Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

65cc hapert

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
kerree
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 53
Joined: Tue 28 Aug 2012, 20:22
Location: Rumst

65cc hapert

Post by kerree »

Beste medeleden,

Ik zit ql lang met een probleem en geraak er niet uit! Ik heb een dr 65cc cilinder die al gebruikt is en wou hem monteren, toen ik hem gemonteerd had sloegen altyd myn segmentjes kapot, de piston was beschadigd en ik ben een nieuwe gaan halen, die hebik gemonteerd en het leek te werken en hij trok terug goed, na een stuk of honderd meter zit ik met het volgende probleem.. Nu hapert hij alsik gas geef, soms trekt hij 5 sec en dan weer niks.. Dan terug een paar sec en dan weer niks.. Ik zou echt ni wete wa het is een waar ik het probleem moet zoeken, er staan geen krassen op de cilinder. Hopelyk kunnen jullie my uit deze nachtmerrie helpen!!

Greetzzz
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: 65cc hapert

Post by clio-tuning »

Carburator eens goed uitkuisen (zie handleiding).

Ivm steeds brekende segmenten: zat je zuiger steeds goed gemonteerd (slotopening van de segmenten naar boven)?
kerree
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 53
Joined: Tue 28 Aug 2012, 20:22
Location: Rumst

Re: 65cc hapert

Post by kerree »

Zuiger zat naar mijn weten goed.. Ik aam de carbu eens uitkuisen, het is net alsof hij naft krijgt en plots weer niet
En hij lijkt ook een beetje te verzuipen..
User avatar
rockaB
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 209
Joined: Fri 20 Jul 2012, 00:22
Location: hasselt

Re: 65cc hapert

Post by rockaB »

verzuipen, dan zal het wsl wel liggen aan de afstelling van u carburator.welke kleur heeft u bougie?
en als hij soms naft krijgt en soms niet ,ik heb dat zelfde probleem ook eens aan de hand gehad.
bij mij lag het aan het feit dat mijn ontluchting op mijn benzine stop niet meer werkte.
je kan bv eens het darmpje van je kraan schuiven, en er een bakje onder houden en openzetten zo kun je gemakkelijk nagaan of uwen naft mooi en constant vloeit uit u kraantje.
zo niet kan je bv eens proberen om je benzine dop eraf te nemen en het dan nog eens proberen. werkt het dan nog niet ligt het wsl aan je benzine kraantje.
als alles nog werkt moet je het probleem gaan zoeken bij je carburator en is het aan te raden om hem eens eraf te pakken open te doen en volledig uit te kuisen.
het probleem ligt toch ook niet bij u type olie wat je gebruikt om je 2takt te mengen ? sommige zijn dikker.

gr bart
Live fast, die young, leave a good looking corpse
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: 65cc hapert

Post by Twister »

Verzuipen? Bedoel je niet gewoon dat je hoort dat er geen verbranding plaatsvindt? Dat kan komen door teveel/te weinig benzine, maar als er geen vonk is, klinkt het net zo. Dus het kan ook komen door je ontsteking. Is die helemaal goed afgesteld? Bougie in orde? Bobine in orde? Met die laatste heb ik vroeger veel problemen gehad. Bougiedop en kabel in orde en goed gemonteerd?

En verder wat al werd geschreven; carbu reinigen en ervoor zorgen dat als er roest in je tank zit (wat bij velen het geval is), zorg voor goede filters (en weer niet te veel, anders loopt de benzine weer niet door :wink:
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: 65cc hapert

Post by Nicogsi »

het is benzine of onsteking

mss moet je uw platinnekes iets verzetten, omdat het onstekingspunt niet meer juist is,
ten opzichte van een origineel cylinder klopt dat niet meer (ondervinding bij een polini)

carbu is ook altijd een probleem, een sproeierke groter boren naar 0.82 of 0.82mm doet wonderen
(je moet natuurlijk het materiaal hebben of er ne grotere voor kopen)

wat ook nog kan is uw bougie die overslaat, ne NGK nummerke 8 is beter voor een 65cc

laat het ons hier ook weten als er vorderingen zijn

succes :idea:
Accellerati Incredibus
kerree
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 53
Joined: Tue 28 Aug 2012, 20:22
Location: Rumst

Re: 65cc hapert

Post by kerree »

Merci voor de reacties! Ik denk ook dat het de carbu is want als hij eve eeft stil gestaan ryd hy altyd effe goe en dan begint dee terug te hapere.. Wa rade jullie my aan om te doen?.
User avatar
rockaB
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 209
Joined: Fri 20 Jul 2012, 00:22
Location: hasselt

Re: 65cc hapert

Post by rockaB »

kuisen en afstellen dat gaat het wsl zijn gewoon en ja moest het dat niet zijn dan moet ge op bovenstaande reacties afgaan :)
Live fast, die young, leave a good looking corpse
Yourname
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 181
Joined: Tue 26 Jun 2012, 19:24
Location: rekem

Re: 65cc hapert

Post by Yourname »

Heb je de carbu toevallig volledig opengemaakt 1 van de afgelopen weken ofzo?

Mss zit de vlotternaald niet goed, en dan kan die ook wel eens raar beginnen doen
kerree
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 53
Joined: Tue 28 Aug 2012, 20:22
Location: Rumst

Re: 65cc hapert

Post by kerree »

Sorry datik de laatste dagen niet zo actief ben geweest, ondertussen heb ik hen kunne maken! Ik had eerst de carbu uitgekuist en alle naftdarmpkes gecontroleerd maar helaas was het geen verbeterig.. Ik had al eens een andere bougie geprobeerd maar blykbaar was die ook kapot! Heb voor de zekerheid een nieuwe bougie gestoken en raad eens.. Hij doet het perfect nu!!! Bolt nu zon 70 a 75 per uur met men ninja uitlaat en zon 60 per uur met men proma! Iedereen bedankt voor de hulp zonder jullie was et nooit gelukt :D

Een bijkomende vraag: kan ik men camino laten verzekeren met papieren van verlies of moetik dan gva aanvragen?
User avatar
50cc
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 249
Joined: Sat 06 Jul 2013, 01:59
Location: Buizingen

Re: 65cc hapert

Post by 50cc »

altijd gva papieren aan vragen en dan u zeker laten verzekeren anders zal dat ni lukken
gaan met die banaan
User avatar
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1293
Joined: Tue 31 Jan 2012, 11:06
Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)

Re: 65cc hapert

Post by YaMaGa »

ik ken iemand die verzekerd is met papieren van verlies , tevens ook een camino
de verzekering zei tegen hem : ik geef u een wettelijke verzekering maar je moet het gva aanvragen en binnenbrengen , ondertussen is die al meer dan een jaar verzekerd en de verzekeraar kraait er niet achter...
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not :D
kerree
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 53
Joined: Tue 28 Aug 2012, 20:22
Location: Rumst

Re: 65cc hapert

Post by kerree »

ok ga morgen is langs by de flikken en zal ineens langs de verzekering gaan, hopelyk heb ik ook zoveel geluk!!! :lol:
User avatar
50cc
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 249
Joined: Sat 06 Jul 2013, 01:59
Location: Buizingen

Re: 65cc hapert

Post by 50cc »

bij nen honda verdeler 100€ en ge hebt uw gva papieren
gaan met die banaan
Post Reply