Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

camino geeft 80 volt...

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

camino geeft 80 volt...

Post by MrFasterke »

hey mijn camino geeft tot 80 volt stroom door op de lichtkabels.. vandaar dat mijn lampkes altijd springen, die heeft dat sinds maandag.. daarvoor slechts af en toe dat ze sprongen.
hier een linkje naar het filmke https://www.dropbox.com/s/f7qiz05jwsyu8 ... 153737.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft er iemand een weerstand ofzo liggen voor een camino of weet iemand wat ik hier kan tussen zetten zodat ik nog maar 6, 12 of 24 volt heb? Op gebied van elektriciteit ben ik ni zo goed.. :p
geel plakotsje
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 538
Joined: Tue 30 Nov 2010, 12:47

Re: camino geeft 80 volt...

Post by geel plakotsje »

ik gaan hier mee wachten op een reactie want mijn achterlicht springt ook altijd !!!
User avatar
rockaB
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 209
Joined: Fri 20 Jul 2012, 00:22
Location: hasselt

Re: camino geeft 80 volt...

Post by rockaB »

awel eh ik heb dat ook aan de hand gehad op de mijne..
mijn achterlicht werd zo warm dat mijn glaasje van mijn achterlicht aant smelten was en mijn voorlicht sprong ni alleen maar dat vegruiste helemaal van de hitte.
ik heb er gewoon een weerstand tussen gezet die ik nog van 10 jaar geleden had liggen en tis opgelost :) hebt ge een orginele kabelboom of een zelfgemaakte ? want daar zit veel verschil .

gr bart
Live fast, die young, leave a good looking corpse
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: camino geeft 80 volt...

Post by MrFasterke »

rockaB wrote:awel eh ik heb dat ook aan de hand gehad op de mijne..
mijn achterlicht werd zo warm dat mijn glaasje van mijn achterlicht aant smelten was en mijn voorlicht sprong ni alleen maar dat vegruiste helemaal van de hitte.
ik heb er gewoon een weerstand tussen gezet die ik nog van 10 jaar geleden had liggen en tis opgelost :) hebt ge een orginele kabelboom of een zelfgemaakte ? want daar zit veel verschil .

gr bart
mijn achterlichtkapje is ook half gesmolten!
en zelf gemaakte door de vorige eigenaar...
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: camino geeft 80 volt...

Post by standreww »

Gesmolten? Dan is remlicht en achterlicht gewisseld en aangesloten.
Het is de bedoeling dat het kleine lampje constant brand, en de grote lamp enkel bij het remmen.

Dat hoge voltage, daar heb ik niet direct een antwoord op.
Op hol geslagen spoel? Wissel de aansluiting aan het blok eens.
Ik bedoel, hang de verlichting eens op de roze draad ipv de rode die uit hetblok komen.

Ook zien dat de contacten van de massa niet geoxideerd zijn.
Dat geeft ook problemen.
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: camino geeft 80 volt...

Post by MrFasterke »

standreww wrote:Gesmolten? Dan is remlicht en achterlicht gewisseld en aangesloten.
Het is de bedoeling dat het kleine lampje constant brand, en de grote lamp enkel bij het remmen.

Dat hoge voltage, daar heb ik niet direct een antwoord op.
Op hol geslagen spoel? Wissel de aansluiting aan het blok eens.
Ik bedoel, hang de verlichting eens op de roze draad ipv de rode die uit hetblok komen.

Ook zien dat de contacten van de massa niet geoxideerd zijn.
Dat geeft ook problemen.
ik gebruik de grote lamp vanachter als gwn licht omdak geen klein meer had... allemaal kapot gesprongen :D
ik heb de andere is gemeten en de rode komt op 40v met pieken tot 50V nog veel te veel dus
dat van die massa ge ik seffens is kijken..

EDIT: op de rode kabel met 40V is achterlicht aangesloten, 12V 10W lampje.. wrm springt deze ni kapot? tis el een lampje met 2 'lampen' in. zo 2draadjes in de lampbol. die werken allebij want er is maar 1 aansluiting voor achter op het lampje (een normale lamp dus met 2 draadjes in)
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: camino geeft 80 volt...

Post by MrFasterke »

massapunten opgeschuurd, zonder effect
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: camino geeft 80 volt...

Post by standreww »

MrFasterke wrote:ik gebruik de grote lamp vanachter als gwn licht omdak geen klein meer had...
Das toch de bovenste als ik het me goed herinner? Als die constant brand smelt dus u lampekapke.
Omdat het te dicht er tegen komt, en te warm wordt.

De grote is stoplicht, de kleine brand constant. Ga dan maar vlug kleine lampjes halen. ;)

Vroeger op mijn eerste camino had ik ook altijd dat probleem met mijn achterlicht.
Toen heb ik een fietslamp van de Aldi uiteen gehaald en in mijn achterlicht gestoken.
Onderaan in de lampenkap een gaatje geboord, waar het schakelaartje van het aldi lichtje in paste.
Dan het gaatje waterdicht gemaakt met het rubbertje van het Aldifietslampje.

En een werkend achterlicht met 4 standen. Pinken, blijven branden, nightridermodus en uit. :p
Jenze
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 755
Joined: Sun 11 Dec 2005, 10:27
Location: Stasegem/Harelbeke

Re: camino geeft 80 volt...

Post by Jenze »

standreww wrote:Gesmolten? Dan is remlicht en achterlicht gewisseld en aangesloten.
Het is de bedoeling dat het kleine lampje constant brand, en de grote lamp enkel bij het remmen.

Dat hoge voltage, daar heb ik niet direct een antwoord op.
Op hol geslagen spoel? Wissel de aansluiting aan het blok eens.
Ik bedoel, hang de verlichting eens op de roze draad ipv de rode die uit hetblok komen.

Ook zien dat de contacten van de massa niet geoxideerd zijn.
Dat geeft ook problemen.
voor zover ik weet is het grote lampje voor constant en het kleine lampje remlicht....( volgens de schema's toch)
ik rijd wel rond met : 12v 21W voorlicht , 6v 10W achterlicht , 12v 4w remlicht (zonder weerstand )
en heb geen probleem met smeltende kapjes of te weining licht etc...
Image
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: camino geeft 80 volt...

Post by MrFasterke »

Jenze wrote:
standreww wrote:Gesmolten? Dan is remlicht en achterlicht gewisseld en aangesloten.
Het is de bedoeling dat het kleine lampje constant brand, en de grote lamp enkel bij het remmen.

Dat hoge voltage, daar heb ik niet direct een antwoord op.
Op hol geslagen spoel? Wissel de aansluiting aan het blok eens.
Ik bedoel, hang de verlichting eens op de roze draad ipv de rode die uit hetblok komen.

Ook zien dat de contacten van de massa niet geoxideerd zijn.
Dat geeft ook problemen.
voor zover ik weet is het grote lampje voor constant en het kleine lampje remlicht....( volgens de schema's toch)
ik rijd wel rond met : 12v 21W voorlicht , 6v 10W achterlicht , 12v 4w remlicht (zonder weerstand )
en heb geen probleem met smeltende kapjes of te weining licht etc...
ik reed met 24V 21 W voorlicht en 12V 10 achterlicht
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: camino geeft 80 volt...

Post by Nicogsi »

dit is wel heel speciaal, mss kan je een microgolfoven vanachter op je rekje monteren
en vlug een pizzake insteken terwijl je rijdt :lol:

originele kabelboom zoeken en de complete "spook"onsteking eruitgooien en ook vervangen

ik weet hier geen andere oplossing voor,
ik weet ook niet hoe dit kan?

mss zijn er hier electronica-kenners die dit wel kunnen uitleggen, het filmpje liegt niet er staat 80 volt :shock:
Accellerati Incredibus
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: camino geeft 80 volt...

Post by MrFasterke »

en ik heb nog enkele andere apparaten gemeten, de meter is juist, geeft dus geen verkeerde waarde aan.
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: camino geeft 80 volt...

Post by standreww »

Jenze wrote:voor zover ik weet is het grote lampje voor constant en het kleine lampje remlicht....( volgens de schema's toch)
Volgens mij is het toch andersom. Want de grote lamp komt te dicht bij het plastiek, en dan smelt die plastiek.
Kleine lampje constant, grote lamp stoplicht.
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: camino geeft 80 volt...

Post by MrFasterke »

standreww wrote:
Jenze wrote:voor zover ik weet is het grote lampje voor constant en het kleine lampje remlicht....( volgens de schema's toch)
Volgens mij is het toch andersom. Want de grote lamp komt te dicht bij het plastiek, en dan smelt die plastiek.
Kleine lampje constant, grote lamp stoplicht.
kleine lamp is normaal gwn licht ja.. ik heb het wel andersom mja grote is remlicht
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: camino geeft 80 volt...

Post by Sander »

Heb je de originele weerstand vooraan op de voorvork zitten?

Had ook veel last van lampjes dat doorbrandde, ori weerstand op voorvork en 12V21W voor en 12V5W achter was de oplossing, probeer dat eens :wink:
Post Reply