Page 1 of 1

stilvallen na warmrijden

Posted: 10 Jul 2013, 22:16
by thi
beste CT leden ,
mijn broer zit al een tijdje met het volgende probleem:
wanneer de camino koud heeft start deze perfect , rijd en heeft goeie rolantie . als je er 5min mee gaat rijden of laat hem warm draaien valt hij ineens stil , ook start hij dan niet direct meer wel na een minuutje wachten
de volgende dingen heb ik al gedaan / vervangen
-tank uit gekuist
- kraantje vervangen , nazien
-benzine filter gestoken
- carbu grondig gekuist , elk gaatje uitgeblazen
- ander membraan , spruitstuk geprobeerd
- linker bourage vervangen, rechter bourage nagekeken

weet iemand wat het probleem kan zijn ? wanneer de camino stil valt en ik kijk naar de bougie is deze droog
alvast bedankt

Re: stilvallen na warmrijden

Posted: 10 Jul 2013, 22:18
by rockaB
welke kleur heeft de bougie?

Re: stilvallen na warmrijden

Posted: 10 Jul 2013, 22:31
by thi
donkerbruin maar heb hem nog niet echt kunnen afregelen

Re: stilvallen na warmrijden

Posted: 10 Jul 2013, 22:35
by vario@max
is uwe rolentie ''perfect''...
bij dit weer is alles wat temperatuur gevoeliger ... :o
dat kan het ook zijn :? als de rolentie schroef 1/16 uit de baan staat kan dit zoals jij beschrijft :cry:

Re: stilvallen na warmrijden

Posted: 11 Jul 2013, 20:12
by thi
vario@max wrote:is uwe rolentie ''perfect''...
bij dit weer is alles wat temperatuur gevoeliger ... :o
dat kan het ook zijn :? als de rolentie schroef 1/16 uit de baan staat kan dit zoals jij beschrijft :cry:

wat bedoel je juist met de rolentie die 1/16 uit de baan staat

Re: stilvallen na warmrijden

Posted: 11 Jul 2013, 20:35
by MrFasterke
tijdens het rijden valt hij gewoon uit ? ookal zit je op toeren?

Re: stilvallen na warmrijden

Posted: 12 Jul 2013, 14:25
by d-HuNtEd_1
ooit ook voorgehad ... lang achter moeten zoeken wat het was 100 keer carbu gekuist,
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.

DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan :p
eum rijden met dieje mino :)

Re: stilvallen na warmrijden

Posted: 12 Jul 2013, 15:00
by MrFasterke
d-HuNtEd_1 wrote:ooit ook voorgehad ... lang achter moeten zoeken wat het was 100 keer carbu gekuist,
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.

DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan :p
eum rijden met dieje mino :)
dit weet je ook gwn door de compressie te meten of zelfs door gewoon te voelen welke weerstand de motor heeft bij het starten.. :p

Re: stilvallen na warmrijden

Posted: 12 Jul 2013, 15:33
by YaMaGa
MrFasterke wrote:
d-HuNtEd_1 wrote:ooit ook voorgehad ... lang achter moeten zoeken wat het was 100 keer carbu gekuist,
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.

DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan :p
eum rijden met dieje mino :)
dit weet je ook gwn door de compressie te meten of zelfs door gewoon te voelen welke weerstand de motor heeft bij het starten.. :p
Wat jij zegt tom is een feit , je kunt het testen met een compressiemeter
Maar wat je zegt ivm het voelen ... in het begin heb je harde compressie als alles goed is maar dat slijt beetje bij beetje af dat jij denk dat er niets veranderd is maar toch is er een pak compressie weg...

Re: stilvallen na warmrijden

Posted: 12 Jul 2013, 16:04
by MrFasterke
YaMaGa wrote:
MrFasterke wrote:
d-HuNtEd_1 wrote:ooit ook voorgehad ... lang achter moeten zoeken wat het was 100 keer carbu gekuist,
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.

DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan :p
eum rijden met dieje mino :)
dit weet je ook gwn door de compressie te meten of zelfs door gewoon te voelen welke weerstand de motor heeft bij het starten.. :p
Wat jij zegt tom is een feit , je kunt het testen met een compressiemeter
Maar wat je zegt ivm het voelen ... in het begin heb je harde compressie als alles goed is maar dat slijt beetje bij beetje af dat jij denk dat er niets veranderd is maar toch is er een pak compressie weg...
je kan nogtans perfect voelen of je zuigerveren echt versleten zijn of niet hoor.

Re: stilvallen na warmrijden

Posted: 12 Jul 2013, 22:07
by d-HuNtEd_1
daar gaan we weer.. ni iedereen heeft een compressiemeter en zeker ni iedereen is zo pro als de meesten zich hier voordoen.
ik heb het op de simpelste manier uitgelegd PUNT