Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
juiste sproeier 65 Malossi
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
juiste sproeier 65 Malossi
hallo
heb eens een vraagje welke sproeier plaats ik het beste op een 65 Malossi ?
dit is de eerste keer dat ik een 65 zet op een camino dus weet er niet zoveel van weet wel dat hij zoizo groter moet
en waar kan ik deze nog vinden ?
mvg
heb eens een vraagje welke sproeier plaats ik het beste op een 65 Malossi ?
dit is de eerste keer dat ik een 65 zet op een camino dus weet er niet zoveel van weet wel dat hij zoizo groter moet
en waar kan ik deze nog vinden ?
mvg
Re: juiste sproeier 65 Malossi
grotere sproeier kan je kopen bij Kurt Camps voor in je originele carbu,
je kan ook de standaart sproeier groter boren, met een modelbouwboortje erdoor gaan, maar onthou
er is dan geen weg meer terug, als je naar maat 1mm boort kan je daarna niet naar 0.82mm gaan
je kan ook de standaart sproeier groter boren, met een modelbouwboortje erdoor gaan, maar onthou
er is dan geen weg meer terug, als je naar maat 1mm boort kan je daarna niet naar 0.82mm gaan
Accellerati Incredibus
Re: juiste sproeier 65 Malossi
dus best zet ik direc een andere sproeier zou een 0.80 goed zijn of te groot ?
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: juiste sproeier 65 Malossi
Originele sproeier gewoon behouden als je niets veranderd aan de luchttoevoer.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: juiste sproeier 65 Malossi
denk je matthias ? als je een nieuwe in de doos malossi 65 cc koopt is er een extra sproeier
bij met een andere maat dan een 0.75 mm... weet ook niet welke deze maat exact is...
volgens mij een 0.78 mm die zijn 0.03 mm groter dan origineel 0.75 mm
is zeer weinig, maar kan een helemaal ander effect geven
bij met een andere maat dan een 0.75 mm... weet ook niet welke deze maat exact is...
volgens mij een 0.78 mm die zijn 0.03 mm groter dan origineel 0.75 mm
is zeer weinig, maar kan een helemaal ander effect geven
Re: juiste sproeier 65 Malossi
een 65 cc heeft gewoon meer benzine nodig
maar goed probeer het dan eerst eens zelf en laat het ons weten,
dan weten wij het daarna ook
maar goed probeer het dan eerst eens zelf en laat het ons weten,
dan weten wij het daarna ook
Accellerati Incredibus
-
- -= Member =-
- Posts: 37
- Joined: Fri 23 Aug 2013, 11:42
- Location: belgie
Re: juiste sproeier 65 Malossi
BEST EEN 78 SPROEIER GEBRUIKEN?HEB IK BIJ MEN EUROCYLINDER OOK GEBRUIKT EN RIJD HEEL VLOTJES
GRTJS SVENNEKE007
GRTJS SVENNEKE007
Re: juiste sproeier 65 Malossi
Dit staat in de gebruiksaanwijzing van POLINI 65cc
KIT 119.0030. Carburetion: widen the main jet using a drill with ø 0,75 pin (provided
with the kit) to ovoid ovalizing the hole. It’s very important to make this operation in order
to achieve the right carburetion and the best performance.
Spark plug: L82C thermic grade on Champion scale.
Ik gebruik altijd een 82 sproeier , dit werk bij alle gangbare cilinders (zelfs 47mm malossi LC).
KIT 119.0030. Carburetion: widen the main jet using a drill with ø 0,75 pin (provided
with the kit) to ovoid ovalizing the hole. It’s very important to make this operation in order
to achieve the right carburetion and the best performance.
Spark plug: L82C thermic grade on Champion scale.
Ik gebruik altijd een 82 sproeier , dit werk bij alle gangbare cilinders (zelfs 47mm malossi LC).
Re: juiste sproeier 65 Malossi
Het is logisch dat een 65cc meer mengsel kan aanzuigen dan een 50cc, maar dat mengsel moet wel stoichiometrisch blijven. Wanneer je de optimale verhouding van benzine en zuurstof gaat veranderen door zomaar een grotere sproeier te monteren zal het vermogen zelfs afnemen!Nicogsi wrote:een 65 cc heeft gewoon meer benzine nodig
Als je werveling in het inlaatkanaal wilt verkleinen door een ander luchtfilter te steken om zo de cilinder beter te kunnen vullen, moet je natuurlijk wel weer met sproeiers gaan goochelen...
clio-tuning wrote:Originele sproeier gewoon behouden als je niets veranderd aan de luchttoevoer.
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Re: juiste sproeier 65 Malossi
is een juiste uitleg ben...
bij teveel benzine-toevoer kan het zijn dat de motor (cilinder) verzuipt...0.82 mm is vrij groot
als je met vertanding (race) rijdt,dan gegarandeerd verzuipt het blokje bij een 0.82 mm
een originele vario niet getuned mag wel met 65 cc set-up een 0.82 mm krijgen...
met getunde vario lijkt me een 0.82 mm ietsje te groot...0.80 mm
en een set-up met getuned vario en race vertanding,mag een 0.75 mm of 0.78 mm krijgen
mag ook niet teveel krijgen bij top (daar waar het geheel veel kracht geeft,maar teveel benzine gaat niet gaan)
hangt ervan af welke boring of maat deze cilinders zijn
bij teveel benzine-toevoer kan het zijn dat de motor (cilinder) verzuipt...0.82 mm is vrij groot
als je met vertanding (race) rijdt,dan gegarandeerd verzuipt het blokje bij een 0.82 mm
een originele vario niet getuned mag wel met 65 cc set-up een 0.82 mm krijgen...
met getunde vario lijkt me een 0.82 mm ietsje te groot...0.80 mm
en een set-up met getuned vario en race vertanding,mag een 0.75 mm of 0.78 mm krijgen
mag ook niet teveel krijgen bij top (daar waar het geheel veel kracht geeft,maar teveel benzine gaat niet gaan)
hangt ervan af welke boring of maat deze cilinders zijn
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: juiste sproeier 65 Malossi
Eindelijk iemand naar mijn hart!ben999 wrote:Het is logisch dat een 65cc meer mengsel kan aanzuigen dan een 50cc, maar dat mengsel moet wel stoichiometrisch blijven. Wanneer je de optimale verhouding van benzine en zuurstof gaat veranderen door zomaar een grotere sproeier te monteren zal het vermogen zelfs afnemen!Nicogsi wrote:een 65 cc heeft gewoon meer benzine nodig
Als je werveling in het inlaatkanaal wilt verkleinen door een ander luchtfilter te steken om zo de cilinder beter te kunnen vullen, moet je natuurlijk wel weer met sproeiers gaan goochelen...
Sproeier vergroten zonder de luchtinlaat aan te passen is niet wat het moet zijn hé.
Miniem kan men misschien vergroten in sproeiermaat, maar veel zal het toch niet zijn.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: juiste sproeier 65 Malossi
dus met een originele sproeier zou het ook gaan
als ik de luchttoevoer niet vergroot ?
als ik de luchttoevoer niet vergroot ?
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: juiste sproeier 65 Malossi
InderdaadBri100 wrote:dus met een originele sproeier zou het ook gaan
als ik de luchttoevoer niet vergroot ?
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: juiste sproeier 65 Malossi
maar ga ik dan veel sneller gaan of niet ?
Re: juiste sproeier 65 Malossi
Evensnel al met de Malossi met een goede mengselverhouding.