?
Re: vonk problemen
Posted: 11 Jun 2013, 20:33
by YaMaGa
even ene monteren waarvan je zeker bent dat hij werkt?
Re: vonk problemen
Posted: 11 Jun 2013, 20:55
by nailey
ik heb maar 1
Re: vonk problemen
Posted: 11 Jun 2013, 21:55
by MrFasterke
membraam nog goed? miss de vlotter die vastzit?naft komt toch in de carburator? niet dat het naftkraantje verstopt is ofzo..
mvg
Re: vonk problemen
Posted: 11 Jun 2013, 22:32
by nailey
vlotter is los , de naft komt tot de carburateur als ik de buis er van haal loopt het er uit.
welk membraam bedoel je waar zit het?
alvast bedankt
mgv
Re: vonk problemen
Posted: 11 Jun 2013, 22:41
by MrFasterke
nailey wrote:vlotter is los , de naft komt tot de carburateur als ik de buis er van haal loopt het er uit.
welk membraam bedoel je waar zit het?
alvast bedankt
mgv
achter het spruitstuk
laat anders de carburator is een nacht weken in benzine, en daarna goed uitblazen met compressor en eventueel alles gaatjes is doorgaan met een ijzerdraadje ofzo